וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שעה: החברות הביטחוניות דיווחו על עסקות בשני מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 11:09

התעשייה האווירית תספק ללקוח זר מערכת במגה עסקה בשווי 1.9 מיליארד דולר. אלביט מוכרת את מערכת ההגנה לרכב משוריין חץ דורבן למדינה באירופה ב-130 מיליון דולר

יירוטי כיפת ברזל בצפון הארץ. 16.12.23/מערכת וואלה!

אחרי מתקפת הפתע של החמאס ב-7 באוקטובר היו מי שחששו שההצלחה של המחבלים להפתיע את צה"ל, לכבוש יישובים ולהרוג 1,200 ישראלים תפגע במוניטין של התעשיות הביטחוניות הישראליות.
אבל מאז ממשיכות התעשיות לדווח על תוצאות שיא, גם בשל הזמנות מואצות ממשרד הביטחון, אבל גם של הזמנות חדשות מלקוחות זרים. וכך אירע גם הבוקר: בתוך פחות משעה הודיעו התעשייה האווירית ואלביט על הזמנות בסך של כ-2 מיליארד דולר בשתי עסקות.

הגדולה שבהן שייכת לתע"א: 1.9 מיליארד דולר, בעסקה בין ממשלות, שתושלם בתוך שבע שנים. הלקוח וסוג המערכת לא פורסמו, אולם מדובר במגה עסקה בסכום שמתאים למערכות הגנה אווירית או לווייני ריגול שהתעשייה האווירית מייצרת.

אלביט דיווחה על מכירה של מערכת הגנה אקטיבית חץ דורבן למדינה באירופה באמצעות - BAE Systems Hägglunds. שווי העסקה עומד על 130 מיליון דולר, והיא מיועדת למערכות שיותקנו בנגמ"שי 90CV. חץ דורבן מקבילה למערכת מעיל רוח של רפאל, ונמכרה עד כה לצבא ארה"ב, לאוסטרליה, להולנד ולמדינה אירופית נוספת. המערכת נבחרה להגן על נגמשי האיתן ודחפורי הדי-9 של צה"ל, אך עדיין לא הותקנה בהם.

אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך של 130 מיליון דולר לאספקה של מערכות הגנה אקטיבית מסוג חץ דורבן ל- BAE Systems Hägglunds עבור מדינה באירופה. BAE Systems Hagglunds, אתר רשמי
חץ דורבן. עסקה בהיקף של 130 מיליון דולר עם מדינה באירופה/אתר רשמי, BAE Systems Hagglunds

החברות דיווחו לפני מספר חודשים על רבעון שיא בתחילת 2024: התעשייה האווירית הציגה ברבעון הראשון של 2024 מכירות בהיקף 1.43 מיליארד דולר, גידול של 12%, שנובע בין השאר מגידול דרמטי במכירות למשרד הביטחון.

המכירות בארץ זינקו ב-40%, ל-493 מיליון דולר. הגידול בייצוא עמד על 3% בלבד, מ-927 ל-939 מיליון דולר. תע"א היא הקבלן הראשי של מערכת החץ, שירטה עשרות טילים באליסטיים במלחמה, ששוגרו מאיראן ותימן, יצרנית כטב"מי השובל והאיתן שמפעיל חיל האוויר במלחמה, חימושים שונים והיא בונה בארץ את הדחפור הבלתי מאויש שמפעיל בעזה חיל ההנדסה, על בסיס קטרפילר D9.

הגידול במכירות הביא את תע"א לגידול של 48% ברווח הנקי שעלה ל-135 מיליון דולר, וכמחציתו אמור לחזור למדינה כדיבידנדים. החברה רשמה גם תזרים מזומנים חיובי בסך 1.78 מיליארד דולר ממקדמות על הזמנות חדשות, וצבר ההזמנות שלה זינק לשיא של 19.1 מיליארד דולר, לעומת 17.7 מיליארד דולר רק לפני כשלושה חודשים.

אלביט, החברה הביטחונית הפרטית הגדולה בארץ, רשמה ברבעון הראשון של השנה עלייה של 11% במכירות, שהגיעו ל-1.554 מיליארד דולר.

מכירות התקשוב והסייבר עלו ב-12% ברבעון בעיקר בשל מכירות לצה"ל, מכירות מודיעין ולוחמה אלקטרונית עלו ב-17%, והזינוק הגדול ביותר נרשם במכירות חטיבת היבשה של החברה, תעש לשעבר, שעלו ב-26% בזכות מכירת תחמושת וחימושים לצה"ל.

המכירות של אלביט למשרד הביטחון היו גדולות ב-200 מיליון דולר מאשר ברבעון המקביל אשתקד, והיוו 29.3% מהמכירות שלה, לעומת 18% בשנה שעברה. זאת עוד לפני יישום ההסכם לרכישת חימושים בסך 760 מיליון דולר בשנתיים הקרובות בידי משרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully