וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימים שעוד נכונו לנו: המבצעים שכדאי לחפש בימי הקניות הבאים

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 8:57

לקראת אמצע חודש הקניות, בין יום הרווקים הסיני לבלאק פרידיי וסייבר מאנדיי , יצאנו לבדוק מה ההבדלים ביניהם, אילו הנחות ומבצעים הם מציעים לנו ומצאנו גם כמה מבצעים שיימשכו עד לסוף החודש

אל תיתפסו לא מוכנים - כל הטיפים לעונת סיילים מוצלחת ב-2022. Pexels.com
חודש הקניות: היקפי המכירות בחודש נובמבר הם הגבוהים ביותר בהשוואה ליתר חודשי השנה/Pexels.com

חגי הקניות של חודש נובמבר, המכונה גם "חודש הקניות", החלו כאקט שיווקי להגברת המכירות ערב חגי הנוצרים בצפון אמריקה ואירופה, אבל הפך כבר למסורת גלובלית של קניות בהנחות ענק.

הספקים והמוכרים מתכוננים אליו חודשים מראש והצרכנים, לפחות הנבונים שבהם, מחכים לימי המכירה המיוחדים כדי לרכוש את מה שהתכוונו לרכוש ממילא, רק בהרבה פחות כסף.

כבר שנים שהיקפי המכירות בחודש נובמבר הם הגבוהים ביותר בהשוואה ליתר חודשי השנה, כאשר הסיבה העיקרית היא האמונה בקרב הצרכנים שvמבצעים המפתים והמחירים הזולים בנובמבר הם חד-פעמיים.

מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש. ראובן קסטרו
יום הבחירות בישראל: הטירוף הצרכני התחיל כבר אז/ראובן קסטרו

רק בישראל

את אירועי המכירות של נובמבר 2022, פתח השנה בישראל יום הבחירות לכנסת ה-25. יום הבחירות, שנחשב ליום שבתון על פי חוק, הוציא את הישראלים החוצה, לבחור ואז להעביר את יומם החופשי כפי שחפצה נפשם, והפרסומות על מבצעי ענק ליום זה, דאגו להזכיר לרובנו, במה חפצה נפשנו .

אם הצרכנים הנבונים נוהגים לחכות לאירועי המכירות הגדולים מה שיתקיימו במהלך חודש נובמבר, הרי שהשנה הזו, הקדים את כולם יום הבחירות, מה שהביא את ההוצאות החודשיות הגבוהות מהרגיל, להתפרס על פני החודש כולו.

יום הבחירות שהתקיים בתחילתו של החודש (1.11) היה יריית הפתיחה ל"חודש הקניות" והביא להוצאות של למעלה מ-1.3 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי בלבד, וזה עוד לפני שחישבנו את ההוצאות באמצעי התשלום האחרים.

עוד לא נרגענו מהבחירות וכבר חיכה לנו "שופינג IL", יוזמה של גוגל בישראל, להגברת הרכישות מתוצרת כחול-לבן, שחל ב-8-9.11 ומיד אחריו התקיים יום הרווקים הסיני (11.1). מה שאומר שנותרו עוד שני אירועי מכירות גדולים עד לסוף החודש: הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי. סביר להניח שחלקכם מחכה להם ואולי אף החל לאסוף פריטים לסל בחנויות המקוונות שאתם מעוניינים לרכוש מהן, אבל מה ההבדלים בין האירועים, מה הם מציעים ומתי כל אחד מהם יתקיים? ננסה לעשות קצת סדר

שופינג IL. יח"צ,
בן 9: אירוע המכירות השנתי בחסות גוגל ישראל, המרכז כ-3,000 בתי עסק מקומיים/יח"צ

זה שהיה: כמה קנינו ב-shoppingIL?

shoppingIL הוא אירוע מכירות בחסות גוגל ישראל שנולד בשנת 2014 במטרה לתמוך בתעשיית המסחר המקוון בישראל, כלומר בעסקים מקומיים עם נוכחות דיגיטלית. העסקים המשתתפים במכירה הם ברובם עסקים קטנים, דלי תקציב לפרסום וכאלו שזקוקים לסיוע בקידום. הבמה שמספקת להם הפלטפורמה של גוגל, מאפשרת להם להרחיב את הקהלים ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים חדשים מרחבי הארץ כולה.

shoppingIL מתקיים מדי שנה, ימים ספורים kפני שמתקיימים ימי המכירות הבינלאומיים הגדולים (יום הרווקים הסיני הוא הראשון מבניהם שמתקיים ב-11.11) ורגע לפני שהישראלים מבזבזים את כל כספם על קניות מאתרים בחו"ל.

shoppingIL התקיים בשבוע שעבר בתאריכים 9-10 לנובמבר, בהשתתפות כ-3,000 בתי עסק מקומיים.

על רקע העלייה ביוקר המחייה, כיצד הסתכמו השנה המכירות?

מחברת Max למשל דווח על הגידול בהוצאות בכרטיסי אשראי באונליין בארץ בימי Shopping IL: מחזור העסקאות ביומיים אלו בקניות אונליין בארץ, גבוה ב-20% ביחס לימים רגילים וב-12% ביחס ל-Shopping IL 2021.

ההוצאה הממוצעת על קניות באונליין בארץ בימים אלו עמדה על 554 שקל, גבוהה ב-26% מההוצאה הממוצעת ב-Shopping IL בשנה שעברה.

ובנוסף, נרשם גידול של 200% בכמות העסקאות באתרי ההלבשה וההנעלה הישראליים ביחס לימים רגילים, וגידול של 169% במחזורי העסקאות באתרים אלו.

אתרי האופנה הישראליים שמככבים בצמרת האתרים המובילים בקניות הינם: Terminal X, דלתא, Factory54 ,One Project,ADDICT , SEESTARZ, ו-Azrieli.com. בענפים אחרים, האתרים המובילים בהם הישראלים הרבו לקנות ביומיים אלו, הינם KSP, מחסני חשמל, קבוצת אסתי לאודר, ACE ו-סופר פארם.

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
יום המכירות העולמי הגדול ביותר מארה"ב, Black Friday/ShutterStock

Black Friday

לקראת סוף החודש, בתאריך 25.11 השנה, יתקיים הבלאק פרידיי, יום המכירות העולמי הגדול ביותר שמקורו בארה"ב, הוא מתקיים בכל שנה ביום שישי האחרון של חודש נובמבר, יום אחרי חג ההודיה (Thanksgiving).

מדובר בסופ"ש של הנחות גדולות, מה שמביא לתורים ארוכים וטירוף של ביקושים והוצאות. צרכנים רבים מכל העולם מחכים בציפיה להבטחות הגדולות ולמבצעים המפתיעים והמשתלמים.

בשנה שעברה, במכירות של בלאק פריידיי בישראל, נשבר שיא קניות של ישראלים באונליין, כאשר סך ההוצאות בכרטיסי האשראי הגיע ל- 915 מיליון שקל, עוד לפני שהכנסנו לחישוב גם את הקניות במזומן בחנויות הפיזיות. בבלאק פריידי קונים בעיקר אלקטרוניקה, מוצרי חשמל, פריטי אופנה ואביזרים לבית.

סייבר מאנדיי. ShutterStock
סייבר מאנדיי, כשמו כן הוא: מתקיים רק ברשת/ShutterStock

Cyber Monday

יום המכירות האחרון שיחול בחודש נובמבר ויתקיים בתאריך 28.11 הוא סייבר מאנדיי, שמתקיים ביום שני שלאחר חג ההודיה.

בניגוד לימי הקניות האחרים שמשלבים חנויות במרחב הפיזי והווירטואלי, סייבר מאנדיי, כמתחייב משמו, מתקיים רק ברשת. ה- Cyber Monday חותם את עונת השופינג הגדולה והוא מזוהה יותר עם מוצרים טכנולוגיים. ב-2019, סך כל המכירות אונליין בעולם הגיע ל-9.4 מיליארד דולר שהוצאו עבור מוצרים ומותגים נחשקים בתחום הטכנולוגיה והדיגיטל, שנמכרו בהנחות גדולות באתרי הקניות המובילים ברשת, כאשר המוביל בהם הוא אמזון.

אפריל - קומפוזיציית בישום - מבצעי נובמבר. באדיבות אפריל,
עד 40% הנחה על מוצרי טיפוח וביוטי ברשת אפריל/באדיבות אפריל

אנחנו על המפה

סיילספורס (הפועלת בתחום ה- CRM וטכנולוגית ענן בעולם ובישראל), מציגה דוח שנתי גלובלי המסכם את חודש הקניות ב-2021. מהנתונים עולה כי השיא העולמי במכירות אונליין בחודש זה נשבר, והסתכם ב-275 מיליארד דולר, סכום המעיד על עלייה של 2% בהשוואה ל-2020.

נתון מפתיע נוסף הצביע על צמיחה משמעותית בקניות האונליין דווקא בתחילת החודש, עוד לפני שיא ההנחות שהציעו בלאק פריידי וסייבר מאנדיי. עלייה זו מוכיחה כי הצרכנים לא נרתעו ממחירים גבוהים יותר וכי גם ההנחות הנמוכות הספיקו להם. אפשר שהסיבה לתופעה היא חשש מחיסול המלאים, ככל שמתקרבים לסוף החודש ואולי גם מבנה המשכורת בישראל שמשולמת בתחילת החודש (מה שתורם לתחושת השפע והרווחה בתחילת החודש לעומת סופו), בניגוד למדינות מערביות רבות בהן השכר משולם בכל שבוע. על פי הדוח שסיכם את מכירות נובמבר 2021, ניראה כי למרות שאחוזי ההנחה היו יותר נמוכים, סלי הקניות היו יותר גדולים

במהלך "חודש הקניות", פילחה גם חברת TWIK שעוסקת בפתרונות של פרסונליזציה ואופטימיזציה, את הנתונים על הרגלי הצריכה בתחומי הקוסמטיקה והמזון בחברות מובילות לפי שלושת המועדים (שופינג איי אל, סייבר מנדיי ובלאק פריידי). גם פילוח זה הציג מגמה מפתיעה, לפיה, מבצעי שופינג IL גברו על מבצעי בלאק פריידי העולמי.

"חודש הקניות" הוא לא טרנד חולף. המודעות למחירים הנמוכים בחודש נובמבר גדלה בקרב הצרכנים ויותר צרכנים בארץ ובעולם מחכים לימי המכירות הגדולים,ובמקביל, הסוחרים שמבינים את עוצמתו של החודש, מגדילים נוכחות דיגיטלית, משקיעים בפרסום ומעמיקים את ההנחות - נראה כמו WIN WIN לכל הצדדים...

חודש נובמבר באתר shoesonline. יח"צ,
עד 70% הנחה על כל קולקציות החורף - נובמבר באתר shoesonline/יח"צ

מבצעים שעדיין ממשיכים

NOVEMBER PARTY ברשת אפריל - עד 40% הנחה על מוצרי טיפוח וביוטי - בין המבצעים שתוכלו למצוא בחנויות ובאתר של אפריל: 40% הנחה על מוצרי האיפור שבמבצע, 35% הנחה על הבישום שבמבצע ו-30% הנחה על מוצרי הטיפוח שבמבצע. ניתן להשיג ב-45 סניפי הרשת ברחבי הארץ ובאתר הרשת. בתוקף עד 15.11.

7.גולף& קו. ערן סלם,
40% הנחה + אקסטרה 15% הנחה עם קוד קופון על קולקציית החורף, גולף& קו/ערן סלם

אתר גולף & קו - מציעים 40% הנחה + אקסטרה 15% הנחה עם קוד קופון על קולקציית החורף. על הפריטים שבמבצע, לא כולל פריטי OUTLET, MUST HAVE , SPECIAL OFFERS וריהוט. 15% הנחה נוספים יינתנו לאחר הפחתת ההנחה הראשונה, בלעדי לאתר, בכפוף לתנאי המבצע. המבצע יתקיים עד לתאריך 14.11

8. תיירות מלון כרמים. איתי סיקולסקי,
תיירות במחירי "חודש הקניות", מלון "כרמים" של רשת ישרוטל/איתי סיקולסקי

רשת מלונות ישרוטל - רשת מלונות ישרוטל שהשיקה בסוף אוקטובר את הקמפיין "שווה להצטרף", שכלל הנחות אטרקטיביות למצטרפים חדשים ולחברי מועדון חוג השמש. מציעה הנחות של עד 25% במגוון מלונות לחודשים נובמבר ודצמבר בתאריכים נבחרים.

9. קוויק מבצע ללא מעמ בכל חודש נובמבר. יח"צ,
קוויק מבצע ללא מע"מ, לאורך כל חודש נובמבר/יח"צ

קוויק מכריזה על חודש ללא מע"מ (הנחות של 17%) לאורך כל חודש נובמבר. מדי שבוע ימכרו מוצרים ממגוון מחלקות מתחלפות במחירי מבצע ללא מע"מ:

בין התאריכים 8-14.11, כלומר - עד מחר - ימכרו הסבונים, הלחמים, היוגורטים והמעדנים ללא מע"מ.

בין התאריכים 15-21.11, ימכרו דגני הבוקר, חטיפי הדגנים, המשקאות החמים, הפסטות, האורז והקטניות ללא מע"מ.

בין התאריכים 22-28.11, ימכרו מוצרי הכביסה, נייר הטואלט והכלים החד פעמיים ללא מע"מ. קוויק מציעה איסוף עצמי מנקודות המכירה מבלי לצאת מהרכב או משלוח מהיר מהיום למחר בחינם בהזמנה מעל 499 שקל. ללקוחות חדשים יש חודש משלוחים חינם בהזמנות מעל 250 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully