וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי באירופה: "המשבר החמור מאז מלחה"ע"

בראיון לתחנת רדיו צרפתית אמר נגיד הבנק המרכזי של אירופה כי הבנק לא יוכל להמשיך ולכבות את השריפות הכלכליות לאורך זמן, וכי "על הממשלות לעשות את העבודה שלהן"

נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, התייחס היום (שלישי) לסערה הכלכלית עקב הורדת דירוג האשראי של ארצות הברית ומשבר החובות באירופה, וכן התייחס גם לרכישת אג"ח של ספרד ואיטליה, על מנת לייצב את השווקים.

"זהו המשבר החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", אמר טרישה בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "אירופה 1". "המשבר היה עלול להיות חמור יותר מאז זה של מלחמת העולם הראשונה, אם המנהיגים לא היו נוקטים החלטות חשובות", הוסיף.

טלטלה בשווקים - כותרות אחרונות:
הסערה נמשכת - ירידות חדות בבורסות אירופה
ריבית חודש ספטמבר: "השווקים ייקבעו אם תיהיה ירידה"
מודי'ס מותירה את דירוג האשראי של ארה"ב על AAA
אתמול: וול סטריט ננעל בירידות החדות ביותר מאז המשבר

"באופן כללי, יש לנו בעיה באמון בכלכלה הבינלאומית. במשך ארבע שנים אנחנו בתקופה מתוחה, שהתחילה מבחינתו ב-9 באוגוסט 2007. זו הייתה תחילת הסערה הפיננסית", הסביר טרישה.

טרישה רמז עוד כי הבנק המרכזי לא יוכל להמשיך ולכבות את השריפות בגוש היורו לאורך זמן, אולם גם לא אישר באופן רשמי שהבנק המרכזי רוכש את אג"ח של ספרד ואיטליה. "אני לא יכול להעריך כמה זמן הבנק המרכזי ירכוש אג"ח בשוק המשני, ואנחנו מצפים מהממשלות שיעשו את העבודה שלהן".

היום הבורסות ברחבי העולם המשיכו להגיב בירידות שערים חדות - באסיה הונג קונג צנחה ב-5.7%, ובורסת טוקיו ירדה ב-1.7%. בבורסות אירופה המסחר ממשיך להתנהל בשעה זו בירידות חדות, המהוות שיא שלילי של שנתיים. בוול סטריט שוררת אופטימיות זהירה לקראת פתיחת המסחר, כאשר החוזים העתיידם מצביעים על עליות קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully