וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר לכם? מהיום קצת יותר

1.7.2024 / 14:26

היום מתייקרים מחירי הדלק, התחבורה הציבורית והמים וכן שורה ארוכה של מוצרי צריכה שנמצאים בכל בית, זאת בתקופה קשה למדינה ולאחר שהישראלים משלמים כבר כיום מחירים יקרים מאוד ביחס לאזרחי מדינות אחרות בעולם

בווידאו: נערכים לבאות? הקונים מצטיידים ומרוקנים את מדפי הסופרים/ראובן קסטרו

ה-1 ביולי הוא לא רק היום הראשון לחופש הגדול, אלא גם נקודת הזינוק של עוד עליות מחירים חדות, רובן, אגב, בחסות המדינה.

אחת ההוצאות שגדלו הוא הדלק: מחיר הדלק התייקר הלילה ב-4 אגורות. המחיר המרבי ביולי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עומד על 7.56 שקל לליטר, ותוספת עבור שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר.

גם מחירי התחבורה הציבורית עלו היום בשיעור ממוצע של 5% לרכישת הסדרי חופשי חודשי. נסיעה בודדת תעלה בשיעור גבוה יותר, משום שהיא מעוגלת ל-6 שקלים - כלומר זינוק ממחיר של 5.50 שקלים לנסיעה ל-6 שקלים, דווקא עבור האוכלוסייה החלשה ביותר שמסתמכת על תחבורה ציבורית. בנוסף, נסיעה ברכבת הקלה "דנקל" עולה לשמונה שקלים.

לעליית מחיר הדלק השלכות רוחביות על המשק כן הן מעלות את מחירי ההובלה והייצור של רוב המוצרים שאנו צורכים בסופו של דבר, בנוסף לעלייה המיידית בחשבון הדלק המשפחתי.

מחיר המים עולה גם הוא, בשיעור של 1.6%. מדובר אמנם על עלייה פחות חדה מזו שהיתה מתוכננת, ועדיין תוספת להוצאות שוודאי לא תורמת לביטחון הכלכלי של הפרט.

משאבת דלק. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משאבת דלק/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

עליות המחיר לא מסתכמות בדלק, חשמלו מים אלא כוללות גם שורה ארוכה של מוצרי צריכה. כך למשל עליית מחירים של אסם-נסטלה, מהיצרניות הגדולות במשק הישראלי.

אסם-נסטלה מעלה היום מחירים של חלק ממוצריה, כאשר בין המוצרים שמתייקרים ניתן למצוא מוצרים שיש כמעט בכל בית ובהם במבה, פתיתים, קפה, טסטרס צ'ויס, ויטמינצ'יק, עוגות הבית ותבשילים מוכנים. מדובר בהעלאת מחיר שנייה בשנה האחרונה.

עוד חברה שמעלה את המחירים היום היא ליימן שליסל, שעדכנה למעלה את מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של כ-10% ומצטרפת לחברות מזון נוספות שהעלו לאחרונה את מחיר מוצריהן - בחודשים האחרונים שורה ארוכה של חברות במשק הודיעו על עליות מחירים וביניהן החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל), דיפלומט, תנובה, שטראוס, טמפו ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מוצרי חלב בסניף שופרסל דיל, קצרין, 2 במאי 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
הביקור בסופר יהיה כואב יותר/פלאש 90, מיכאל גלעדי

עליות מחיר אלה מגיעות בתקופה קשה למדינה, וכאשר יוקר המחיה כבר הפך לעול כבד ומשמעותי, כאשר אזרחי ישראל משלמים מחירים עודפים ביחס לאזרחי מדינות אחרות בעולם, ונמצאים בתקופת של הוצאות משמעותיות, בעיקר הורים לילדים בחופשת הקיץ.

ישראל צפויה להישאר "שיאנית יוקר המחיה" ב-OECD. בחודש שעבר הגיעה לישראל משלחת מטעם הארגון למתן סקירה כלכלית מעמיקה על מצב המשק, המתפרסמת אחת לשנתיים ועוקבת אחר השינויים בכלכלה ובמדיניות המדינה הנסקרת.

בדוחות קודמים צוין שישראל עלתה למקום הראשון ביוקר המחיה ורמת המחירים בישראל גבוהה ב־38% מממוצע הארגון. מאז ישראל לא רק שלא התקדמה בנושא אלא הידרדרה, פער המחירים גדל והיא עדיין "אלופת הארגון" בנושא.

מדד המחירים לצרכן שפורסם בחודש שעבר עלה ב-0.2% וב-12 החודשים האחרונים ב-2.8%. מחירי הדירות עלו בכמעט אחוז תוך חודש.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי פירות טריים שעלה ב-10.3%, הלבשה והנעלה שעלה ב-2.2%, מזון ותרבות ובידור שעלו ב-1.0%,כל אחד, שונות שעלה ב-0.5% ודיור וריהוט וציוד לבית שעלו ב-0.4%, כל אחד.

שכר הדירה רשם אף הוא עלייה - שכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.5% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully