וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נשתנה השנה? Salesforce חושפת תחזיות להמשך חודש הקניות

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 13:06

מתוצאות סקר שערכה סיילספורס בקרב למעלה ממיליארד צרכנים מ-64 מדינות בעולם, אשר בחן את המכירות במסגרת מבצעי הבלאק פריידי, נחשפת התחלה איטית מהרגיל לעונת הקניות הגלובלית וניראה שהצרכנים מחכים להנחות העמוקות יותר שיגיעו בשבוע הסייבר

סייבר מאנדיי. ShutterStock
מה נשתנה השנה? Salesforce חושפת תחזיות להמשך חודש הקניות/ShutterStock

סיילספורס, מובילה עולמית ב-CRM, מפרסמת גם השנה את התחזיות לקראת חודשי הקניות (נובמבר-דצמבר) לשה הנוכחית (2023). הדו"ח שמבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה ממיליארד צרכנים ב-64 מדינות, חושף התחלה איטית לעונת הקניות והמתנה של הצרכנים להנחות העמוקות יותר שצפויות בין הבלאק פריידי (24.11) לבין הסייבר מאנדיי (27.11).

לאחר שלוש שנים של עלייה באינפלציה, הצרכנים חזרו לקנות, אם כי בזהירות: הם זהירים יותר, עושים פשרות, מקיימים השוואת מחירים ומחפשים אחר עסקאות טובות באמת.

על פי הדו"ח הנ"ל, בעוד ש"הפריים דייס" של אמזון באוקטובר הפכו להתחלה הסמלית של עונת הקניות, ניתן לראות כי היקפי המכירות עלו במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר. התנועה אונליין במוצרים (+17%) ובמכירות (+19%) עלתה למספר דו-ספרתי במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר בהשוואה לתקופה המקבילה באוקטובר אשתקד.

כמו כן, הדו"ח בחן את תוצאות המכירות בתקופה שבין ה-1 לאוקטובר ועד ה-14 לנובמבר ומצא כי התנועה אונליין גדלה לקראת שבוע הסייבר, ועלתה ב-5% בעולם וב-5% בארה"ב שנה אחר שנה, כאשר צרכנים החלו בחיפושיהם אחר מתנות לחגים כבר בתחילת הסתיו. יחד עם זאת, נמצא כי הצרכנים גלשו באתרים, אך חיכו עם הרכישה. צפיות במוצרים גדלו ב-6% בעולם וב-5% בארה"ב, בעוד שהמכירות העולמיות ירדו או רק עלו מעט.

בינה מלאכותית. ShutterStock
כ-16% מההזמנות ברחבי העולם הושפעו מבינה מלאכותית/ShutterStock

בהשפעת הבינה המלאכותית

עוד עולה מהדו"ח כי בינה מלאכותית ממשיכה להשפיע על הרכישה: כ-16% מההזמנות ברחבי העולם הושפעו מבינה מלאכותית מאז תחילת אוקטובר על ידי פונקציות כמו המלצות למוצרים מבוססות בינה מלאכותית, מבצעים ממוקדים ותיאורי מוצרים.

כמו כן, מותגים הופכים את השירות ליותר אוטומטי- מהדו"ח עולה כי לקראת עומס הפניות שצפוי בשירות לקוחות, השימוש בצ'אטבוט גדל ב-35% שנה אחר שנה בעולם, מה שמאפשר למותגים לספק תשובות יעילות יותר לשאלות בסיסיות תוך כדי השקעה רבה יותר ביצירת חוויות מותאמות אישית לקונים שלהם.

הדו"ח מצא כי קונים בוחרים בשיטות תשלום חלופיות בקופה, כמו Buy Now Pay Later) BNPL) ופתרונות כמו Klarna ו-Afterpay צמחו ב-5% ברחבי העולם, בעוד ערוצי ארנק סלולרי כמו Apple Pay צמחו בשיעור אדיר של 65% ברחבי העולם.

על פי הדו"ח, הקטגוריות בהן אפשר למצוא את ההנחות הכי עמוקות עד כה, היו ריהוט לבית, הלבשה כללית, וטיפוח. כמו כן, במאמץ לפתות קונים, קמעונאים מתמקדים בקידום שיווקי דרך ערוצים דיגיטליים והודעות שיווק בדוא"ל, אשר גדלו ב-8% בעולם לעומת שנה שעברה.

מוכרת מכינה את החנות לקראת בלאק פריידי. ShutterStock
שבוע הסייבר (בין בלאק פריידיי לבין הסייבר מאנדיי) יהווה 25% מסך המכירות בחודש הקניות/ShutterStock

שבוע הסייבר יהווה 25% מסך המכירות בחודש הקניות

סיילספורס מצפה ל-3 טרנדים עיקריים בשבוע הכי קריטי של חודש הקניות (בין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי):

התחלה איטית של קניות לחגים, תניע שבוע סייבר בנפח גבוה: בדומה לשנת 2022, שבוע הסייבר צפוי להוות למעלה מ-25% מכלל הרכישות לחגים השנה. בעוד שהקניות לחגים התפזרו באופן שווה יותר על פני נובמבר בשנים 2020 ו-2021, השנה, הצרכנים יותר מודעים למחירים ומחכים לראות אילו מבצעים יגיעו לקראת חג ההודיה, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי.

בינה מלאכותית תניע את הקונים ללחוץ על ה"קנה": גודל ההזמנות המושפעות מבינה מלאכותית יצמח ככל הנראה ל-18% במהלך שבוע הסייבר, נתון המייצג מכירות אונליין גלובליות של כ-53 מיליארד דולר.

שיעורי ההנחות צפויים להיות אטרקטיביים: בזמן שהצרכנים מחכים למבצעים הגדולים והטובים ביותר של העונה, ההנחות העולמיות צפויות להגיע ל-29% ברחבי העולם. אלו עומדות בקנה אחד עם רמות ההנחות שלפני הקורונה.

ההנחות הגבוהות ביותר, ברחבי העולם, במהלך שבוע הסייבר צפויות ב:
• טיפוח ואיפור (34%)
• הלבשה כללית (32%)
• לבוש אקטיבי (30%)

ההנחות הגבוהות ביותר בבלאק פריידי צפויות להימצא ב:
• בריאות ויופי (29%)
• לבוש אקטיבי (29%)
• הלבשה כללית (23%)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully