וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה קיבלה תרומה של מיליארד דולר וביטלה את שכר הלימוד

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 13:10

רוב הסטודנטים בבית הספר לרפואה ג'ונס הופקינס לא ישלמו שכר לימוד וחלקם אף יקבלו דמי מחיה; המהלך הדרמטי - בזכות תרומה של מיליארד דולר מקרן הצדקה בלומברג, של ראש עיריית ניו יורק לשעבר

מייקל בלומברג תוקף את ברני סנדרס/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב מודיעה כי מרבית הסטודנטים לרפואה לא ישלמו דמי לימוד וחלקם יקבלו בנוסף דמי מחיה - זאת בזכות תרומת ענק בגובה מיליארד דולר שהתקבלה מקרן הצדקה בלומברג, של ראש עיריית ניו יורק לשעבר, המלייארדר בן ה-82 מייקל בלומברג.

האוניברסיטה הודיעה כי "החל מסתיו 2024, הופקינס תציע שכר לימוד חינם לסטודנטים הלומדים לתואר ברפואה שמגיעים ממשפחות המשתכרות מתחת ל-300,000 דולר בשנה, נתון המייצג 95% מכלל האמריקאים. בנוסף, הופקינס תכסה את הוצאות המחיה בנוסף לשכר לימוד ושכר לימוד לסטודנטים לרפואה ממשפחות המשתכרות עד 175,000 דולר בשנה, סף הכולל את הרוב המכריע של המשפחות בארה"ב".

סטודנטים לרפואה. ShutterStock
"שכר לימוד חינם לסטודנטים ממשפחות המשתכרות מתחת ל-300,000 דולר בשנה"/ShutterStock

לפי ההודעה שפורסמה באתר האוניברסיטה, מרבית הסטודנטים לרפואה יהיו זכאים למילגה: "כמעט שני שלישים מהסטודנטים לרפואה הנוכחיים והנכנסים לג'ונס הופקינס יהיו זכאים באופן מיידי לשכר לימוד חינם או שכר לימוד חינם בתוספת הוצאות מחיה".

בלומברג אמר כי "בזמן שארה"ב נאבקת להתאושש מהירידה המטרידה בתוחלת החיים, המדינה שלנו מתמודדת עם מחסור חמור ברופאים, אחיות ואנשי מקצוע בתחום בריאות הציבור - ובכל זאת, העלות הגבוהה של לימודי רפואה, סיעוד ותארים מתקדמים מונעת לעתים קרובות מדי מסטודנטים להירשם. על ידי הפחתת החסמים הפיננסיים לתחומים חיוניים אלה, אנחנו יכולים לאפשר ליותר סטודנטים להמשיך בקריירות שהם נלהבים מהן - ולאפשר להם לשרת יותר מהמשפחות והקהילות שהכי זקוקות להם".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
מייקל בלומברג באירוע סיום קמפיין ההתמודדות לנשיאות ארצות הברית בפריימריז הדמוקרטים, ניו יורק, 4 מרץ 2020. רויטרס
בלומברג. "העלות הגבוהה מונעת לעתים קרובות מדי מסטודנטים להירשם"/רויטרס

גם בישראל נרשמו תרומות גדולות מאוד לאוניברסיטאות השנה: בחודש שעבר הודיעה אוניברסיטת בר אילן על קבלת תרומה בשווי מיליארד שקל שהוענקה לצורך השקעה במדע. מדובר בתרומה הגדולה ביותר שניתנה לאוניברסיטת בר-אילן מאז היווסדה, ומהתרומות הגדולות ביותר שניתנו לאוניברסיטאות בישראל.

התרומה ניתנה מעיזבון הירושה של יהודי מצפון אמריקה, בוגר אוניברסיטת קולומביה שהשתתף במלחמת העולם השנייה כחייל בצבא ארה"ב. לפי בר-אילן, הוא "ראה במדינת ישראל בית בטוח לעם היהודי והכיר בחשיבות יציבותה הכלכלית והחברתית. התורם בחר להשקיע את הונו באוניברסיטת בר-אילן כמוסד מחקרי המסוגל לקבל עליו את המשימה הגדולה - לפתח חוסן טכנולוגי מבוסס מדע בישראל".

אוניברסיטת חיפה דיווחה גם היא בחודש שעבר על תרומה גדולה של 200 מיליון שקל שאפשרה להקים פקולטה לרפואה, שעתידה להיפתח ב-2025 בכפוף לאישור תוכניות הלימוד על ידי המל"ג.

בית הספר לרפואה ייקרא ע"ש הרטה ופול עמיר, כאשר הרטה עמיר היא התורמת הגדולה ביותר של אוניברסיטת חיפה יחד עם בעלה פול עמיר ז"ל. בנוסף לתרומה זו, האוניברסיטה גייסה עד כה כ-50 מיליון שקל נוספים לטובת הקמת בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully