וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקניונים עוקבים בדריכות אחרי התנועה ומקווים לקצת שגרה

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 13:23

בעלי החנויות רשאים לפתוח אותן אך רק חלקם עושים זאת. בחלק מהקניונים מניחים שיבואו לקראת השוכרים בדומה למה שנעשה בקורונה, באחרים מחכים למתווה רשמי: "המדינה עוד לא העלתה את העניין"

מתווה הקניונים בעזריאלי תל אביב 27 בדצמבר. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
רוצים לקנות בטוח: בדקנו את התנועה בקניונים על רקע המלחמה/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

הציבור הישראלי מושפע מהמצב הביטחוני שנקלע אליו. המלחמה בדרום שינתה את פניה של המדינה, מצב הרוח הלאומי מצוי בשפל ותחושת הביטחון נפגעה. יחד עם זאת, רבים מאזרחי ישראל מבקשים מקום בטוח לצאת אליו, ואם אפשר שגם יציע פעילות פנאי, בילוי (ככל שניתן) וקניות (בעיקר בצמוד לצורך).

מרכזי הקניות בכלל והקניונים הסגורים בפרט מצוידים במרחבים מוגנים תקניים לשעת חירום, ומקפידים על מילוי ההנחיות בהתאם להיערכות המוקדמת אליהם הם מחויבים, מה שמעלה את תחושת הביטחון בקרב צרכנים, שמעדיפים בימים אלו מרכזי קניות ממוגנים על פני חנויות רחוב.

שיעור ירידת פדיונות המסחר בישראל מוערך ב-60% עד 75% מאז החלה המלחמה בדרום, והוביל גם את מניות חברות הקניונים ומרכזי הקניות לירידות חדות.

ארבעת החברות הנסחרות המובילות את התחום בבורסה בתל אביב ירדו בכ-8.11% בממוצע מאז החלה המלחמה (ראו טבלה), בראשן עזריאלי ומליסרון (קניוני עופר), שמניותיהן ירדו בכ-10.6% וכ-8.4% לאותה תקופה, בהתאמה. מדדי ת"א 35 ו-125, ירדו ב-7.09% וכ-7.84% לאותה התקופה.

פנינו למספר קניונים ברחבי הארץ כדי להבין קצת יותר מהשטח וגילינו שככל שנוקפים הימים, מספר המבקרים בהם עולה. השוכרים והנהלת הקניונים מעודדים חזרה לשגרה תחת הנחיות פיקוד העורף וברוב המקרים מתאפשרת גמישות בכל הנוגע לפתיחת החנויות.

מה בוחרים השוכרים לעשות כשההחלטה אם לפתוח או לא היא שלהם בלבד? איך הושפעה התנועה בקניונים מאז תחילתה של המלחמה, מה מציעים הקניונים ללקוחות ולשוכרים ברגע של חירום והאם הם יתחשבו בשוכרים כפי שנהגו חלקם לעשות בימי הקורונה? שאלנו, ביקרנו וחזרנו עם תשובות.

קניון עזריאלי, תל אביב. ShutterStock
"תנועת המבקרים הולכת ומתגברת ככל שנוקף הזמן", קבוצת קניוני עזריאלי/ShutterStock

"תנועת המבקרים הולכת ומתגברת"

החל מיום ג' בשבוע שעבר, היום הרביעי למלחמה, נפתחו קניוני קבוצת עזריאלי לציבור. הקבוצה הודיעה כי היא מאפשרת לעסקים המעוניינים לעשות כן לפתוח את חנויותיהם והקניונים נפתחו תוך הקפדה יתרה על הסדרי בטחון והנחיות פיקוד העורף.

בקבוצה מעידים על פתיחה של מאות עסקים ותנועת מבקרים שהולכת ומתגברת ככל שנוקפים ימי המלחמה. פתיחת הקניונים מגיעה, בין היתר, כמענה לצורך ההולך וגובר מצד ציבור הלקוחות המבקשים להצטייד בבגדים, צעצועים ועוד.

רשימת העסקים שפתחו שעריהם מתעדכנת באופן שוטף בעמודי הסושיאל של קבוצת עזריאלי. בין העסקים שנפתחו בימים האחרונים: חנויות בגדים למבוגרים וילדים, הלבשה תחתונה, ספרים ומשחקים, כלי בית ואף איפור.


"בנוסף, קבוצת עזריאלי ופתחון לב פתחו בפרויקט משותף למען העורף, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון על מנת לעשות סדר ולנתב נכון את התרומות. האזרחים מוזמנים לתרום מוצרי מזון וטואלטיקה, להניח בעמדות המוצבות בקניונים והגופים דואגים להעביר במסודר את התרומות המדויקות בדיוק ורק למי שצריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
קניון שבעת הכוכבים. שבתאי טל,
קניון שבעת הכוכבים בהרצליה: בשבוע הראשון חלה ירידה משמעותית של כ-60% במספר המבקרים/שבתאי טל

"לא דובר עדיין על מתווה סיוע לשוכרים"

דותן שלום מנכ"ל קניון שער הצפון, קריית אתא: "בימים האחרונים ניתן לראות כי התנועה גדלה מיום ליום ואיתה גם מספר החנויות הפתוחות. נכון לעתה, למעלה מ-90% מהן פתוחות. בהתאם למצב הנוכחי, הקניון לא מחייב את השוכרים לפתוח, אך שעות הפעילות צומצמה. כתוצאה מצמצום הפעילות ומצב הרוח הלאומי הירוד בשעות אלו, גם היקף ירד והקניות מתרכזות בעיקר בקטגוריות הפארם, פריטים לבית ומוצרי מזון.

"במקרה חירום, בקניון פרוסים כמובן מרחבים מוגנים והשוכרים קיבלו מפה מעודכנת על מיקומם והדרכים להגיע אליהם במהרה. אנחנו מצפים לחזרה לשגרה אך היא תלויה כמובן בהחלטת הגורמים המוסמכים ובמצב הביטחוני.

"לגבי התחשבות בשוכרים והקלה התשלומים, כרגע לא דובר על מתווה כזה או אחר, גם המדינה לא העלתה את העניין בשלב זה אך אני בטוח שכלל המערכות יתגייסו לחזרה מהירה לשגרה וליצירת חוסן לעסקים בארץ".

אישה קונה אלכוהול בסופרמקרט. ShutterStock
הקניות מתרכזות כעת בקטגוריות חיוניות כמו מזון ופארם, עם עדיפות לחנויות במתחמים מוגנים/ShutterStock

מספר המבקרים כעת, נמוך ב-20%

"בשבוע הראשון חלה ירידה משמעותית במספר הלקוחות, ע"פ הערכות קרוב ל-60% כאשר עיקר המבקרים הגיעו לחנויות לשעת חירום שהורשו לפתוח, בהם רשתות המזון והפארם, ציוד אלקטרוניקה ומחשבים מוצרי מזון לחיות ועוד", משתף אורי אבל, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים בהרצליה.

"ואולם מיום חמישי בשבוע שעבר, הקניון נפתח,כולל בשבת, בצורה מדורגת כאשר כל רשת מחליטה בעצמה לגבי שעות הפתיחה. הנהלת הקניון מאפשרת לכל שוכר לפתוח בשעות העבודה הרגילות של הקניון, כל מערכות הקניון פועלות, כולל חניונים תת קרקעיים וכד'"

"נכון ליום רביעי נכנסו לקניון מספר מבקרים הנמוך בכ-20% אחוז מיום רגיל ואין ספק שיש ירידה בהיקף הקניות. הקניות מתרכזות בעיקר לדברים הכרחיים כמו מזון ופארם ואופנת בייסיק, הנעלה, בגדי ילדים וגם צעצועים ופנאי. עם זאת גם עסקי הפנאי כדוגמת הבאולינג נפתחו ומגיעים אליהם יותר ויותר לקוחות בכדי להתאוורר.

"הנהלת הכשרת הישוב בעלי הקניון יתנו את הדעת על המצב והקושי העומדים בפני השוכרים עם צמצום הפעילות והירידה במכירות וכפי שעזרנו לשוכרים בימי הקורונה, אני מניח שנעשה גם הפעם.

"קיימנו היערכות מוקדמת לימים כמו אלו, בקניון שטחים ממוגנים כמו ממ"קים (מרחב מוגן קומתי) ובנוסף חדרי המדרגות והחניונים התת קרקעיים מקובלים ומאושרים כאזורי מילוט. בנוסף מערכת כריזת החירום מחוברת לאזעקת צבע אדום ופועלת באופן מיידי בשעת הצורך ולאחרונה הוספנו כריזה שתשדר על תום האירוע וחזרה לשגרה.

"החזרה לשגרה תקינה תלויה כמובן במצב הביטחוני מאידך כפי שניתן להבין 90% מעסקי הקניון פועלים כרגיל כולל הסעדה, פנאי (באולינג) ושופינג".

אישה הרה קונה ציוד לתינוק. ShutterStock
חנויות הפארם והמזון פתוחות ואליהן מצטרפות בכל יום, עוד ועוד חנויות מקטגוריות שונות/ShutterStock

95% מהחנויות בקניון פתוחות

"כ-95% מהחנויות בקניון פתוחות, הנהלת הקניון העניקה אפשרות לפתיחה גמישה שמאפשרת לבעלי העסקים והרשתות לפתוח בשעות פתיחה מצומצמות", כך מוסר ניצן אריאל מנכ"ל קניון עיר ימים בנתניה.

"מיקומו הגאוגרפי של קניון עיר ימים והעובדה כי בעיר מתארחות משפחות רבות מהעוטף ומהצפון תורמים למספר מבקרים גבוה - הקניון מהווה נקודת "אוורור" למשפחות רבות.

אנו פועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף בקניון כמובן קיימים מרחבים מוגנים, התאמנו שלטי הכוונה בכדי להקל בשעת הצורך, כלל עובדי הקניון הודרכו כיצד לפעול כך גם עובדי החנויות"

כחלק מהמערך הלאומי הוקם בקניון מרכז איסוף וציוד לוגיסטי למען חיילי צה"ל ותושבי העוטף הדואג לאיסוף מיון ושינוע של הציוד לגזרות השונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully