וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעדר מהעבודה במשך שש שנים וקיבל פרס "העובד המצטיין"

30.7.2024 / 0:04

חואקין גרסיה הוזמן כדי לקבל פרס על 20 שנות עבודה, אלא שרק אז המנהלים שלו הבינו שהוא בכלל לא עבד במשך שש השנים האחרונות ובמקום זאת קרא ספרי פילוסופיה. תגובתם היתה קשה

בעולם שבו רבים מאיתנו היו שמחים להתחמק מהעבודה ליום או יומיים בלי שמישהו ישים לב, גבר אחד מספרד לקח את מלאכת ההברזה לרמה חדשה לחלוטין. הכירו את חואקיו גרסיה, בן 69, האיש שדילג על הגעה לעבודה במשך שש שנים בלי שאף אחד שם לב - עד שבאופן אירוני למדי, הוא נתפס כי זכה בפרס על הצטיינות בעבודה.

הכל התחיל בצורה תמימה למדי. חואקין, מפקח בנייה במתקן לטיפול במים בעיר קאדיס, ספרד, הועסק על ידי הממשל המקומי למעלה מ-20 שנה. ככל שחלף הזמן, הוא הרגיש שסביבת העבודה שלו הפכה מלחיצה יותר ויותר, מה שהוביל את חואקין לנקוט בגישה לא קונבנציונלית להתמודדות עם הבעיה: הוא פשוט הפסיק להגיע.

באופן מדהים, התוכנית הזו עבדה לו במשך שש שנים תמימות. במהלך התקופה הזו, חואקין עדיין קיבל את משכורתו השנתית בסך 41,500 דולר - למרות שהוא לא עבד בכלל.

איך יתכן שדבר כזה עבר בלי שאף אחד שם לב? התשובה נעוצה בשילוב של בירוקרטיה, מבנה מורכב של מקום העבודה, ומעט מזל. היעדרותו של חואקין פוספסה מבלי שאף אחד ישים לב עקב בלבול בין שתי מחלקות, כל אחת מהן חשבה שהמחלקה השנייה אחראית לפיקוח על עבודתו.

המצב קיבל תפנית משעשעת (או טראגית עבורו) כאשר חואקין נבחר לקבל פרס על 20 שנות שירות והצטיינות בחברה. דמיינו את ההפתעה של המפקחים שלו כשהם קראו לו לבוא לטקס וגילו שהוא לא הגיע בכלל לעבודה במשך שש שנים.

לדברי סגן ראש העיר חורחה בלאס, רק לאחר שגרסיה היה אמור לקבל פרס על עבודתו הקשה בשנת 2010, הרשויות הבינו שמשרדו ריק. "תהיתי אם הוא עדיין עובד שם, האם הוא פרש, האם הוא מת? אבל תלושי השכר הראו שהוא עדיין מקבל משכורת", אמר בלאס לעיתון הספרדי "אל מונדו", "התקשרתי אליו ושאלתי אותו, 'מה עשית אתמול? מה עשית בחודש שלפני, או בחודש שלפניו?' הוא לא ידע מה לומר לי", סיפר בלאס.

בתחקור שנערך לו, חואקין הודה שאמנם לא עבד במשך שש שנים אבל טען שהיה קורבן להתעמרות במקום העבודה ובהתחלה הפסיק להגיע כדי להימנע מעימות. הוא סיפר שהוא למד פילוסופיה בזמן הפנוי שלו, ולדבריו ניצל את חופשת השבתון הלא מתוכננת שלו בצורה הטובה ביותר.

עוד ב"אסור לפספס"
מקצוע מניב: הקבצן "העשיר בעולם" שווה יותר מ-3 מיליון שקלים

צילמה סרטון "חמוד" ותיעדה בטעות את הפיטורים שלה מהעבודה


ב"אל מונדו" הספרדי דווח שגרסיה טען שהוא סבל מהתעללות בגלל הזהות הפוליטית של משפחתו, ולכן נשלח לעבוד בחברת המיםף אלא שהוא גילה שאין ממש עבודה לעשות שם. מקורביו אמרו שהוא נרתע מלדווח על כך מכיוון שיש לו משפחה לפרנס, והוא חשש שבגילו הוא לא יקבל עבודה אחרת. הם אמרו שהוא כן הלך מדי פעם למשרד, אם כי לא היה שם במשך כל שעות העבודה המלאות ולא בכל יום, ושהוא התמסר לקריאת ספרי פילוסופיה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

על העובד הנעדר נצטווה מאז להחזיר לעירייה סכום שווה ערך ל-30,000 דולר, הקנס המקסימלי שאותו הוא יכול היה לקבל, כך דיווח ה-BBC, הוא ניסה לערער על העונש אולם בית המשפט לא קיבל את הערעור. הוא גם פנה לסגןם ראש העיר שינתיק את עונשו, אך נענה בשלילה.

ככל הידוע הוא התפטר מעבודתו לאחר שנחשף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully