וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר זול מארה"ב? בדקנו את המחירים באילת והופתענו מהתוצאה

14.4.2022 / 10:25

הישראלים ינהרו בהמוניהם לעיר הדרומית בחג ובקיץ הקרוב, ובעוד בשאר המדינה הכול ממשיך להתייקר, לפחות בכל הקשור למוצרי חשמל ואלקטרוניקה צפויה להם נחת. את המחירים השווינו לא לתל אביב אלא לניו יורק - ונדהמנו מהפערים שהגיעו לעיתים למאות שקלים. הנה כמה דוגמאות

אלפי ישראלים צפויים לעבור באילת במהלך חג הפסח הקרוב, כשעל פי הערכות, מעל ל-50 אלף ישראלים ישהו בה בכל רגע נתון. אין זה סוד שישראלים רבים מעדיפים לכנס חלק מהקניות שלהם לחופשה השנתית באילת, כך שבתחומים מסוימים הפכה העיר הדרומית ביותר בישראל לבירת הקניות של המדינה, הודות לפטור ממע"מ ולפטור ממס על סמארטפונים שהוחל על ידי משה כחלון לפני מספר שנים, בעת שהיה שר האוצר.

אייפון 13. AP
לא בווגאס ולא בפולין - אייפון 13 הכי זול באילת/AP

אם בעבר היו ישראלים שהעדיפו לרכוש את הסמארטפון שלהם בחו"ל או את שואב האבק האלחוטי באמזון, הרי שמבדיקה שערכנו בשתי חנויות בעיר - דינמיקה (לטלפונים סלולריים) וא.ל.מ (למוצרי חשמל) עולה שהיום המחירים באילת הם מהזולים בעולם. לדינמיקה, אגב, לא פחות מ-5 סניפים באילת במתחמי הקניות המובילים בעיר, והיא מאפשרת ללקוחות לבצע שריון מוצרים מראש עוד לפני שהם יוצאים לחופשה.

אייפונים: יותר זול מניו יורק

אחד מהדגמים הפופולריים בישראל הוא האייפון 13 פרו מקס, עם נפח אחסון של 256 גיגה-בייט. בארצות הברית הוא יעלה לכם 4,244 שקלים (כולל מס מקומי), באיחוד האמירויות מחירו יגיע ל-4,549 שקלים ובלונדון הוא יעלה 4,825 שקלים. בדינמיקה אילת מצאנו אותו ב-4,149 שקלים, כלומר לא רק שמדובר בחיסכון של מאות שקלים, אלא שגם הצרכן נהנה מאחריות ושירות רשמי בישראל.

דוגמה נוספת היא האייפון 13 בנפח 256 גיגה בייט. בארצות הברית מחירו, כולל מס מקומי, יעלה 3,182 שקלים, בלונדון הוא יעלה לכם 3,691 שקלים ובאיחוד האמירויות 3,341 שקלים. בדינמיקה אילת - 3,049 שקלים בלבד, המחיר הזול בעולם.

דינמיקה. דינמיקה, צילום מסך
חמש חנויות והזמנה מראש. סניף דינמיקה/צילום מסך, דינמיקה

גם את דגם האייפון 13 מיני תוכלו למצוא במחיר כמעט דמיוני: אייפון 13 מיני בנפח 128 גיגה-בייט יעלה לכם 2,349 שקלים בסניף אילת. בארצות הברית תמצאו אותו במחיר של 2,474 שקל (כולל מס), בלונדון תשלמו עליו 2,851 שקלים ובאיחוד האמירויות הוא יעלה 2,623 שקלים.

בסמסונג הפער משמעותי יותר

מבדיקה שערכנו בדגמי Galaxy הפופולריים של סמסונג, מצאנו פערים גבוהים עוד יותר. בעוד ה-S22 Ultra בנפח 256 גיגה-בייט נמכר בדינמיקה אילת במחיר של 4,099 שקלים, בארצות הברית תמצאו אותו במחיר של 4,597 שקלים, כלומר פער של 498 שקלים. בלונדון הוא יעלה לכם 5,245 שקלים ובאיחוד האמירויות 4,461 שקלים.

Galaxy S22 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פער שמגיע למאות שקלים. גלקסי S22 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

דגם ה-S22 הרגיל, עם נפח 128 גיגה-בייט יעלה לכם 2,599 שקל ובארצות הברית תמצאו אותו במחיר של 2,828 שקלים (כולל מס) בלונדון הוא יעלה 3,229 שקלים ובאיחוד האמירויות 2,798 שקלים. גם דגמי הסמארטפונים הגמישים של החברה נמכרים בסכום נמוך יותר מארה"ב ומאירופה. בשורה התחתונה, אם אתם רוצים לרכוש סמארטפון במחיר האפשרי הנמוך ביותר בעולם, אתם אפילו לא צריכים דרכון בתוקף. כל המחירים שצוינו פה הם למוצרים תחת אחריות היבואן הרשמי.

ומה לגבי מוצרי חשמל?

אז הבנו, מחירי הסמארטפונים באילת מנצחים, אבל האם גם מוצרי חשמל משתלם לקנות בעיר? לצורך כך, ביקרנו הפעם בא.ל.מ ומתברר שגם שואבי אבק אלחוטיים, מכונות קפה ואפילו מסכי טלוויזיה הם מוצרים שתשיגו בזול יותר בקרבת הים האדום.

לדוגמה מסך ה-OLED 65 מסדרת C1 של LG נמכר בישראל תמורת 7,489 שקל, כשבא.ל.מ. מקבלים בחזרה תווי קנייה בשווי 1,850 שקל, כלומר העלות הסופית עומדת על 5,649 שקל בא.ל.מ. כעת שימו לב להבדל: בארצות הברית הטלוויזיה הזאת תעלה לכם 6,727 שקל.

דוגמה נוספת היא מקרן הקול של סמסונג מדגם HW 550. בארצות הברית הוא יעלה לכם 640 שקל, ובאילת תוכלו לרכוש אותו ב-425 שקל בלבד ולקבל שובר Dream card בשווי רבע ממחיר הרמקול, מה שבעצם הופך את המחיר שלו לנמוך בכמחצית מאמריקה.

שואבי אבק אלחוטיים של דייסון מדגם Dyson v11. ShutterStock
תנו לישראלים שואבים אלחוטיים - ועדיף במחיר נמוך יותר/ShutterStock

זה נכון גם למכונות הקפה של נספרסו. מכונת ה-Lattisima One נמכרת בארצות הברית ב-1,409 שקל, כשבא.ל.מ. אילת ניתן למצוא אותה במחיר של 932 שקל בלבד, עם מארז 50 קפסולות, שבנוסף אליהן תקבלו שובר Dream Card בשווי רבע ממחיר המכונה. דגם נוסף של נספרסו הוא ה-Grand Lattisima שנמכר בארצות הברית תמורת 2,126 שקל ואילו בא.ל.מ. אילת תוכלו למצוא אותו ב-1,359 שקל בלבד בעסקה דומה: מארז 50 קפסולות ושובר Dream card בשווי רבע מהמחיר.

הישראלים אוהבים לשאוב, בייחוד בדייסון, המותג ששולט על שוק השואבים האלחוטיים. בארה"ב דגם ה-V10 Animal יעלה לכם 2,121 שקל, בעוד בא.ל.מ. תוכלו למצוא אותו ב-1,700 שקל בלבד מינוס שובר של Dream card בשווי רבע ממחיר השואב, וערכת טעינה אלחוטית, Car Kit או אביזר מפרקי שיכול להיכנס מתחת למיטות וספות מתנה (לבחירה מבין השלוש).

סניף אלמ אילת. רן שאולי,
עם ההנחות הפרשי המחירים הופכים לגבוהים עוד יותר. סניף א.ל.מ. באילת/רן שאולי

ניסינו לבדוק גם קטגוריות רנדומליות כמו בישום, ביגוד והנעלה. שם, יש להודות, לא כל המחירים שוברים את השור, אבל ברבות מהקטגוריות הפערים מארה"ב מאוד לא גדולים. למשל, בושם Hermes Voyage 100 מ"ל עולה באתר וואלה שופס 295 שקלים באילת, לעומת 477 שקלים בארה"ב. בשמים אחרים עולים מעט יותר, אם כי מהבדיקה שערכנו מדובר בעשרות בודדות של שקלים.

כך או אחרת, בכל הקשור במוצרי אלקטרוניקה וחשמל, רכישה באילת בהחלט תעשה עימכם חסד ותשכיח מהתודעה, לפחות בזמן החופשה שלכם, את העובדה שישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם, אם לא היקרה שבהן.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully