וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הסיבות בגללן אסור לכם להמשיך לאכול צהריים ליד המחשב במשרד

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 11:22

מומחים מסבירים שיש לא מעט סיבות להפסיק לאכול צהריים על שולחן העבודה שלכם במשרד בזמן שאתם עובדים. אם חשבתם שזה מסייע לכם לסיים לעבוד מוקדם יותר - אתם טועים

אישה מכינה לעצמה ארוחת צהריים בשולחן במשרד/@saraa_jamess/

רבים חושבים שאם הם אוכלים את ארוחת הצהריים שלהם תוך כדי עבודה, הם חוסכים זמן ויכולים לסיים את ים העבודה מוקדם יותר, או להספיק את כל מטלות היום שלהם בזמן. אולם מתברר שמומחים טוענים שאכילה בשולחן העבודה במהלך יום עמוס היא לרוב לא יעילה לעבודה פרודוקטיבית בשארית היום.

דו"ח של ezCater 2023, שסקר 5,000 עובדים ברחבי ארה"ב, מצא שכמעט 48% מהאנשים מדלגים על הפסקת הצהריים לפחות פעם בשבוע. הגורמים המעורבים בהחלטתם לאכול תוך כדי עבודה מגוונים. הדו"ח חשף כי 23% מהאנשים אמרו שהם עשו זאת כדי לסיים את עבודתם בזמן, 22% חששו שלא יהיה להם מספיק זמן לבצע את עבודתם אם לא יעבדו תוך כדי ארוחת הצהריים ו-20% אמרו שיש להם יותר מדי פגישות מכדי לקחת הפסקה באמצע היום. "הנתונים האלה מצביעים על כך שהעובדים חושבים על ההשפעה לטווח הקצר על הפרודוקטיביות ולא שמים לב לתמונה הגדולה", אמרה דיאן סווינט, דוברת ezCater בבוסטון, ל- Fox News Digital.

"בטווח הרחוק, אי לקיחת הפסקה לחידוש כוחות ורענון מוביל לשחיקה, ללחץ ולפחות בהירות נפשית", אמרה סווינט, שעובדת עם חברות, אוניברסיטאות וארגונים שרוצים להשתמש במזון כדי לשפר את התרבות, הפריון ושביעות הרצון הכללית בעבודה. בנקודה זו, 48% מהעובדים אמרו שהם פחות נשחקים כשהם לוקחים הפסקת צהריים, כך על פי נתונים של Lunch Report. "בעוד שעובדים עשויים להרגיש שדילוג על הפסקות צהריים חוסך להם זמן, המציאות היא שההרגל הזה מקטין את המיקוד ומוריד את הפרודוקטיביות", אמרה סווינט.

גם היתרונות בלקחת הפסקה ממשית כדי לאכול צהריים הופיעו בדו"ח, שכן 53% מהעובדים גילו שיש להם יותר "בהירות נפשית" כשהם עוצרים להנות מארוחת הצהריים. "78% מהעובדים אומרים שלקיחת הפסקת צהריים משפרת את ביצועי העבודה שלהם", אמרה סווינט ל-Fox News Digital. בתרבות העבודה המהירה של היום, אנשים רבים מוצאים את עצמם מרותקים לנוהג המקובל של ארוחת צהריים תוך כדי עבודה ומאמינים שזו אסטרטגיה שחוסכת זמן כדי להבטיח יציאה מוקדמת או יציאה בזמן מהמשרד.

"עם זאת, לבחירה הזו יש השלכות משמעותיות לא רק על הפרודוקטיביות אלא גם על הרווחה הפיזית והנפשית", אמרה שרה הקלר, MS, RD, דיאטנית מוסמכת מקבוצת Anne Till Nutrition Group בראלי, צפון קרוליינה. "עוד יתרון ראוי להפסקת צהריים אמיתית: זה יכול להגביר את האיזון בין העבודה לחיים שלך", אמרה, "הפסקה במהלך ארוחת הצהריים תומכת באיזון בריא יותר בין עבודה לחיים. זה מאפשר באופן זמני לאנשים לצאת מהלך הרוח המקצועי ומטפח תחושת הפרדה בין העבודה לחיים האישיים. הגבול הזה חיוני למניעת מתח הקשור לעבודה לחלחל להיבטים אחרים של החיים".

כמו כן, הפסקת הצהריים המוגדרת מסייעת לטעינה קוגניטיבית נחוצה במהלך יום העבודה. "התרחקות משולחן העבודה מספקת איפוס מחשבתי ומאפשרת לאנשים לחזור לעבודה עם מיקוד ובהירות מוגברת", אמרה הקלר ל- Fox News Digital.


עוד בנושא
למה אנחנו לא מפסיקים לאכול בעבודה?

אין ארוחות חינם: מעסיקים נמנעים מתשלום על הפסקת צהריים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האם אתם אוכלים צהריים ליד השולחן בעבודה?

כן. תמיד
מדי פעם
אני תמיד עושה הפסקה
244 משתתפים

מהן ההשלכות התזונתיות של עבודה במהלך ארוחת הצהריים?

1. סיכוי גבוה יותר לאכילה חסרת הגיון: "כאשר אנשים עובדים במהלך ארוחת הצהריים, הם פונים לעתים קרובות לאכילה חסרת מחשבה", אמרה הקלר, "זה אומר שהם צורכים מזון במהירות ועם מעט מחשבה, מה שמוביל ללעיסה לא נכונה ועיכול לקוי. אכילה פזיזה עלולה לגרום לחלקיקי מזון גדולים יותר להגיע לקיבה, מה שמקשה על מערכת העיכול לפרק ולספוג חומרים מזינים ביעילות".

2. ירידה בספיגת חומרים מזינים: ארוחת צהריים מזורזת עשויה להיות מורכבת ממזון מעובד או מהיר, חסר רכיבים תזונתיים חיוניים. "מזונות עשירים בחומרים מזינים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים, תורמים לבריאות הכללית ולאנרגיה מתמשכת", אמרה הקלר ל- Fox News Digital. כאשר אנשים מזניחים את קבוצות המזון הללו, הם עלולים לחוות חוסרים, מה שמשפיע על יכולתם להישאר ממוקדים ומלאי אנרגיה לאורך היום.

3. הורדת רמות האנרגיה: "דילוג על ארוחת צהריים או בחירה במזונות עשירים בסוכרים ושומנים מזוקקים עשויים להוביל לצניחה אנרגטית בשעות אחה"צ", אמרה הקלר, "מזונות אלה מספקים דחיפה של אנרגיה מהירה, אך לרוב מגיעה אחרי זה ירידה מהירה ברמות האנרגיה. זה עלול להשפיע לרעה על הפרודוקטיביות והריכוז, מה שהופך את היכולת להתמודדות עם משימות לדבר מאתגר".
"בחירות לקויות במזון עשויות גם להפחית את התפקוד הקוגניטיבי", היא הוסיפה.

אז מה כדאי לעשות?
אם אפשר, עיזבו את שולחן העבודה שלכם ואיכלו ארוחת צהריים במטבחון. צאו החוצה אם אפשר - או אפילו סעדו מחוץ למקום העבודה אם יש לכם זמן. בין אם אתם מביאים אוכל מהבית, לוקחים משלוח או עוצרים במסעדה, המפתח הוא ליצור תוכנית אכילה בריאה - לא רק לתזונה אלא לרווחה כללית. "בחירת ארוחת צהריים מאוזנת היטב הכוללת שילוב של מאקרו-נוטריינטים - פחמימות, חלבונים ושומנים - עוזרת לשמור על רמות סוכר יציבות בדם", אמרה הקלר, "זה, בתורו, תומך באנרגיה מתמשכת לאורך שעות אחר הצהריים ומונע את הצורך בצריכת קפאין מופרזת או חטיפים לא בריאים כדי להישאר ערניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully