וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהרחוב היפה בארה"ב יצאה הזכוכית שלא תצליחו לשבור

רונית מטיאס

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 9:02

מותג קורנינג מהעיירה הקטנה במדינת ניו יורק מייצר מאז המאה ה-19 כלי זכוכית בטכנולוגיה המשמשת גם את סוכנות החלל האמריקאית. כלי הזכוכית ניתנים לעיצוב והתאמה אישית והרכיבים ותהליכי הייצור הנשמרים בסוד מבטיחים עמידות שלא תיאמן

רחוב ה-Market Street בעיירה קורנינג שבניו יורק. יח"צ,
רחוב ה-Market Street בעיירה קורנינג שבניו יורק/יח"צ

Market Street שבעיירה קורנינג בניו-יורק, הוא לב ליבה של העיירה מהמאה ה-19. קורנינג היא עיירה קטנה עם ניחוח קוסמופוליטי ורחוב המרקט נחשב לאחד מעשרת הרחובות המדהימים ביותר בארצות הברית ויעד קולינרי נחשב. תיירים המגיעים למרקט סטריט נחשפים לאדריכלות מדהימה של בתים מחופים באריחים, היסטוריה עשירה של המקום, וקולינריה עשירה. העיירה קורנינג מוכרת בעולם בזכות מותג קורנינג - חברת ייצור הצלחות וכלי ההגשה החזקים בעולם אשר מייצרת באותו מפעל שבעיירה ממועד הקמתה ועד היום.

הכלים של חברת קורנינג המתמחה בייצור זכוכית, קיימים ומשתדרגים בעולם בעצם ימים אלה אך ההיסטוריה שלהם החלה דרכה לפני למעלה מ-160 שנים. ההיסטוריה של המותג החלה ב-1877 כשבקורנינג עיצבו עדשה מהפכנית לפנסי האיתות של הרכבות. ב-1851, הסוחר אמורי הטון שהכיר בשווי הזכוכית כחומר בניין, פתח חברת זכוכית שהיא הבסיס לקורנינג.

קורנינג כלים בהתאמה אישית. יח"צ,
קורנינג - כלים בהתאמה אישית/יח"צ

הפטנט פותח עבור נאסא

ב-1934 נתן קורנינג למדענים שלו ל"שחק" במעבדות, דבר שהשתלם כי כך גילו את חומר הסיליקה, ובהמשך סינתזו את שרף הסיליקון ויצרו קטגוריה חדשה של דבקים, חומרי איטום וסיכה. שנה לאחר מכן ייצרה קורנינג את הזכוכית מגדלת הגדולה בעולם עבור טלסקופ הייל שסייע לאסטרונומים להבין כי היקום מורכב ממיליארדי גלקסיות.

לחברה יש מפעל ייצור לזכוכית בעלת תכונות פלא, ממנה מיצרים בין היתר צלחות, כלי הגשה, תבניות וסירים מהחזקים בעולם, כשסוד הצלחת הכלים מבית קורנינג טמון באופן הייצור הייחודי שלהם ובעיקר בזכות זכוכית Vitrelle ממנה הם עשויים. זכוכית Vitrelle הינה פטנט שפותח עבור סוכנות החלל האמריקאית נאסא ומרכיביה נותרו סודיים עד היום. כיום ניתן לראות את אותה זכוכית בדיוק על מעטפת החלליות של נאסא. מדעני מחקר ופיתוח במפעל הזכוכית של קורנינג פיתחו תהליך למינציה מורכב המשלב באופן תרמי 3 שכבות של זכוכית. היא קושטה באמייל ייחודי שהופך לחלק מהזכוכית ומאפשר יצירת עיצובים עמידים במיוחד. בסיום תהליך הלמינציה, מתקבלת צלחת חזקה, קלה ודקה ביותר, בעלת עמידות מקסימלית בפני שברים ושריטות, והיא שומרת על הברק שלה לאורך שנים.

עוד בוואלה!

הלנה רובינשטיין: היהודייה מפולין שהפכה לקיסרית עולם היופי

לכתבה המלאה
קורנינג לאורך ההיסטוריה. יח"צ,
קורנינג לאורך ההיסטוריה/יח"צ

הטעות שהשתלמה

כמו רוב ההמצאות הגדולות, הזכוכית המחוסמת של קורנינג התגלתה בטעות, כאשר מדען שחקר את התחום נרדם ושכח את הזכוכית זמן רב מדי בתנור. הזכוכית נחשפה לטמפרטורה קיצונית גבוהה במיוחד ולהפתעתו של המדען, כשפתח את התנור נפל על הרצפה גוש זכוכית בצבע חלב שלא נשבר. לימים, פותחה שיטה ייחודית להשטחת הזכוכית ליצירת כלי אירוח והגשה מרהיבים.

מבית החרושת המצליח לזכוכית יצאו צלחות Corelle הנחשבות לצלחות החזקות בעולם, כל-כך חזקות שתתקשו לשבור אותן גם אם תתאמצו. צלחות קורל משלבות את הדגמים הקלאסיים והמוכרים המלווים אותנו למעלה מ-40 שנה ולצידן דגמים חדשים ומודרניים שעוצבו במהלך השנים.

לקורנינג יש מוצרים מפורסמים נוספים כמו הסירים השקופים שבעקבות הצלחתם, הציגה החברה לאחרונה את VISIONS FLAIR - סירי זכוכית הבריאים בעולם, שזכו בפרס מוצר השנה. סדרת הסירים החדשה אהובה במיוחד על חובבי הבישול, ומציעה סירים בטכנולוגיה בריאה של 100% זכוכית אולטרה עמידה לחום. הסירים שקופים ומיועדים לשימוש על אש ישירה כך שאפשר לראות את האוכל מתבשל.

סירי קורנינג משמשים לבישול, אפייה, אחסון והם גם כלי הגשה יפים במיוחד. מדובר בסירי הזכוכית היחידים בעולם הניתנים להעברה מהקפאה עמוקה ישירות לאש ולשולחן האירוח.

קורנינג קולקציית דיסני. יח"צ,
קורנינג קולקציית דיסני/יח"צ

עיצוב מותאם אישית

חברת שקל בית מותגים שנוסדה ב-1975, מחברות היבוא הגדולות והוותיקות בתחום כלי הבית בישראל, היא היבואנית הרשמית של צלחות הזכוכית וכלי ההגשה מבית קורנינג ושל מותגים איכותיים נוספים לבית כמו: simplehuman, Salvinelli, Peugeot ועוד.

בקורנינג לא שוקטים על השמרים ומפתחים טרנדים ושת"פים. אחרי ההצלחה שהייתה עם השקת הכלים עם דמויות דיסני, מגיע טרנד התאמה אישית. נכנסים לאתר "שקל", עונים על כמה שאלות כמו: סטטוס (יחיד, זוגי משפחה), הרגלים אישיים, סגנון חיים, אירוח, צבעים מועדפים, האתר משקלל את הנתונים לפי התשובות ומציע בהתאם סט אירוח לפי צרכי הלקוחות. המנגנון חוסך את ההתלבטויות בין הדגמים השונים וממקד את הלקוחות בבחירת הרכבת סט ופריטים לפי הצרכים המועדפים.

קורנינג פיירקס שקוף. יח"צ,
סירי ויז'ן פלייר של קורנינג/יח"צ

מוזיאות הזכוכית

ואם תזדמנו לעיירה המקסימה, כדאי לבקר במוזיאון הזכוכית שקורנינג הקימה ב-1950 כדי שיהווה כלי למידה על ההיסטוריה והטכנולוגיה של הזכוכית, ושימור האמנות שלה. ב-1951 נפתח מבנה המוזיאון לקהל הרחב. מדובר בבניין מחופה זכוכית, שהחל עם כ-2,000 מוצגי זכוכית, ובמהלך השנים והתקרב ל- 15,000 פריטים, כולל ספריית ספרים ומסמכים המתעדים את ההיסטוריה של ייצור הזכוכית.

ב-1972 בעקבות הוריקן אגנס, המוזיאון הוצף ומאות פריטים נהרסו כליל. עובדי המוזיאון עמלו חודשים בשיחזור מוצגי הזכוכית ובייבוש דפי הספרים. ב-1978 נבנה מבנה חדש למוזיאון, שהוגבה מעל פני הקרקע כדי למנוע אסונות בעתיד. הוא חובר אל המבנה הישן באמצעות רמפה וב-1980 הוא נפתח לקהל הרחב. בשנות ה-90 שופץ, ובמהלך השנים נפתח מבנה סדנת הזכוכית "הסטודיו", והושלם השיפוץ כולל תוספות למבנה הישן עם מרכז מבקרים, גלריית פסלים, שואו עבודה בזכוכית חמה, חנות לממכר מוצרי זכוכית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully