וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לאלביט באוסטרליה: תמכור מערכות לנגמ"שים ב-600 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 10:31

העסקה היא על רקע שדרוג הכוחות הצבאיים של המדינה אל מול ההתעצמות הצבאית של סין ותכלול מערכות הגנה, צריחים ותצפית לנגמ"שים החדשים שרוכש צבא אוסטרליה. גם רפאל ופלסן משולבות בפרויקט

ייצור פגזים במפעל אלביט ברמת השרון,/משרד הבטחון

חוזה ענק לאלביט באוסטרליה, במסגרת מהלך ההתחמשות המקומי מול סין.

אלביט תספק לצבא אוסטרליה רכיבים מרכזיים עבור 129 נגמ"שי הרדבק החדשים שלו. בכל נגמ"ש יותקנו צריח עם תותח 30 מ"מ, מערכת הגנה חץ דורבן, המקבילה למעיל רוח של רפאל, מערכות תצפית, מערכת שמזהה נעילות לייזר על הנגמ"ש, ובכך מתריעה לצוותו שזוהו בידי אויב שעומד לשגר עליהם טיל.

עוד יצוידו הנגמ"שים האוסטרלים במערכת מודעות מצבית, המעניקה למפקד תמונה של הנעשה מחוץ לנגמ"ש, באמצעות תצוגת קסדה, כמו של טייסי קרב. חלק מהמערכות משולבות כעת בטנקי המרכבה סימן 4 ברק החדשים של צה"ל, שאמור להתקין את מערכת מגן רוח על נגמ"שי האיתן ודחפורי הדי-9 של חיל ההנדסה.

נגמ"שי רדבק אוסטרליים. משרד ההגנה האוסטרלי,
נגמ"ש רדבק אוסטרלי. לפי ההערכות בכל נגמ"ש אוסטרלי יהיו מערכות ישראליות בשווי של יותר מ-2.5 מיליון דולר/משרד ההגנה האוסטרלי

הנגמ"ש האוסטרלי הוא בעצם נגמ"ש לחימה כבד K21 הדרום קוריאני, מקביל לנמ"ר הישראלי, שייוצר באוסטרליה. בעסקות נפרדות ישולבו בנגמ"ש שתי תעשיות ביטחוניות ישראליות נוספות: רפאל תספק לו טילי ספייק ופלסן מקיבוץ סאסא חלק מהשריון. לפי ההערכות בכל נגמ"ש אוסטרלי יהיו מערכות ישראליות בשווי של יותר מ-2.5 מיליון דולר.

ההצטיידות האוסטרלית היא חלק ממהלך גדול של שדרוג כוחותיה הצבאיים מול ההתעצמות הסינית. אוסטרליה תצטייד לראשונה בצוללות גרעיניות בסיוע אמריקאי, רוכשת מטוסי אף-35 חמקניים, ועוד.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות מסר כי "אבן דרך זו מאששת שוב את המחויבות שלנו לספק פתרונות מתקדמים וקריטיים לצבא האוסטרלי. אלביט מערכות מחויבת לאספקת טכנולוגיות הגנה מתקדמות שיגנו על החיילים בשדה הקרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מערכת נשק מתוצרת אלביט. באדיבות אלביט | יח״צ, עיבוד תמונה
מערכת נשק מתוצרת אלביט. עסקה שנייה תוך שבוע/עיבוד תמונה, באדיבות אלביט | יח״צ

עסקה זו לאלביט מגיעה לאחר שבשבוע שעבר פורסם כי החברה זכתה בחוזה חדש בסך 300 מיליון דולר לאספקה של מערכות לרכבים משוריינים למדינה במערב אירופה.

החוזה כולל מערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות מצבית עבור כ-230 רכבים משוריינים. החוזה יבוצע על פני תקופה של 6 שנים, וכולל עיצוב מותאם אישית, ייצור, תחזוקה למשך חיי המוצר, ותמיכה מלא במוצר בתוך המדינה.

מדובר במערכות דומות לאלה שמספקת אלביט לטנקי המרכבה ונגמשי הנמ"ר והאיתן של צה"ל שפועלים ברצועה וצוברים עימן ניסיון מבצעי חשוב.

אלביט אינה נוקבת בשם המדינה, אבל אין ביבשת כיום מדינות רבות עם ציי רכב משוריין בהיקפים כאלה, בעיקר שבדיה, צ'כיה וגרמניה, שרובן מצוידות בנגמ"ש השבדי החמוש CV90 או בנגמ"ש הגלגלי הפיני פאטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully