וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אשם בשקט איתו מתקבלות הגזירות הכלכליות של התקציב? אתם

28.10.2024 / 13:42

החודש תצביע הכנסת על תקציב 2025 ואיתו הגזירות הכלכליות שנרגיש כולנו בכיס, למה אף אחד לא מדבר על זה? ניר קיפניס, הניר-גן, חושב שהפעם לא רק הפוליטיקאים, אלא גם התקשורת והציבור אשמים - מתוך "וואלה פתרנו"

בווידאו: ניר קיפניס הניר-גן כועס הפעם לא רק על הפוליטיקאים אלא גם על התקשורת והציבור/צילום: אולפן וואלה

מושב החורף של הכנסת נפתח היום ואחת המשימות הראשונות שעל הפרק היא אישור התקציב. האישור בממשלה אמור להתקבל כבר השבוע, זה של הכנסת - רק בעוד חודש.

כמה פעמים שמעתם על זה במהדורת החדשות האחרונה? סביר להניח שאפס, כי אתם יודעים: כניסה לג'בלייה, תקיפה באיראן, מלחמה בלבנון - תמיד יהיה משהו שידחק את הנושאים הכלכליים מראש סדר היום.

גם כשכבר נשמע על המשק החולה, זה יהיה פחות ברמה המקצועית ויותר על חבר כנסת מהקואליציה שמאיים להפיל את הממשלה אם רק יעשו כך ולא אחרת. למה? כי בפוליטיקה אנחנו חזקים, בכלכלה - קצת פחות.

אז מה הולך לכלול התקציב הקרוב? האם הגירעון אכן יצטמצם, כמו שתובעות סוכנויות הדירוג וכמו שמבטיח שר האוצר? האם גם הממשלה תתחיל לתרום את חלקה בקיצוצים, או שכל העול יושת שוב על הציבור שמשרת בסדיר ובמילואים, הפראייר שמשלם גם מיסים? ואגב מיסים: האם הולכים לפגוע לנו רק בשוטף או גם בחסכונות?

אלה הן כמובן רק דוגמאות לשאלות שנוגעות לכיסים של כולנו, אבל אף אחד לא שואל. למה? כי לזמן לאולפן עוד אלוף במיל' שידבר על התקיפה באיראן, זה נוח יותר מלהזמין מומחה לכלכלה שיסביר את הפגיעה במצב הכלכלי שלנו כאן.

לכן הכעס שלי הפעם הוא לא על הפוליטיקאים הישראלים, שמהם ממילא אין לי כבר ציפיות, אלא עלינו - התקשורת והציבור, שמעדיפים להסתפק בכותרות, במקום לשאול את השאלות הקשות.

אל תתפלאו שבזמן שאמרו לנו: "תראו איראן", מישהו כייס לנו את הארנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully