וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת WIZ היא הרבה יותר מכסף. היא תזכורת שיכול להיות אחרת

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 10:54

מדינת ישראל שנקרעת כבר יותר משנה וחצי בידי אויבי הקידמה, קיבלה גלויה ששלחה לעצמה לפני שלוש שנים, כשעוד היינו "סטרט אפ ניישן", חברה שהאמינה בעתיד במקום לפחד ממנו. מדובר בלקח גדול הרבה יותר אפילו מסכום הכסף האסטרונומי

בווידאו: גוגל Street View בישראל/ינון בן שושן

אני מבין קטן מאוד בטכנולוגיה, בלשון המעטה, לכן אודה מראש שאני לא מבין עד הסוף מה הופך את וויז הישראלית לחברה ששווה רכישה ב-23 מיליארד דולר. כלומר אני מבין, אבל לא הרבה מעבר למה שקרה לשווי השוק של חברות דומות בתחום.

מה שאני כן מבין, הוא שאם העסקה תצא לפועל, אין ספק שמדובר בחדשה הכלכלית הטובה ביותר ששמענו מזה זמן רב. איך אפשר שלא לחייך כשסכום בלתי נתפס שכזה מתדפק על דלתות ענף ההייטק הישראלי? והפעם מדובר בכסף אמיתי, לא בסכום מנופח למטרות פוליטיות על ידי ראש הממשלה ושר האוצר, כמו זה שלכאורה משקיעה אינטל העולמית במפעל שבבים בישראל (כלומר, הכסף האמיתי, אבל הסכום נמוך ב-60% לערך מזה שדווח לתקשורת).

אחרי שחגגנו, חובה לסייג ולומר שקצת כמו עם החדשה הטובה השנייה של השבוע, החיסול של מוחמד דף, עוד אי אפשר לברך על המוגמר. השמועות אמנם מבוססות, אבל עד שהכסף לא יתקבל בחשבון הבנק של אסף רפפורט ושותפיו: רועי רזניק, עמי לוטבק וינון קוסטיקה, עוד מוקדם לפתוח את השמפניה, נוזל שלפי השמועות נמזג כבר באירועים המושקעים שעורכת החברה מעת לעת, עוד לפני שעלתה על הכוונת של גוגל.

ובכל זאת, בהנחה שהעסקה תושלם, מדובר במתנה גדולה לציבור גדול בתוכנו, ציבור שנדמה כי איבד את היכולת לחייך נוכח המצב.

WIZ. ShutterStock
הרבה יותר מכסף. עסקת WIZ/ShutterStock

אלה לא רק הכספים שישולמו כמיסים לקופת המדינה הריקה, אחרי שנבזזה בידי הקואליציה ואחרי שמיליארדים הוזרמו מכיסו של אותו ציבור בדיוק לכיסים המתנפחים של גפני וסטרוק, בחסות נתניהו וסמוטריץ'.

זה הרבה יותר מכך: מדובר בהבעת האמון של החברה המוכרת ביותר בעולם בהייטק הישראלי, שזקוק לבשורות טובות - לא רק בשביל הרווח, אלא בעיקר למען גאוות היחידה.

אחרי ניסיון ההפיכה המשטרית, אחרי ה-7 באוקטובר, אחרי הסירחון העולה מכל החלטה של ועדת הכספים ומכל ישיבת "אין-ממשלה" (מה באמת נסגר עם ההסתה - כבר גילו ששקמה ברסלר מעורבת בניסיון ההתנקשות בטראמפ?), מגיע לנו להיזכר שאפשר גם אחרת: שאפשר לתת להשכלה גבוהה, לחינוך טכנולוגי ולכישרון יזמי (לא מדובר בסטרט אפ הראשון של רפופורט וחבריו) להקפיץ את ישראל קדימה, למרות הכוחות החשוכים שמנסים לגרור אותנו לאחור.

זה המקום להזכיר כי רפפורט ושלושת מייסדי וויז הנוספים - לוטבק, קוסטיקה ורזניק - היו מהתומכים הבולטים במאבק נגד המהפכה המשטרית, ומהאמיצים הבודדים לזעוק כבר לפני יותר משנה על כך שהמדינה הולכת לכיוון רע ומסוכן. בין היתר החברה הודיעה כבר בתחילת 2023, עם פרוץ המהפכה המשפטית לחיינו, כי חלק מהחשבונות העסקיים של החברה יעברו לחו"ל וכן כי השקעות שהחברה קיבלה לא ייכנסו לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. עומר הכהן,
אסף רפפורט. זה לא האקזיט הראשון שלו ושל חבריו. כנראה שיש דבר כזה - כשרון מולד ליזמות/עומר הכהן

יאללה הייטק מלחמה

לכן יותר מהפוטנציאל הכלכלי שלה, עסקת וויז היא כגלויה מלפני שלוש שנים. גלויה ששלחנו לעצמנו, זוכרים? כשהיינו סטרט אפ ניישן, כשעוד האמנו בעתיד במקום לפחד ממנו.

זיכרון עמום מימים שבהם זכרנו שקדמה פירושה, קודם כל, עתיד טוב יותר - לפני שהמילה פרוגרס הפכה לקללה בשל הטרלול שדבק בשוליה.

הגיע הזמן שמי שהובילו את ישראל לעידן של רווחה כלכלית ומי שעמדו בחזית המאבק במהפכה המשפטית, יחזרו להשמיע את קולם - ומאחר שכאמור אני טכנולוג קטן מאוד, אלך למקום מוכר לי יותר ואצרח: יאללה הייטק, מלחמה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully