וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"לים משיבים אש: פרשת החפרפרת במשרד החקלאות עולה מדרגה

12.9.2022 / 11:26

22 מנכ"לי משרדים בממשלה שלחו ליועמ"שית ולנציב שירות המדינה מכתב שבו הם מגבים את מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס לאחר המתקפות של מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן: "נחצה קו אדום". וילן: "הזוי שהיא מחתימה על תמיכה במעשה פלילי לכאורה"

בווידאו: נחשפו שני ניסיונות הברחה במעבר אלנבי - של דגים טורפים ושל זרעים בתוך קפה/צילום: משרד החקלאות

עליית מדרגה בפרשת "החפרפרת במשרד החקלאות", שפורסמה לראשונה בוואלה! כסף וחשפה התכתבויות בין מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, לבין צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, שתידרך את וילן נגד משרד החקלאות, במהלך המו"מ על הרפורמה בחקלאות, כדי לעכב ולסכל אותה.

במכתב שנשלח אמש (ראשון) ליועמ"שית ולנציב שירות המדינה, עליו חתומים 22 מנכ"לי משרדים בממשלה, מוחים המנכ"לים על המתקפה החריפה שמנהל וילן נגד מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן פס, בכלי התקשורת, מאז הפרסום בוואלה!: "אנו מנכ"לי המשרדים מבהירים כי נחצה קו אדום שאנו מסרבים לקבל. אנו עומדים מאחורי חברתנו המנכ"לית וחשים שאט נפש מן הקמפיין המתנהל נגדה בגין חובותיה המקצועיות.

"קיומם של חילוקי דעות ואתגרים ניהוליים בהם חובתנו לטפל, לא יכולה להוות עילה להשתלחות אישית ומתוכננת נגד מנכ"ל משרד ממשלתי מתוך מטרה להרתיעו בשליחותו הציבורית למען מדינת ישראל. יושרה, אמינותה ומקצועיותה וכל אחד מאתנו עומד מאחוריה איתן".

אבשלום אבו וילן, עודד פורר, נעמה קאופמן פס. מירי צחי-מעריב, ניב אהרונסון, ענבל מרמרי, עיבוד תמונה
הפרשיה ממשיכה להתגלגל. מימין: נעמה קאופמן פס, אבשלום וילן ועודד פורר/עיבוד תמונה, מירי צחי-מעריב, ניב אהרונסון, ענבל מרמרי

אבו וילן לא נשאר חייב וכתב בתגובה בטוויטר: "הזוי שמנכ"לית משרד רוה"מ מחתימה מנכ"לית אחרים על תמיכה במעשה פלילי לכאורה, בגינו הוגשה תלונה במשטרת ישראל. המנכ"לים התומכים כלל לא מכירים את פרטי המקרה. אף אחד לא מעל החוק. האזנת סתר וחדירה לפרטיות הן עבירות פליליות. הזוי שזה בכלל צריך להיאמר". בהמשך שלח מכתב לראש הממשלה, יאיר לפיד והוסיף שמכתב המנכ"לים, "מהווה התערבות פוליטית בוטה של הרשות המבצעת בתחומה של משטרת ישראל, וניסיון פסול להשפיע על החקירה".

למי שלא בקי בהשתלשלות האירועים, נזכיר שכהן התכתב עם וילן באמצעות הודעות ווטסאפ במהלך הדיונים, באחת מהן כתב בדאגה: " מתקשרים אלי. רוצים שאצא מסיור ואבוא לשיחה אישית אצל השר בירושלים. יש לך מושג אם מישהו שרף אותי? אתה יודע משהו?" אבו וילן עונה: "אין לי מושג".

מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן - פס, הגישה נגד כהן תלונה לנציבות שירות המדינה, בגין הפרת אמונים, בבקשה להעבירו מתפקידו. וילן, מצדו, טען שקיבל רשות משר החקלאות, עודד פורר, לשוחח עם כל הגורמים המקצועיים במשרד בעניינים מקצועיים (טענה שפורר דחה מכל וכל), הגיש נגד המנכ"לית תלונה במשטרה על האזנת סתר וחדירה לפרטיות, תוך שהוא מאשים אותה שהיא, או מי מאנשיה, צילם את מסך הטלפון שלו ללא ידיעתו. בנוסף התלונן עליה ליוהמ"ש, לראש הממשלה ולנציב שירות המדינה והתראיין נגדה בכל מקום אפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המטרה: לייצר ספין רועש

האסטרטגיה התקשורתית של וילן, שגובשה במשרדו של יועץ המשברים ואיש היח"צ, רוני רימון, שנותן שירותים בריטיינר להתאחדות החקלאים בשנה וחצי האחרונות, הייתה לייצר ספין רועש, ולהסיט את הדיון מעצם העניין, העברת מידע פנימי מתוך משרד החקלאות על ידי סמנכ"ל בכיר במשרד לידי הצד שמנהל אתו מו"מ, לדיון סביב צילומי המסך של וילן.

כשהטון עלה והמתקפות של וילן הפכו חסרות רסן. שיאן היה בראיון שנתן לערוץ 14 וממנו ניתן היה להבין, לכאורה, שהוא מתנה את קיום הרפורמה בחקלאות בפיטוריה של המנכ"לית, דבר שהוא מכחיש מכל וכל. בשלב הזה, ריח הספין שיצא משליטה, הפך לבלתי נסבל, גם באפם של מי שאינו בקי ברזי התקשורת.

באופן מעורר תמיהה, וילן, שהגיש את התלונה במשטרה כנגד המנכ"לית, קובל על התערבות פוליטית של אחרים בחקירה משטרתית, בעוד שהוא עושה זאת מעל כל במה במקום לגזור על עצמו שתיקה, לתת לרשויות לעשות את מלאכתן, ולא להפעיל לחץ תקשורתי פסול על משטרת ישראל ונציבות שירות המדינה והיוהמ"ש, מה שעשוי להפוך לשיבוש חקירה דווקא מצדו.

צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות. ערוץ הכנסת, צילום מסך
צביקה כהן/צילום מסך, ערוץ הכנסת

ממשרדו של רוני רימון נמסר בתגובה: "התרבות העסקית שלנו היא לדון על האסטרטגיה עם הלקוח בלבד ולהוציא לפועל את האסטרטגיה עליה הוסכם עם הלקוח. אנחנו מקפידים על סודיות מקצועית, כמצופה מיועצים. בענייני שיבוש - אני חולק לחלוטין על הטענה: פרסמנו דברים גלויים, רק הדגשנו, בצורה חדה וחריפה את השערורייה שנקטו מכפישיו של אבו וילן כלפיו. לא סתם הוא המתלונן והם המתגוננים, בצדק".

כאן המקום להזכיר לרימון, שוילן לא הוכפש ולו לרגע והוא לא זה שעומד במרכז השערוריה. מי שלכאורה כשל הוא צביקה כהן, שבשבילו, משום מה, נשכב וילן על הגדר. ההמשך, כך נראה, בוודאי יבוא.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו וילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully