וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנייה ווסט ואילון מאסק: העתיד האפל של הרשתות החברתיות?

25.10.2022 / 22:25

בעוד בכל העולם מגנים אותו - ומניית אדידס ניזוקה, נחשו מי מברך את קנייה ווסט? אילון מאסק, האיש שמתכוון להשלים את עסקת טוויטר. השמחה שלו על הרכישה של ווסט את הרשת החברתית פרלר, היא עדות נוספת לכך שעידן חדש ולא טוב לפנינו

קנייה ווסט בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית, 11 באוקטובר 2020. AP
החבר של מאסק: קנייה ווסט מבקר בבית הלבן, בעת כהונתו של טראמפ/AP

קנייה ווסט סופג גינויים מכל עבר - ואפילו הספונסרית הסבלנית, אדידס, לא יכלה לשאת את הירידה בערך מנייתה (אם כי כרגע מדובר בלא יותר ממכה קלה בכנף) והפסיקה את ההתקשרות עם ווסט. סביר להניח שגם האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, סולד מההערות האנטישמיות של ווסט, אבל בכל זאת, בנושא אחר - אך קשור להפליא - הוא היה נקודת אור עבורו.

כמעט חצי שנה חלפה מפניית הפרסה שביצע אילון מאסק מעסקת רכישת טוויטר, ועכשיו נראה שהרכישה תתבצע בסופו של דבר. לא ברור אם מאסק אכן נלהב לגבי העסקה, לאור ההליך המשפטי המתנהל בינו לבין טוויטר (בגין הפרת ההתחייבות הראשונית שלו לרכישה), אולם מכל מקום, נראה שהצדדים קרובים להסכמות כעת, וצפויים להשלים את העסקה בקרוב.

אולם כפי שכבר אמרנו אז, אחד ההיבטים המדאיגים בעסקה הזאת, היא התפיסה של מאסק בנוגע לחופש הביטוי, כזה ששם את דגש בלעדי על זכותו של הדובר לצעוק במגפון, ולא על חשיבותו של דיון נקי מהטיות של גורמי עניין, גזענות, פייק ניוז וכדומה. כך גם אמר מפורשות מאסק בעצמו.

קניה ווסט, אילון מאסק. רויטרס
קנייה ווסט ואילון מאסק - האם יש לנו סיבה לחשוש מהם כבעלים של פלטפורמות חברתיות?/רויטרס

מאסק, ווסט וטראמפ: "גיבורי העל" של חופש הביטוי?

כעת, נראה שמאסק נותן עוד סיבות לחשוש מן המהלך שלו. ראשית, לפי פרסום בוושינגטון פוסט, מאסק מתכנן לפטר כ-75% מכוח העבודה בחברה. עם קיצוץ כזה נרחב, קשה לראות איך הרשת החברתית הזאת, שממילא רוויה בבוטים וחשבונות מזויפים (כך לפי אילון מאסק בעצמו) יכולה להשתפר.

שנית, בימים אלו מתרחש אירוע דומה בשוק הרשתות החברתיות, כאשר הראפר החצי גאון/חצי אפוי, קנייה ווסט, הודיע על כוונתו לרכוש את הרשת החברתית פרלר, המכונה לעתים "רשת חופש הביטוי". פרלר ידועה כרשת חברתית המהווה כר פורה לדיון חופשי בתיאוריות קונספירציה, ביטויי לאומנות לבנה, אנטישמיות (אולי התחביב החדש של קנייה) ועוד.

בעוד ההתבטאויות האנטישמיות של ווסט ספגו גינויים מכל עבר - מארגונים יהודיים ועד לקים קרדשיאן, הריש הכוונה שלו לרכוש את הרשת החברתית פרלר, זכתה לברכה חמה מחברו הטוב - אילון מאסק כמובן, שצייץ (ומחק מיד לאחר מכן) ציוץ שמדמה את עצמו, קנייה ודונלד טראמפ לשלושת המוסקטרים הנלחמים למען האמת.

האתר של טל נברו
האתר העסקי של טל נברו

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כלומר, עסקת טוויטר-מאסק, אם תושלם, כנראה תהפוך את טוויטר ממעוז ליברלי החביב על עיתונאים (מכל קצוות הקשת הפוליטית) כפי שהיא כיום, לרשת שבה מותר להגיד כל דבר שרוצים מבלי להתחשב בהשלכות. כאשר יתכן ומאסק יתחיל עם הסרת החסימה הוותיקה מחשבון הטוויטר של דונאלד טראמפ. לשיטתו, זה כנראה מקום טוב להתחיל ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully