וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירשה 27 מיליון דולר ומחפשת 50 אנשים זרים שיעזרו לה לחלק את הכסף

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:35

מרלן אנגלהורן ירשה סכום עתק מסבתא שלה, ששוויה הוערך ב-4.2 מיליארד דולר לפני מותה בספטמבר 2022. אלא שהיא החליטה שהיא "לא עשתה שום דבר עבור הסכום הזה" ואפילו כעסה על המדינה שלא גובה ממנה מס. אז היא החליטה לחלק את ההון למי שבאמת צריך אותו

מרלנה אנגלהורן המולטימילונרית רוצה לשלם יותר מסים/Oxfam Italia

מרלן אנגלהורן היא בחורה אוסטרית בת 31 שקיבלה סכום עתק של 27.1 מיליון דולר (99 מיליון שקלים) בירושה מסבתא שלה, טראודל אנגלהורן-וצ'יאטו, שמתה בגיל 95 בספטמבר 2022. אלא שהיא החליטה שהיא ממש לא צריכה את כל הכסף הזה והחליטה "לחלק מחדש" את סכום המטורף הזה, אך השאלה היא - למי היא תתן אותו?

"קיבלתי הון בירושה ובעקבות כך גם כוח רב, בלי שעשיתי שום דבר בשביל זה", היא הסבירה, "המדינה אפילו לא רוצה לקחת ממני מס על הסכום הזה. אם הפוליטיקאים לא עושים את העבודה שלהם ומחלקים מחדש את העשור, אני אצטרך לעשות את זה בעצמי". היא הכריזה והקימה יוזמה שכותרתה "מועצה טובה לחלוקה מחדש"., כך דווח ב-BBC.

לא ברור כמה בדיוק מהכסף הוא מתכווננת לחלק, אבל אנגלהורן הצהירה בעבר שהיא עומדת להיפרד מ-90% מהונה - שזה יותר מ-24 מיליון דולרים.

סבתה של מרלן הייתה צאצאית של פרידריך אנגלהורן, מייסד חברת הכימיקלים הגדולה בעולם BASF ועל פי פורבס היה לה הון מוערך של 4.2 מיליארד דולר לפני מותה.

וכך, מרלן החלה לפני כשבועיים בגיוס של 50 אנשים זרים שיעזרו לה להחליט למי לחלק את הכסף. היא שלחה 10,000 הזמנות רנדומליות לאוסטרים מעל גיל 16 במטרה להקים קבוצת חשיבה שתסייע לה לקבל החלטות. הקבוצה תכלול אנשים מכל קבוצות הגיל, המדינות הפדרליות המרכיבות את אוסטריה, מכל המעמדות החברתיים ומכל הרקעים.

האנשים הללו יתבקשו "לתרום מרעיונותיהם לפיתוח משותף של פתרונות לטובת החברה כולה", כאשר אנגלהורן מתארת את התהליך כ"שירות לדמוקרטיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

"אין לי זכות וטו בקבוצה", הבהירה מרלן, "אני מעמידה את ההון שלי לרשותם של 50 האנשים האלה ונותנת בהם את אמוני".

עוד בנושא
התעוררה ומצאה יתרה של 19 מיליון דולר בחשבון הבנק שלה

אדם שקיבל בטעות פי 286 ממשכורתו - התפטר ונעלם

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>


הקבוצה תתכנס בזלצבורג ותפגש עם מומחים אקדמאים וארגונים שונים ממרץ עד יוני - וכל אחד מהם יקבל שכר נאה על זמנו - עלויות הנסיעה יכוסו במלואן, וכל משתתף יקבל כ-1,300 דולרים עבור כל סוף שבוע של דיונים שבו הוא ישתתף. במקום יהה גם מרכז לטיפול בילדים של חברי הקוצה ומתורגמנים יהיו זמינים גם כן בכדי לגשר בין פערי השפות בדרך למציאת היורשים של המיליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully