וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק פרידיי "כמו פעם": מרחיקים את הצרכנים מהמקלדת

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 15:09

מומחים מהעולם מעריכים שמלאים מוגבלים בשילוב עם חשש מהתקהלויות ינתבו את מירב קניות הבלאק פריידי לאונליין. האם בישראל המחוסנת בבוסטר המצב שונה? בינתיים הקניונים נערכים עם מבצעי-על במטרה שיהוו זרז לצרכנים, לעזוב את העכבר והמקלדת ולהגיע לחנויות

בלאק פריידי שיתקיים השנה ביום שישי הקרוב (26.11) וסייבר מנדיי שיתקייםביום שני שלאחריו (29.11) הפכו ברבות השנים מימי קניות לאירועים צרכניים גדולים, שסחפו אחריהם אירועים נוספים ומבצעים המתפרסים על פני חודש שלם והעניקו לובמבר את השם המחייב, "חודש הקניות".

בשנה שעברה למשל, Walmart התחילה את מכירות החגים שלה חמישה שבועות לפני חג ההודיה וטארגט התחילו את מבצעי הענק שבועיים לאחר מכן.

כך גם בישראל: בשנים האחרונות הפכו הרשתות, הקניונים ומרכזי המסחר את הימים לשבועות של מכירה שמשרתות את שני הצדדים: הקמעונאיים מבקשים להתפטר ממלאים לקראת סיום השנה ולהימנע מספירות מלאי מיותרות, והצרכנים נהנים מרכישות במחירים אטרקטיביים במיוחד.

גבר ואישה מחזיקים שקיות שופינג וכוס קפה טייק אווי. ShutterStock
סוחבים שקיות כחלק מחווית הקניות בחנויות/ShutterStock

"ישראל שונה מהעולם במספר מובנים"

גם בעולם מראים התאוששות עם הוצאות צרכנים שנמצאות במגמת עלייה. הפדרציה האמריקאית לצרכנות מדווחת כי ההוצאות לחודש ספטמבר 2021 הגיעו לרמות שלפני המגפה בזכות המרצת המשק על ידי מענקים ממשלתיים. גם החזרה לחנויות הפיזיות רושמת הצלחות כאשר רק בחודש יולי האחרון דווח על עליה של 55% בתנועת המבקרים בקניונים לעומת תחילת השנה.

"צריך לזכור שישראל שונה מהעולם בכמה מובנים: ראשית אנחנו פוגשים את חגי הקניות לאחר דעיכת הגל הרביעי, כאשר מרבית האוכלוסייה מחוסנת במנת הבוסטר, כמו גם תפיסת הקניון בישראל שנתפס כמקום רחב יותר מהיכל קניות", מרחיב אורי אבל, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים בהרצליה.

תפיסת הקניון כהיכל של מותגים אך גם כמקום בילוי ומפגש, מביאה אותם לשוב ולייצר מהלכים מבדלים שמבליטים את היתרון שבקניה אצלם, על כן, לקראת הבלאק פריידי, יוצאים הקניונים במבצעי אקסטרה המהווים נקודת משיכה נוספת, על מבצעי הרשתות, אל החנויות הפיזיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אישה מודדת בגדים בחנות. שופינג קנייה קניות שמלות, ShutterStock
מדידה בחנויות הפיזיות: עליה של 55% בתנועת המבקרים בקניונים לעומת תחילת השנה באמריקה/ShutterStock, שופינג קנייה קניות שמלות

דייסון, פלייסטיישן, ושוברים לרכישה באיקאה

כך לדוגמה קניון שער הצפון בקריית אתא יגריל פרסים שהם מוצרים מבוקשים מאד במשק הבית הישראלי, בשווי אלפי שקלים: אייפון 13 פרו, שואבי אבק דייסון, קונסולות משחק של סוני פלייסטיישן, מכשירי נינג'ה גריל, 2000 שקל לרכישה באיקאה, ופרסים נוספים שיוגרלו בין כל הרוכשים בסכום העולה על 499 שקל במבחר חנויות הקניון.

"זוהי הזדמנות לזכות בפרסים בסדר גודל כזה ובשווי של אלפי שקלים, בנוסף להנחות הגדוללות שמציעות החנויות. הזדמנות זו יוצרת אווירת ריגוש נוספת לקניות הבלאק פריידי", מרחיב דותן שלום מנכ"ל קניון שער הצפון.

דייסון v15. יח״צ,
התכוונתם לרכוש שואב אבק דייסון? אולי תזכו בו בהגרלה של הקניון/יח״צ

קנית? זכית!

דיזנגוף סנטר חוזר מציע: קונים ב-399 שקל בקנייה יומית מצטברת וזוכים באייפון 13, נינטנדו סוויצ' ועוד אלפי פרסים אחרים בשווי כולל של 400,000 שקל אותם יגרילו במכונת מזל מיוחדת שתוצב ברחבה המרכזית שבבניין A שליד חנות רנואר.

כל סיבוב של המכונה יגריל בוודאות זכייה בפרס כלשהו. בין הפרסים: מכשירי אייפון 13, נינטנדו סוויצ', איירפודס, ארוחות, שוברים לחנויות אופנה ולייף סטייל ועוד. במהלך זה יחולקו 5,000 מתנות בין התאריכים 23-26.11.21. עמדת מכונת המזל תפעל בימים שלישי, רביעי וחמישי בין השעות 11:00 עד 20:00 ובימי שישי בין השעות 10:00 עד 15:00.

לדברי אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר: "ביוזמה המאסיבית שלנו אנו מעודדים את ציבור הלקוחות שלנו לבצע את הקניות שלהם בלב תל אביב ולתמוך בעסקים המקומיים, במקום להזמין מאתרים מחו"ל. אין במהלך הזה אותיות קטנות או סייגים, כל קנייה יומית מצטברת בחנויות בשטח הסנטר לרבות במגה, הום סנטר ויתר החנויות, תעניק שובר למכונת המזל, שבכל סיבוב שלה מובטחת זכייה כלשהי".

באנרים ריבועיים, דיזנגוף סנטר. יחסי ציבור,
דיזנגוף סנטר/יחסי ציבור

מסובבים את גלגל המזל

אסטרטגיה מעט שונה נוקטים בקניון שבעת הכוכבים, שם לא תהייה הגרלה אלא "גלגל מזל" אותו יסובבו הרוכשים בסכום העולה על 400 שקל ויוכלו לזכות במגוון מתנות: שוברי קניה, סט מגבות או סט כלי הגשה, כאשר הדגש הוא שכל אחד זוכה.

"משחק גלגל המזל מביא עימו אווירת יריד צבעונית לקניון אך למעשה גלגל המזל שנארח בימי הבלאק פריידי יאיר פנים לכל המשתתפים מאחר וכל סיבוב יזכה את הרוכשים במתנה כלשהי", מבהיר אבל.

אילוסטרציה. ShutterStock
הקניונים נערכים עם מתנות, הגרלות והפנינג בנוסף למבצעים וההנחות (אילוסטרציה)/ShutterStock

מתנה לבחירה ואווירת הפנינג

בקניון עיר ימים החליטו להרחיב את חווית המכירות לא רק ברשתות אלא עם מבצעי קנה קבל לרוכשים במסגרת המבצע כל הרוכש בסכום של 699 שקל בחנויות הקניון יכול לבחור מתנה, בנוסף לאלו יוקמו מתחמי סלפי מושקעים והקניון עצמו יתקשט באווירת קניות בינלאומית עם הולכי קביים ולהטוטנים ושלל דמויות שיוסיפו לאווירה ויהפכו את ימי הקניות להפנינג חגיגי.

גם מתחמי האטרקציות לילדים בקניונים עתידים להשתתף השנה בחגיגת המכירות של הבלאק פריידי. רשת פליי פארק לדוגמא, המפעילה מספר מתחמים ברחבי הארץ, תציע מבצע 1+1 על כל כרטיסי הכניסה (ללא כפל מבצעים). ההטבה תקפה לאורך סופ"ש הבלאק פריידי (25-27.11)

"מתחמי הארטקציות לילדים מהווים חלק בלתי נפרד מחוויית הקניון, על כן בחרנו להצטרף השנה לחגיגת הקניות השנתית ולהעניק הטבה משמעותית", מסביר אלון גורן, מבעלי קבוצת חלומות, המפעילה את מתחמי פליי פארק, שתציע את ההטבה גם למבקרי יער ההרפתקאות בקניון רננים.

רון שחר בקמפיין למרכזי ביג - קניות אופליין בחנויות/מרכזי BIG

הדור הבא של הקניות - שופינג אופליין

גם מרכזי הקניות של BIG משקיעים במאמץ להוציא את הצרכנים מהבית לוחווית קניות אופליין ויצאו בקמפיין בהובלת רון שחר להדגשת היתרונות שבקנייה פיזית לעומת קנייה מקוונת ברשת.

בקמפיין שיכלול טלוויזיה, דיגיטל וסושיאל הושקעו כ-2.2 מיליון שקל והוא מדגיש בצורה הומוריסטית את הטכנולוגיה המתקדמת של הדור הבא של הקניות - 'שופינג אופליין' המאפשרת הלשתמש בחושים, במגע מדידה, מישוש, ריח וכו'.

הילה נוי, מנהלת שיווק ארצית BIG מרכזי קניות: "מטרת הקמפיין הנה להציג בדרך חוויתית את היתרון הברור שבקנייה פיזית בחנות: היכולת לחוש ולמדוד, החוויה החברתית של שופינג משותף וכמובן קבלה מיידית של המוצר בטכנולוגיית ה-OFFLINE"

מתחם מול החוף וילג'. יקיר מלכה,
מתחם הקניות "מול החוף וילג'"/יקיר מלכה

מתחם הקניות מול החוף וילג' מצפה לכ-30,000 מבקרים ביום חגיגת הקניות בלאק פריידיי. המתחם עורך חגיגה שתתפרס על פני שבוע שלם החל מ-21.11 ועד יום שישי ה-26.11. במהלך כל השבוע יקושט המתחם בתפאורה ייחודית בקונספט של מקומות בעולם עם עמדות צילום צבעוניות, שחקנים, ליצנים ואמני רחוב. בין החנויות יסתובבו דמויות קומיות שינגנו ויפעילו את העוברים והשבים. כל האירועים יתקיימו בחינם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מהנהלת המתחם נמסר כי במהלך כל השבוע יציעו הרשתות המובילות מגוון מבצעים אטרקטיביים והנחות גדולות במיוחד שיגיעו לשיאן ביום שישי למשל: FOX HOME ו FOX עם 40% הנחה על כל החנות, פולו קלאב סריגים ב-99 שקל מעילים ב- 199 שקל, אמריקן איגל, קסטרו הום ומנגו עם 40% הנחה על כל החנות, הודיס כל החנות במבצע 2=200, אופטיקה הלפרין - 65% הנחה על המשקפיים ועוד.

"בתקופה המקבילה אשתקד עמדנו לפני פתיחה מחודשת של המתחם לאחר היציאה מהגל השני. השנה, בשל ההקלות והחזרה לשגרה אנו צופים לגידול משמעותי בקהל הקונים והמבלים וצופים שביום השיא של המכירות יבקרו במתחם כ-ם30,00 איש". נמסר מהנהלת המתחם.

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
מעודדים קניות 'אופליין' ומרחיקים את הצרכנים מהמסכים/ShutterStock

מהו הבלאק פרידיי?

"יום שישי השחור" מציין את תקופת השיא של קניות החגים ברוב הארצות הנוצריות-מערביות, בעיקר בארצות הברית. בלאק פרידיי מתאפיין בשפע של מבצעים והנחות, כאשר בעבר הפכו תורי ענק של קונים, בכניסה לחנויות, לאחד מסימני ההיכר של היום. עם השנים החלה "זליגה": של המבצעים למכירות אונליין, כאשר מגיפת הקורונה העצימה מאוד את התהליך ההדרגתי.

אירוע קניות זה יחול תמיד ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר (למשל, ב-2021, יהיה זה 26.11), כיוון שחלק מחופשות החגים בארה"ב ובמדינות נוספות ברחבי העולם הנוצרי, מתחילות כבר בראשית חודש דצמבר, כך שזו ההזדמנות האחרונה (לכאורה) של רבים לרכוש מתנות חג מולד עבור יקיריהם, בטרם יצאו לחופשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully