וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכיס לכרטיס: כרטיסים נטענים כאמצעי לניהול דמי הכיס של הילדים

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 12:19

הורים שרוצים לחנך את ילדיהם לעצמאות כלכלית ואחריות על ניהול דמי הכיס שהם מקבלים, זקוקים לאמצעי כמו כרטיס נטען שיהפוך את התהליך לנוח, יעיל ופשוט לתפעול. יצאנו לבדוק אילו חברות מציעות כרטיסים נטענים, מה ההבדלים ביניהם ואיך זה בכלל עובד?

כרטיסים נטענים מעוצבים לילדים ובני נוער, CAL. יח"צ,
כרטיסים נטענים מעוצבים לילדים ובני נוער, CAL/יח"צ

עצמאות כלכלית יכולה להתחיל מגיל צעיר, בעיקר בעזרת הכוונה נכונה של ההורים והמשפחה מסביב. מלבד עצמאות כלכלית חשוב לטפח בקרב בני הנוער, גם אחריות כלכלית שהיא לא פחות חשובה.

בשנים האחרונות ילדים ובני נוער דורשים יותר עצמאות ברבדים רבים, גם בתחום הכלכלי / כספי ובמקביל, להורים נוח יותר לצייד הילד בתקציב מסוים קבוע ומוגבל, כך שלא יהיו מופתעים בסוף החודש ובמקביל, לאפשר לו ללמוד להתנהל במסגרת של תקציב, לנהל בעצמו את הכסף, כולל לתכנן הוצאות מראש, לקיים סדר עדיפויות, לבצע השוואות מחירים ואפילו לחשוב פעם שניה ושלישית לפני רכישה.

ובמהלך השנים האחרונות, הפך כרטיס אשראי נטען לילדים ונוער למבוקש יותר בקרב הורים וילדיהם, בשל קלות השימוש בו והאפשרויות הכספיות שהוא מקנה.

לצד נוחות השימוש, היעילות ותחושת הביטחון שכרטיס נטען מקנה מעצם נוכחותו בארנק של הילד, מתאפשרים להורים בקרה ופיקוח על ההוצאות שלו.

הכרטיסים מגיעים עם תכונות אבטחה, כמו היכולת לחסום סוגים מסוימים של רכישות, להגדיר מגבלות הוצאה יומיות, הורים יכולים לקבל התראות על כל רכישה שביצעו הילדים וכדומה.

בדקנו אילו סוגי כרטיסים נטענים קיימים כיום, מה הם מאפשרים להורים ולילדים ואיך זה עובד.

טבלת השוואה לכרטיסי אשראי נטענים לילדים ובני נוער. יח"צ,
טבלת השוואה לכרטיסי אשראי נטענים לילדים ובני נוער/יח"צ

מה דומה בין הכרטיסים הנטענים?

עלות חודשית דמי כרטיס - אין

אופן הצטרפות - תהליך פשוט וקל בדיגיטל

איפה ניתן להשתמש - בכל חנות כולל בחו"ל

אופן התשלום - בטאצ', בתשלום PIN, בארנק הדיגיטלי של גוגל, רובם גם בארנק הדיגיטלי של אפל פיי (למעט בנק הדואר)

העברת כספים לכרטיס - בדיגיטל, מכל חשבון בנק (הכרטיס של כאל מאפשר רק מכרטיס חוץ בנקאי של החברה שמקושר לכרטיס הנטען של הילד)

מעקב אחר ההוצאות - זמין ושקוף להורים באמצעות אפליקציה

מי יכול לרכוש כרטיס לילד? בדואר ישראל כל אחד יכול לרכוש כרטיס נטען עבור הילד, ללא חובה לפתוח חשבון או להנפיק כרטיס נוסף להורה. בויזה כאל ובישראכרט ההורה חייב להחזיק בכרטיס אשראי חוץ בנקאי של החברה על מנת שיוכל להנפיק כרטיס נוסף עבור הילד. שימו לב, ייתכנו דמי כרטיס חודשיים עבור הכרטיס של ההורה.


מה משתנה בין כרטיסים הנטענים?

הגבלת סכום הטענה - 1,500 שקל (כאל), 1,000 שקל (ישראכרט), 20,000 שקל (דואר ישראל)

סכום הטענה מירבי בחודש - 5,000 שקל (כאל), 4,000 שקל (ישראכרט), 30,000 שקל (דואר ישראל)

יתרה צבורה מקסימלית - 10,000 שקל (כאל), 1,000 שקל (ישראכרט), 20,000 שקל (דואר ישראל)

עלות טעינה בודדת - 2.90 שקל (כאל), 5 שקל (ישראכרט), 2.5% או 7 שקל מינימום (דואר ישראל)

סכום מקסימלי למשיכה מכספומט - עד 500 (כאל), עד 2,500 שקל (ישראכרט, אך שימו לב שיש סכום צבור מקסימלי ולכן המשיכה בפועל לא תעלה על 1,000 שקל), עד 3,500 שקל (דואר ישראל)

עלות הנפקת הכרטיס - ללא עלות (כאל וישראכרט), עלות של 45-85 שקל, תלוי בסוג הכרטיס (דואר ישראל)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לא מאבדים את העודף

מירב ספקטורובסקי ששון, מנכ"לית בנק הדואר: "הכרטיס הנטען נותן עצמאות לילד, אבל הוא קודם כל נותן נוחות להורים. כשמטעינים כרטיס בקלות בהעברה מהנייד, לא צריך לדאוג לכסף מזומן לצרכים השונים של הילדים, ואין חשש שיאבדו את העודף. בן ה-13 הולך לקניון עם ילדים מהכיתה? הילדה מזמינה פיצה עם החברות? אפשר לשלם עם הכרטיס בכל חנות או באתרי אינטרנט, וההורה יכול לראות בדיוק איפה וכמה הילד הוציא.

אפשר ללמד את הילדים לנהל לעצמם תקציב שבועי או חודשי ולהפקיד דמי כיס באופן קבוע. הסבתא יכולה להעביר מאפליקציה של הבנק שלה את מתנת החג ישירות לכרטיס של הילד. אם הכרטיס הולך לאיבוד, מתקשרים בכל שעה לעדכן את המוקד והכסף מוגן, ממש כמו עם כרטיס אשראי.

מדובר בכרטיסים שמונפקים על ידי מאסטרקארד וויזה, מכובדים בכל מקום בארץ ובעולם, אפשר לשלם איתם בטאץ', ואפשר לקשר אותם גם לארנק הדיגיטלי של גוגל pay. גם הזמנת הכרטיס פשוטה, כשניתן להזמין באתר דואר ישראל או לרכוש בכל אחד מ-400 סניפי הדואר, בלי צורך לפתוח חשבון בבנק ובלי התניה להנפיק כרטיס נוסף להורה".

כרטיס נטען דואר ישראל. דוברות דואר ישראל,
כרטיס נטען דואר ישראל/דוברות דואר ישראל

כרטיס נטען לילדים שמציעה ישראכרט, נטענצ'יק, זמין לכל מחזיקי כרטיס ישראכרט וניתן להזמין את הכרטיס דרך אפליקציית ישראכרט או אתר האינטרנט.

עמית שגיא, סמנכ"ל דאטה, דיגיטל ושיווק בישראכרט. "מדובר בכלי רב ערך להורים שרוצים ללמד את ילדיהם על אחריות כלכלית ולצעירים שרוצים ללמוד איך לנהל את כספם בחוכמה".

נטענצ'יק, שהושק בחודש יולי האחרון (2023), הוא האחרון בסדרה של מוצרים ושירותים פיננסיים מבית ישראכרט שנועדו לסייע למשפחות לנהל את כספם, "ישראכרט מחויבת להעניק ללקוחותינו את הכלים הפיננסיים הדרושים להם כדי להצליח", אמר שגיא. "עם נטענצ'יק, אנחנו עוזרים למשפחות להשתלט על הכספים שלהן וללמד את ילדיהן על אחריות כלכלית".

נטענצ'יק - כרטיס נטען לילדים של ישראכרט. מתוך האתר הרשמי,
נטענצ'יק - הכרטיס הנטען לילדים של ישראכרט/מתוך האתר הרשמי

חוסמים במידת הצורך

נויה פרסול קפלינסקי, מנהלת השיווק של כאל: "הכרטיס הנטען לילדים של CAL מעניק הטבת קאשבק של 10% ברכישות ברשתות המובילות בקרב ילדים. בעבור ההורה הממשק נוח ופשוט ומאפשר טעינת כסף דרך האפליקציה אפילו כשהילד כבר בתוך החנות, הכל בלחיצת כפתור פשוטה. בנוסף, ההורה יוכל לפקח על ההוצאות של הילד ולחסום את הכרטיס במידת הצורך".

אנה זזק ועברי לידר בקמפיין חדש לכרטיס הנטען לילדים MY CAL. יח"צ,
אנה זק ועברי לידר בקמפיין חדש לכרטיס הנטען לילדים MY CAL/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully