וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס לא, פוליטיקה והסתה - למה לא?

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 14:39

בהחלטה כאילו-טובה אחת, הוכיח שר התקשורת יועז הנדל עד כמה הוא לא רלוונטי לחיינו. מה גרוע יותר: שר שמפרסם הודעות על "רפורמה" מיותרת, או שר שבטוח שאם יחסום כמה הודעות טקסט, יגן על ילדי ישראל מפני הידרדרות לסמים?

ריאיון של יועז הנדל 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
יועז הנדל: זיהה את הבעיה שבגללה ילדי ישראל חשופים לסכנת הסמים?/ראובן קסטרו

מערכות התקשורת כבר הורגלו בהודעות מעין אלה, עד שאפשר להכין להן כבר תבנית גנרית: השר/ה כך וכך, הודיע הבוקר כי הורה לאנשי משרדו... וכך הלאה: גורמים פוליטיים, בעיקר מהממשלה, מנסים להצדיק את קיומם באמצעות התקנת תקנות של הרגע האחרון, אחרי שבדקו שאלה לא דורשות חקיקה - שאותה כמובן אין יכולת לממשלה לבצע.

מסתבר שכאשר עוטפים את הדברים הזניחים ביותר בעטיפה הנוצצת של "רפורמה" - כל הודעה קיקיונית הופכת למהפכה חשובה למען הציבור (אחרי שנדמה לך מסיור ברשתות החברתיות שמצאת מה מטריד אותו).

ליועז הנדל, שר התקשורת, הייתה משימה לא קלה עת נכנס לתפקידו. ניסיון לחבר בין חזון אומת הסטרט-אפ לתשתיות תקשורת של מדינת עולם שלישי.

הוא הצליח לקדם אמנם כמה דברים, אבל בפועל כאשר בוחנים פרויקטים כמו פריסת הסיבים או המעבר לתשתיות הדור החמישי, מגלים שעדיף היה כבר להישאר בימי אלוביץ'-בזק העליזים, לפני ש"שומרי הסף" מטעם עצמם, כפו כל מני רגולציות על השוק, שבדיעבד רק עיכבו פרויקטים של מיליארדים - וגרוע מכך, ייקרו את השירות לאזרחים.

לא הוגן כמובן להפיל את התיק הזה על הנדל - שירש משרד מוזנח וחבול מחקירות הקשורות לתיק 4000, אבל למרות קידום של כמה פרויקטים חשובים ברמה הלאומית, עיקר פועלו של הנדל היה בזירה התקשורתית - ולאו דווקא בחזית שלה היה אחראי.

הודעת ספאם בסמס הבית היהודי. ללא, צילום מסך
הודעה של הציונות הדתית - כאלה נמשיך לקבל גם אחרי "הרפורמה"/צילום מסך, ללא

היום הגיע הפאנץ' הגדול - שאולי ראוי לסכם יותר מכל את פועלו של הנדל בממשלת השינוי: בפנייה נרגשת לתקשורת הודיע השר שהוא מקדם רפורמה שנועדה לצמצם עד מאוד את מספר הודעות הטקסY, ה-SMS (זוכרים?) שאנו מקבלים, או בלשון ההודעה: "רפורמת מסרוני הקנאביס: רגולציה למיגור מסרוני הפישינג והקנאביס: שר התקשורת יועז הנדל החליט לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיצמצמו באופן ניכר את הפצתם של מסרונים מגורמים שאינם מזוהים".

מעבר לכך שמשתמשי טלפון נייד רבים (בעיקר צעירים) כבר לא עושים שימוש באמצעי הזה שנתפס על ידם כארכאי, רבים מאזרחי ישראל חשופים למתקפות פישינג, הצעות להימורים או לרכישה של גראס באמצעות הפלטפורמה, כלומר - לפחות על זיהוי הבעיה אפשר להחמיא לשר.

אבל - וזה אבל עצום: עיקר הספאם שפלש לחיינו באמצעות הטלפון הנייד, הוא תוצר של מערכת המבחירות ה-מי-זוכר-כמה שניחתה עלינו שוב, מלווה בפניות נרגשות מטעם המפלגות השונות. זאת מאחר שהח"כים הנכבדים דאגו להחריג את הספאם מטעמם מחוק הספאם המפורסם - כי להם כמובן מותר לפלוש לחיינו בלי שום הזמנה מוקדמת.

אם תרצו, מדובר ביופי של חבורה: סוחרי סמים, מפעילי הימורים ופוליטיקאים. סוף סוף מצא מין את מינו מעל מכשיר הטלפון שלנו. ואכן, אפילו הנדל הודיע היום, בהודעה על "הרפורמה" המיוחדת, שהוא כולל בתוכה גם גורמים פוליטיים. האמנם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הודעת ספאם וויד. ללא, צילום מסך
הודעת ס.מ.ס להפצת גראס. לפחות הם משקיעים גם באימוג'ים/צילום מסך, ללא

כמו בכל עסקה, בוודאי עסקה שנעשית עם פוליטיקאי, כדאי לשים לב לאותיות הקטנות. הרפורמה לא תאסור על הפצת הודעות, אלא רק תגביל את מספרן ובעיקר תוודא שמזמין השירות (כלומר מקור ההודעה) יצטרך להזדהות בשיחת וידיאו עם נציג החברה שמפיצה את הפרסומים.

במילים אחרות: הודעות מטעם הליכוד, יש עתיד, עוצמה יהודית, מרצ, המשותפת - השלימו את הרשימה בעצמכם, נמשיך לקבל בערמות - להם אין בעיה להזדהות והם ממילא פועלים בחסות החוק. מי שיינזקו הם אולי כל אותם גופים "אנונימיים" שפונים אל האזרחים בהזמנה להשתתף בסקרים-לכאורה, שמתבררים כניסיון פישינג (שלא לדבר על הודעות הסתה של ממש: נגד שמאלנים, ערבים וחרדים - גם כאלה יש בשפע).

מי שכן יינזק, לפחות תיאורטית, מלבדם, הוא מי שמנסה למכור לנו גראס - או כמו שזה כונה בהודעת המשרד "סמים לילדים". יש לי המון מה להגיד על מדינה שנותנת לילדים רובים בגיל 18, אבל מרחיקה מהם ג'וינט, אבל זה הרי נושא לדיון אחר, אז נקבל לרגע את גרסת משרד התקשורת לפיה הודעה על "גראס רפואי" מטרידה (או עלולה להזיק) יותר מהודעה של "הרוח הציונית" (ליתר ביטחון - ורק למקרה שאני טועה, מוטב שלא תיקחו את גנץ וסער לריאות).

האם גורם שממילא עובר על החוק ומציע משלוחי סמים או אופציה להימורים, שני עיסוקים שהעונש עליהם הוא מאסר בפועל, אכן יוטרד מזיהוי בווידיאו על ידי נציג החברה שמפיצה את המסרונים?

לא נאמר רק את הרע: ברור שחשיפת מקור המסר, גם באמצעי זיהוי דיגיטליים, היא תקלה מבחינת מפיציו, וטוב מאוד שיש מי שרוצה להגביל הודעות אימות פרטים שעלולות להוביל לגניבה, אבל מה שיקרה הוא שלכל היותר ייעשה שימוש עודף ברשתות להפצת הודעות כמו ווטסאפ וטלגרם, שממילא עומדות כבר עתה לשירותי אותם גופים בדיוק - ונקבל פחות SMS. וואו, אכן רפורמה מטורפת!

ומעבר להתרגשות המוגזמת שאחזה בשר הנכבד ופקידיו, יש כאן בעיקר ניתוק מוחלט מההוויה: גראס הוא אולי עדיין מחוץ לחוק, אבל הוא כבר מזמן חלק מהנורמה. הוא מופיע בסרטים, בסדרות ואפילו בצילומים שמעלים מפורסמים לרשתות החברתיות.

עלי להודות שאני אני כבר לא יודע מה יותר גרוע: רפורמה מיותרת של שר התקשורת או העובדה שהוא בטוח בכך שהיא זו שתגאל את ילדי ישראל מנפילה לתהום הסמים (ושוב, הייתי סולח לו על הכל לו רק היה מונע לצד הודעות הספאם על הגראס, גם את הודעות הספאם מטעם המפלגות).

אז מאחר שיש סיכוי שבעוד שמונה ימים יתפנה להנדל יותר זמן לתחביב המפורסם שלו, קפה שחור בשטח ופחות לענייני משרד התקשורת, הגיע הזמן להבהיר: אין כמות של סמים בעולם שתוכל לטשטש את הנזק שגורמים פוליטיקאים שהתמכרו לסם הפופוליזם והחליטו להציף אותנו בכמות מוגזמת של רפורמות, שממילא יבוטלו, יתוקנו או לפחות ינוסחו מחדש על ידי מי שיחליפו אותם.

ספאם מרצ. ללא,
במרצ לפחות עושים מזה כסף - והנה לכם הסיבה שחוק הספאם לא יורחב כך שיכלול גם מפלגות/ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully