וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקל בצניחה: הדולר נסחר ב-4.06, היורו ב-4.30

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 15:22

לאחר שבתחילת המערכה בדרום עמד שערו של הדולר על 3.86 שקלים, והיורו על 4.07 שקלים

מטוס אף-18 נוחת על נושאת המטוסים ג'רלד פורד. US Navy,
מטוס אף-18 נוחת על נושאת המטוסים ג'רלד פורד/US Navy

השקל ממשיך לצנוח: נסחר כעת בשער של 4.06 שקל לדולר, לאחר שבתחילת השנה עמד שערו על 3.36 שקל לדולר. בטרם החלה המערכה בדרום עמד שערו על 3.86 שקל לדולר, ומאז הוא ממשיך לצלול. היורו נסחר כעת ב-4.30 שקל ליורו, כאשר לפני תחילת המבצע עמד שערו על 4.07 שקל ליורו.

האם זהו כישלון המהלך של בנק ישראל? כזכור מנהל חטיבת השווקים בבנק, גולן בניטה, הודיע לפני 11 יום כי הבנק הקצה תקציב של עד 30 מיליארד דולר למען מיתון התנודתיות בשקל.

"הבנק יפעל ככל שיידרש על מנת למתן את הפיחות בשקל", אמר בניטה. "רמת היתרות של מדינת ישראל גבוהה בכל קנה מידה ואחת המטרות היא לאפשר פעילות תקינה במצבי חירום כגון זו שאנו נמצאים בה. היו כאלה שביקרו את הרמה הגבוהה של היתרות אבל היא מאפשרת לבנק ישראל לפעול ולתמוך בכלכלה הישראלית במצבי חירום". בעת ההחלטה על הצעד עמד שער הדולר על 3.92.

אמש (חמישי) הודיעה חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל, העומד על רמה של A1 תחת מעקב הורדת דירוג. לדברי חברת מודי'ס, החלטה זו התקבלה בשל פרוץ העימות האלים והבלתי צפוי בין ישראל לחמאס, זאת בתגובה למתקפה רחבת היקף של חמאס. החברה בוחנת את השפעתו של העימות על דירוג האשראי של מדינת ישראל.

מודי'ס מצטרפת לחברת הדירוש הבינלאומית Fitch Rating שהודיעה מוקדם יותר השבוע כי הציבה את דירוג האשראי של מדינת ישראל, העומד על רמה של +A, תחת "מעקב שלילי" עקב מבצע חרבות ברזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully