וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזם חרם הקוטג': "המאבק רק התחיל"

ענת עובדיה ורמי שני

30.6.2011 / 10:57

יוזם מחאת הקוטג' מברך על הניצחון, אבל לא עוצר לנוח על זרי הדפנה וממשיך לחרם הבא, הפעם על הגבינה הלבנה והצהובה. "פתרו את הבעיה הנקודתית אבל המחלה הממארת עדיין מתפשטת"

מרד הצרכנים הראשון מסוגו בישראל זכה להצלחה מסחררת והביא להד ציבורי גדול, לדיונים בכנסת ולבסוף גם להורדת המחירים על ידי שלוש החברות הגדולות. אולם, יוזם החרם, יצחק אלרוב, בהחלט לא מרגיש שהמחאה הסתיימה, ומביט קדימה אל מוצרים הבאים בהם יש 'לטפל' - הגבינה הלבנה והצהובה. "יש ניצחון ואני מברך על מה שהשגנו עד לכאן, אבל אי אפשר להסתכל על הקוטג' כבעיה היחידה. הוא רק סימפטום לבעיה הגדולה יותר", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות.

חרם הקוטג' וההצלחה - כותרות אחרונות:
מחאה בת 8 - הילדה שיצאה למלחמה על הקוטג’ שלה
התגובה למחאה: שורת מבצעים על קוטג’ ברשתות
ראש הממשלה הודיע: שוק החלב ייפתח לייבוא
לא רק קוטג’: תבחן גם התחרות בשוק המזון לתינוקות

"קודם כל, גם אחרי ההוזלה אנחנו עדיין לא מרוצים מהמחיר של הקוטג'. הצבנו רף של חמישה שקלים, והוא היחידי שאנחנו מתייחסים אליו כמחיר שנוכל לעמוד בו. יותר מזה זה פשוט יקר מדי", הסביר.

"בנוסף, אנחנו מדברים פה על מגוון רחב של מוצרים ושירותים שממשיכים להתייקר כמו מחירי הדיור, הדלק, תרופות, ספרי לימוד, פירות וירקות ועוד ועוד מוצרים שמתייקרים. אין שום סיבה שבכל שנה יהיו עליות במחיר, ויזרקו לנו עצם 'פעם ב-' בזה שהורידו את הקוטג'", אמר אלרוב. "פתרו את הבעיה הנקודתית אבל המחלה הממארת עדיין מתפשטת".

"מחיר הגבינה הלבנה נשאר יקר ולא ירד לחמישה שקלים, ואין שום סיבה שמחירה יישאר גבוה", אמר והוסיף כי יש להכות על הברזל בעודו חם. "הציבור צריך להבין שהכוח נמצא כעת ביידים שלו, וזו לא סיסמא, זה פשוט נכון עובדתית. מה שראינו עכשיו זה שהשינוי מגיע מהר יותר ממה שחשבנו – לא צריך חרם של שנה, מספיק שבועיים וכבר יש הצלחה ומורידים מחירים. אנחנו קוראים לצרכנים להימנע מרכישת גבינה לבנה, ולקנות רק את הגבינה הצהובה שנמצאת תחת פיקוח".

"הממשלה לא מחליפה את הכוח של הצרכנים"

בתוך כך, שר האוצר, יובל שטיינץ, דחה היום את הביקורת שהוטחה בממשלה על מדיניותה הכלכלית במסגרת המחאה. "מחירים נקבעים בהתדיינות בין הצרכן למוכר", אמר שטייניץ. "טוב שהשוק החופשי פעל את פעולתו, ואני שמח שזה קרה בלי מעורבות ממשלתית. זה לא התפקיד של הממשלה לקבוע את המחירים. זה תפקיד של הצרכנים והמוכרים - הממשלה לא מחליפה את הכוח של הצרכנים".

"שטייניץ הוסיף כי "יחד עם זאת, אנחנו צריכים לבדוק טוב אם בשוק מוצרי החלב יש כשל. ישנה ריכוזיות מוגזמת, ויש מחסור בתחרותיות אמיתית. אנחנו בודקים עכשיו את העניין. אמרתי שנבחן ברצינות גם ייבוא כדי ליצור תחרותיות בשוק. הצעדים צריכים להעשות בזהירות הראויה, כדי לא לפגוע במגזר החקלאי".

בהתייחסו להאמרת מחירי החשמל אמר שר האוצר כי התופעה מתרחשת בכל העולם, וכי מחירי האנרגיה אינם בשליטת הממשלות. "אני מקווה שכמה שיותר מהר יהיה גז כחול לבן. פעלנו שהגז יגיע במחיר סביר שיאפשר לנו להוריד את מחירי החשמל בישראל". השר אמר את הדברים בבואו למועצה התעשייתית רמת חובב, בטקס השקת מפעל חדש של חברת דור כימיקלים.

עוד על סערת החרם הצרכני:
כך הפך הקוטג' לכוכב כלכלי נולד
מחאה במליאה: צפו בתירוש מגישה קוטג' לנתניהו
הח"כים תומכים: "לא ייתכן שקוטג' ייעלה כמו בנזין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully