וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר נפתח בתיקון - אך עליות השערים התמתנו

לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול, הבוקר המסחר בתל אביב נפתח בעליות של 2.5%, ולאחר מכן התמתן מעט - ת"א 25 עולה ב-0.6%, ת"א 100 מוסיף 0.7% ומדד מניות הנדל"ן עולה ב-0.8%

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב, שנפתחו היום (שני) בעליות שערים של 2.5%, רושמים כעת עליות שערים מתונות יותר של 0.7%. מדד ת"א 25 עולה בשעה זו ב-0.6% ומדד ת"א 100 מוסיף לערכו 0.7%. מדד מניות הבנקים מטפס ב- 1.3% ומדד מניות הנדל"ן עולה ב-0.8%. מניית בנק הפועלים מוסיפה 2% לערכה במחזור הגבוה בבורסה, לאחר שאיבדה אתמול 9%.

אתמול נרשמו ירידות שערים חדות עקב הורדת דירוג האשראי לארצות הברית בסוף השבוע, שלא נראו מאז פרוץ המשבר הפיננסי בשנת 2008 - ת"א 25 ירד ב-7%, מניות הבנקים ב-8.7%, ונרשמו פידיונות של כמיליארד שקלים.

המסחר בבורסות המזרח הרחוק נפתח הבוקר בירידות, כשמדד ההאנג סנג בהונג קונג רשם את הירידות החדות ביותר ועם פתיחת המסחר הוא יורד בשיעור של 4.04%. הבורסה הסינית בשנחאי יורדת בשיעור של 3.67% , מדד הניקיי ביפן רשם ירידה מתונה יותר עם פתיחת המסחר – בשיעור של 2.12%, ומדד קוריאה איבד 3.42%.

נציגי פורום שבע המדינות המתועשות (G7) דנו אמש במשבר ובהשלכותיו בשיחה טלפונית, ומסרו הצהרה משותפת לפני פתיחת המסחר באסיה. "ננקוט בכל הצעדים הדרושים לתמיכה ביציבות הכלכלית ובצמיחה", נמסר בהצהרה.

הנציגים הוסיפו כי יזרימו נזילות לשווקים בעת הצורך, או כל צעד אחר שיידרש כנגד תנודות מט"ח לא סדירות, באופן מתואם ותוך שיתוף פעולה.

"אף שינוי בנתונים הכלכליים הבסיסיים אינו מסביר את המתיחות בפניה עומדות ספרד ואיטליה", נמסר עוד. החששות לגורלן של איטליה וספרד צפויים להביא לשבוע מסחר תנודתי וסוער במיוחד, בשוקי המניות, האג"ח ובשוקי הסחורות.

עוד נאמר כי "הצעדים שכבר ננקטו על ידי איטליה וספרד יחזקו את המשמעת התקציבית, ויאפשרו התאוששות כלכלית". הנציגים הדגישו עוד כי השתתפות נושים פרטיים בסיוע ליוון היא צעד חד פעמי, שלא יוחל במקרה של חילוץ נוסף. בסוף השבוע אמר ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, כי ישנו סיכוי שבעקבות המתיחות הכלכלית תוקדם פגישתם של נציגי ה-G7 שהייתה אמורה לחול בספטמבר, ואף תתקיים תוך "מספר ימים".

(עדכון ראשון: 9:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully