וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים למלחמה - המלונות עוד מחכים לכסף

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 13:34

המדינה פינתה עשרות אלפים למלונות אבל עדיין לא שילמה על כך. במלונות מתריעים: "אנחנו קורסים. ניאלץ לבקש מהמפונים לעזוב"; המדינה עדכנה את גובה התמיכה למפונים שלא התפנו למלון - 200 שקל למבוגר ו-150 שקל לילד

בתל אביב מתנדבים ומתנדבות עם פעילויות חינוכיות לילדי הדרום שפונו לבתי מלון. צילום:דוברות תל אביב יפו, אתר רשמי
מפונים מהדרום ומתנדבים במלון בתל אביב/אתר רשמי, צילום:דוברות תל אביב יפו

יותר משבועיים לתוך הלחימה בדרום ועשרות אלפים פונו למלונות שונים ברחבי הארץ, המלונות הקולטים עדיין לא קיבלו כסף עבור שיכון התושבים. בעלי אחד המלונות אומר לוואלה, "אם לא יועבר לנו כסף באופן מידי, נאלץ לבקש מהמפונים לעזוב את המלון. אנחנו קורסים".

ראשוני המפונים מהעוטף הגיעו למלון כפר המכביה ברמת גן, המאכלס כרגע כ-700 מפונים תושבי עוטף עזה, בפנסיון מלא, כמו שאר המלונות במימון המדינה, ובעלות של כ-70 אלף דולר ליום. עוד הוקם בתוך המלון בית ספר הכולל 15 מורים, וכל זה על חשבון המלון ובעזרת מתנדבים. עד לרגע זה לא התקבל תשלום כלשהו מהמדינה. גם בבית המלון בשפיים, שבו נמצאים ניצולי הטבח מרגע חילוצם מהעוטף, עדיין לא שולם שקל.

פינוי התושבים מתחלק בין משרד הפנים, שאחראי על התושבים שפונו מ-0-5 ק"מ מהגבול ורח"ל לאלה שיצאו ל"התרעננות", מישובים מרוחקים יותר ולזמן קצוב. במשרד הפנים מחכים שהאוצר יקצה את הסכום הנדרש לתשלום למלונות. החל מה-25 לאוקטובר יעבור המערך כולו לידי משרד התיירות, שינהל את הפינויים חדשים, חידושי פינויים ותשלומים, ותינתן למלון מקדמה בסך 25% במעמד חתימת החוזה.

בכל יום מתווספים עוד ועוד אזרחים מפונים למערך שקיבל לידיו משרד התיירות, אחרי הפרסום בוואלה, שבו התברר, שמשרד הפנים הפנה אותם לחברת התיירות "גייד 21" בפטור ממכרז, וזו גבתה עמלה של בין 5% ל-8%, פלוס 50 שקלים לראש, סכום שהגיע לכמה עשרות מיליוני שקלים.

בנוסף לחיסכון בכסף, שר התיירות, חיים כ"ץ, הוריד את תעריפי המלונות מ-500 שקלים ליום ל-480 שקל ליום והכניס לקטגוריית "הילדים" גם את בני 18-12, מה שמפחית את העלות היומית למחצית.
במשרד התיירות אמרו לוואלה, שכרגע אין מחסור בחדרי מלון, וכל הזמן עושים שם הערכות מצב וסדר ברשימות שמתקבלות מהרשויות המקומיות, כדי לראות מי הגיע ומי בחר להתפנות באופן פרטי, ומגייסים עוד חדרים. "אנחנו קוראים למלונאים ולמי שיש ברשותו חדרי הארחה ריקים, ליצור קשר עם חמ"ל משרד התיירות ולסייע במאמץ הלאומי", אמרו שם.

בנוסף, לוואלה נודע שהתעריף היומי למפונים שאינם מתארחים במלונות על חשבון המדינה, שעומד על 100 שקלים לילד ו-150 שקלים למבוגר ליום, ל-200 שקלים למבוגר. התשלום לילד יישאר 100 שקל ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully