וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לפרה? המפעל נפתח, החזרה למדפים - אולי אחרי החגים

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 13:45

לאחר כמה חודשי השבתה עקב פרשת הסלמונלה בשוקולד, יחזרו מפעלי "שטראוס-עלית" בנוף הגליל לייצר בהדרגה. לחלק מהמותגים כמו פסק זמן, טעמי ושוקולד פרה, עדיין אין מועד לחזרה. בינתיים חלק מהמותגים עברו לייצור בחו"ל. בשטראוס מבהירים כי אין כל כוונה להעלות מחירים

שוקולד עלית. ShutterStock
יחזרו לייצור כחלוף חודשים מפרשת הסלמונלה בשוקולד/ShutterStock

חוזרים לייצר אחרי חודשים של השבתה

בסוף חודש אפריל השנה, עלתה לכותרות פרשת הסלמונלה בשוקולד של "עלית", שהביאה להקפאת הייצור במפעלי החברה בנוף הגליל, שם נמצא החיידק.

בזמן שחלף מאז ועד היום (4 חודשים), התחדשו המפעלים, בוצעו השקעות בתשתיות ושינויים בתהליכי הייצור ובבקרת האיכות, מה שהביא את חברת שטראוס לבשר אתמול (א), כי המפעלים בנוף הגליל אשר אחראים לייצור ממתקי השוקולד של "עלית", צפויים לחזור לייצר באופן הדרגתי אחרי חגי תשרי, כלומר 6 חודשים לאחר שנסגרו לייצור.

שטראוס תחדש את היצור במפעלים הנ"ל לאחר שקיבלה אישור ייצור נאות ממשרד הבריאות, להפעלה הדרגתית של קווי היצור במפעל. החזרה לייצור מלא תעשה בתאום עם משרד הבריאות ותארך מספר חודשים.

יחד עם זאת, גורמים בשוק מעריכים שלא כל המוצרים יחזרו לייצור במפעלים שבצפון, אחרי שבמהלך התקופה עברה החברה לייצר גם במפעלים בחו"ל, כדי לא להשאיר את כל שטחי המדפף למתחרות.

בפלות. ראובן קסטרו
אפיפית ובפלות: המותגים הראשונים שיחזרו ליצור לאחר חגי תשרי/ראובן קסטרו

אל תמהרו לשמוח

יחד עם השורה על חידוש היצור, באה גם ההבנה כי למרבית ממתקי השוקולד האהובים והנמכרים של החברה, עדיין אין אופק לחזרה וצבירת המלאים תהייה איטית והדרגתית.

כאמור, הייצור של חלק מהמותגים יחודש רק לקראת סוף חודש אוקטובר, והמוצרים הראשונים לחזור עם הפעלתם המחודשת של קווי היצור יהיו המותגים: אפיפיות, ובפלות, שיחזרו בהדרגה לאחר צבירת מלאי מספק לשיווק. בחלק מהקווים, המוצרים הראשונים שיחזרו יהיו מוצרים ללא גלוטן.

ומה באשר לחשש מסלמונלה? שטראוס מדווחת כי היא מתגברת את היקף בדיקות האיכות בכל חומרי הגלם, במנות היצור ובסביבת העבודה, על מנת להבטיח עמידה בסטנדרט גבוה של איכות ובטיחות מזון.

שוקולד פרה. ראובן קסטרו
שוקולד פרה חלב של עלית: אין צפי לחזרה בקרוב/ראובן קסטרו

ייצור באירופה: מיקור חוץ כמענה לביקושים

במהלך התקופה האחרונה, הוגבר הייצור במיקור חוץ במפעלים בארץ ובחו"ל על מנת לספק חלק מהמוצרים מוקדם יותר כמענה לביקושים מצד הצרכנים.

המוצר הראשון שחזר למדפים לאחר פרשת הסלמונלה היה "רבע לשבע" שמיוצר במפעל בדרום הארץ. המוצרים הנוספים שכבר מוצגים על המדפים הם: שוקולד פרה מריר, שוקולד ספלנדיד ושלישיית אגוזים, שמיוצרים כעת במפעלים בצרפת ובבלגיה המתמחים בייצור שוקולד.

מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור מסר: "חידשנו את שני מפעלי עלית בנוף הגליל ואנחנו שבים לייצר, אחרי שחיזקנו ועיבינו את תהליכי הניהול ובקרת האיכות, כך שנוכל להבטיח שכל המוצרים בטוחים לצריכה".

"בעקבות פניות שקיבלנו, הייצור הראשון של חלק מהמוצרים צפוי להיות ללא גלוטן. אני מבקש להודות למאות האנשים שסייעו בעבודות להחזרת המפעלים לעבודה. בשבועות הקרובים נתמקד בהפעלה מדורגת של קווי היצור תוך בקרה מוקפדת וכאשר נסיים לצבור מלאים מספיקים, נתחיל בשיווק המוצרים", סיכם דרור.

לשאלת וואלה, האם בעקבות עליית המחירים של חלק מהמותגים שתפסו את מקום מותגי שטראוס, בכוונת החברה להעלות מחירים, השיב מקור בחברה באופן חד משמעי כי אין כל כוונה לעדכן את המחירים כלפי מעלה, אולי יש בכך רמז למתחרות כי שטראוס-עלית מתכוונת לחזור בהדרגה לא רק לייצור אלא גם לתחרות המסחרית על ליבו וכיסו של הצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully