וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מתכנן קיצוץ רוחבי "טיפש", אבל אולי חברות הדירוג יקנו את ההצגה

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 17:41

שר האוצר מיהר להציג תקציב ידידותי למשתמש עם "גזירות לייט". את הצעדים האמיצים כמו ביטול הטבות המס למגזרים מועדפים או קיצוץ בכספים הקואליציוניים הוא ישאיר למחליפו בתחילת 2025. פרשנות

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא סוף סוף מהשאנטי הפיננסי ומיהר לכנס היום מסיבת עיתונאים להצגת עיקרי הצעת התקציב ל-2025. הוא העריך שהוצאות המלחמה יעלו 200-250 מיליארד שקל וכי הגרעון בתקציב יירד עד סוף השנה לפחות מ-6.6% מהתוצר.

אשרי המאמין בכלכלת עזרת השם. השאיפה שלו היא גרעון נמוך מ-4% תוצר בזכות גידול בהכנסות במקביל לקיצוץ בהוצאות של שיקטינו 35 מיליארד שקל מהגרעון. האירוע התקשורתי נעשה בחופזה בתקווה שכלכלני חברת דירוג האשראי מודי'ס יחוסו ולא תוריד את דירוג האשראי בעילה של רשלנות פושעת.

מזל שיש אותם. הצעת התקציב הוכנה בתיאום עם אבי שמחון היועץ הכלכלי לממשלה המתנגד לגזירות מיסוי. הוא נתן אור ירוק בהנחה שצעדי המיסוי יהיו סמליים ויאושרו בישיבה מחר על ידי ראש הממשלה בפגישה עם סמטוריץ'. תקציב 2025 חף מכול רפורמות אמיצות ומעמיקות.

תקציב אמור לאתגר את המשק, לכלול ושינויים מרחיקי לכת בסדרי העדיפויות והעדפות המס. תקציב 2025 נעדר מרפורמות המעודדות יציאה לעבודה, שיפור מערכת החינוך, הבריאות והתחבורה. אין ביטול עיוותי מס הכרחיים כמו תשלום מס על הכנסות משכר הדירה.

יש הצהרות על המלחמה בהון השחור אבל כרגיל היא תישאר מן השפה אל החוץ. נתניהו וסמוטריץ' מתרחקים מגזירות כמו מאש ורוצים בסך הכול להגיע ל-2025 בשלום. את הצעדים הקשים באמת ישאיר סמוטריץ' למחליפו בתחילת 2025.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
יצא סוף סוף מהשאנטי הפיננסי. סמוטריץ'/נגה מלסה, לע״מ

אילו צעדים מיסוי חסרים לי בתקציב? ביטול עיוותי מס כמו הפטור ממע"מ על קניות באתרים בחו"ל עד 75 דולר. הוא אינו מופיע למרות החיוניות לסוחרים. הטלת מע"מ על שירותי נטפליקס אינו מופיע מחשש לפגיעה ביוקר המחייה.

בתקציב אין מיסוי על שכר דירה, ביטול חלקי של הפטור ממע"מ באילת, ביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות או צעדי מיסוי במדרגות המס הנמוכות. בקיצור אין שום צעדים מהותיים בתחום המס, כאילו אנחנו לא בעיצומה של מלחמה.

מה בכל זאת יש בו? צעדים הזויים כמו ביטול הפטור ממע"מ על שירותי תיירות נכנסת. שר התיירות חיים כץ יתאבד לפני שיאשר ביטול פטור כזה בימים שישראל משוועת לתיירות נכנסת. מקור הכנסות נוסף הנאמד ב-5 מיליארד שקל הוא מיסוי של 2% על דיווידנדים שלא חולקו.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שטרות של שקל. ShutterStock
בתקציב אין שום צעדים מהותיים בתחום המס, אבל יש בו כמה הצעות הזויות/ShutterStock

ויש צעדים המהווים התגנבות יחידים לכיסו של הציבור. מבלי שאולי נרגיש יבטלו לנו את ההצמדה של קצבאות הביטוח הלאומי ושל מדרגות מס הכנסה שמשמעותו שחיקה של כ-3% בכוח הקנייה. גם מדובר על הגדלת ההפרשה למקבלי פנסיות תקציביות וויתור על תוספות השכר במגזר הציבורי.

האתגר במקרה זהו הוא לשכנע את ההסתדרות להיכנס מתחת לאלונקה שכבר כולם ברחו ממנה. אחרי קבלת הפנים הקרירה שציפתה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בעקבות "שביתת החטופים" הוא לא יניח לגזרות לעבור ואם זה יקרה תפרוץ אם כל השביתות.

מה שגרוע מכל הוא שצעדי ההתייעלות במשרדי הממשלה הינם רוחביים. הם כוללים קיצוץ פלאט (המכונה 'קיצוץ טיפש') של 6 מיליארד שקל. קיצוצים אלה בבריאות בחינוך וברווחה פוגעים ללא הצדקה בשכבה רחבה של אוכלוסייה. אבל בכספים הקואליציוניים אף אחד אינו מעז לגעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully