וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות יעמיד לטראלייט מימון של עד 880 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 15:44

המימון מיועד להקמת פרויקט הענק "תענך 2". ההכרזה על עסקת המימון מגיעה רק כמה ימים לאחר שחברת הבת "מנורה-סינרג'י", בה מחזיקה טראלייט 50%, בישרה על קבלת מימון בסך חצי מיליארד שקל מבנק לאומי

קולטני אנרגיה סולרית על גג בניין. ShutterStock
אנרגיה סולאירת: כמה ימים אחרי שחברת-הבת קיבלה חצי מיליארד שקל מבנק לאומי, תקבל טראלייט מימון של 880 מיליון שקל מבנק המזרחי/ShutterStock

אחרי שרק לפני כמה ימים הודיעה טראלייט על קבלת מימון של חצי מיליארד שקל מבנק לאומי, עבור חברת הבת "מנורה סינרג'י" (שבה היא מחזיקה 50%) נראה כי היא ממשיכה בתנופת פעילות לביסוס מעמדה בתחום הסולארי בישראל .

מזרחי טפחות יעמיד לחברה מימון של עד 880 מיליון שקל להקמת פרויקט הענק "תענך 2". המימון יינתן בכפוף לחתימה על הסכם מחייב; פרויקט "התענך" על שני חלקיו, בהספק מותקן של 250 מגה, הינו פרויקט דגל לאומי שיסייע לעמידה של ישראל ביעדי האנרגיה הירוקה; צפוי לספק את צרכי החשמל של כרבע מיליון ישראלים בכ-63 אלף משקי בית

פרויקט הסולאר של טראפלייט במאגרי תל יצחק. באדיבות טראלייט,
פרויקט הסולאר של טראלייט במאגרי תל יצחק/באדיבות טראלייט

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט ממשיכה בתנופת פעילותה ומדווחת היום על אבן דרך משמעותית בקידום פרויקט הדגל שלה, 'התענך'. החברה מעדכנת כי חתמה עם בנק מזרחי טפחות על מזכר הבנות, הכפוף לחתימה על הסכם מחייב, להעמדת מסגרות אשראי בהיקף של עד 880 מיליון שקל, לטובת מימון הקמת פרויקט 'התענך 2' שבבעלותה המלאה של החברה. הפרויקט, בהספק מותקן צפוי של כ-108 מגה וואט, ומתקן אגירה בהספק של כ-433 מגה-וואט שעה, ממוקם בחבל התענך שבדרום עמק יזרעאל וצפוי להיות מחובר לרשת החשמל במחצית השנייה של 2024.

פרויקט "התענך" על שני חלקיו צפוי לפעול בהספק מותקן של 250 מגה, המהווים כ-5.2% מהיקף האנרגיה הירוקה במדינת ישראל ו-1.2% מסך ההספק של משק החשמל. היקפו הכספי הכולל מוערך בכ-1 מיליארד שקל. הפרויקט, שאותו יוזמת ומקדמת טראלייט יחד עם החברה הכלכלית של תנועת המושבים, נחשב לפרויקט תשתית לאומית אשר צפוי לספק את צרכי החשמל של כרבע מיליון ישראלים בכ-63 אלף בתים, יסייע משמעותית לעמידה של ישראל ביעדי האנרגיה הירוקה וכן ייתן רוח גבית לכלכלת האזור.

חלקו הראשון של הפרויקט, התענך 1, המוחזק ב-51% ע"י החברה ו-49% ע"י חברת הביטוח מגדל, שהינו בהיקף של כ-150 מגה וואט, נמצא בשלבי הקמה וצפוי להיות מחובר לרשת כבר בתחילת שנת 2024 .

כאמור, השבוע עדכנה טראלייט גם כי חברת הבת מנורה סינרג'י, המוחזקת ע"י החברה ב-50%, התקשרה עם בנק לאומי (כנציג המלווים) על הסכם מימון בהיקף של עד 510 מיליון שקל לטובת פרויקטים סולאריים בהיקף של 124 מגה וואט (DC). הפרויקטים, שחלקם הגדול כבר מחובר לרשת החשמל, הינם על גבי גגות ומאגרי מים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רני ליפשיץ. טראלייט,
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט/טראלייט

רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "פרויקט התענך על שני חלקיו, מקדם את ישראל בצורה משמעותית בדרך להגדלת השימוש בחשמל המופק מאנרגיה סולארית נקייה, ומתוצרת כחול לבן. אנו מודים לבנק מזרחי טפחות על הרוח הגבית והאמון ופועלים באינטנסיביות להבאת התענך 2 לחיבור לרשת במהלך שנת 2025, כאשר פרויקט תענך 1 כבר נמצא בשלבי הקמה מתקדמים וצפוי לחיבור לרשת בתחילת שנת 2024.

פרויקט התענך, על שני חלקיו, הינו פרויקט אסטרטגי בהיקף אדיר של 250 מגה וואט שיספק חשמל לכ-60 אלף בתים בישראל. הפרויקט גם הופך את טראלייט, הלכה למעשה, לשחקן מוביל ומרכזי בתחום ייצור ואספקת חשמל ירוק בישראל. בסך הכל, אנו נמצאים כיום בהקמה ולקראת הקמה של פרויקטים סולאריים ומתקני אגירה בהיקף משמעותי של כ-1000 מגה וואט ו-1900 מגה וואט שעה בהתאמה, שצפויים להתחבר לרשת בהדרגה במהלך שלוש השנים הקרובות וכך נהיה השחקן המוביל בישראל".

חברת טראלייט, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים, בשלבי פיתוח שונים, של מעל ל-1,300MW בישראל. מנכ"ל החברה הוא רני ליפשיץ ויו"ר החברה הוא יונל כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully