וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדנקנר: אושרו אסיפות הנושים של אי.די.בי

אפרת פרץ

18.8.2013 / 9:03

עם זאת השאיר השופט פתח לדנקנר: עליו להוכיח את רצינות העסקה מול גרנובסקי על ידי הפקדת ערבון של כ-430 מיליון שקל עד ה-25 לחודש

שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, פרסם הבוקר (א') את החלטתו לפיה הוא דוחה את בקשתו של נוחי דנקנר, לדחיית אסיפות הנושים באי.די.בי אחזקות אשר צפויות להיערך היום בשעות אחר הצהריים.

"לעת הזו מהווה ההסכם בין המשקיעים לבין החברה, רק הצעת מתווה עקרונות, שטרם קרם עור וגידים". כתב השופט בהחלטתו בנוגע להסכם ההשקעה אליו הגיע ביום חמישי האחרון, נוחי דנקנר עם אלכסנדר גרנובסקי מ-BGI להשקעה של מיליון שקל באי.די.בי.

עם זאת השאיר השופט פתח לדנקנר, ולא שלל את בקשתו על הסף: "סבורני כי אין מקום לדחות את הבקשה כליל על הסף ולא ניתן לשלול היתכנות, שלפיה ההצעה עשויה להשתכלל לכדי הצעה מחייבת ומגובשת שתיטיב עם הנושים על פני בבצעות הקיימות".

עוד כותב השופט כי "החברה לא קפאה על שמריה אלא פעלה לגייס משקיעים על מנת להציע הסדר נושים מטעמה".

בהתאם כותב השופט כי ניתן יהיה לתת ארכה נוספת אם כי מוגבלת לגיבוש הצעה להסדר חוב ע"י החברה בראשות דנקנר וזאת בכפוף להפקדת ערבויות שיבטיחו תשלום נזקים שעלולים להיגרם בשל מתן ארכה זו.

עם זאת מציין אורנשטיין כי אין די בהודעת גרנובסקי ודנקנר משבוע שעבר לפיה ניתנו הוראות להעביר לחשבון נאמנות מאות מ' ש' וכי גרנובסקי נכון להעמיד ערבות בנקאית.

אורנשטיין קובע כי על מנת להיווכח ברצינות הבקשה ולהבטיח את הנזקים שעלולים להיגרם ככל שהמשקיעים והחברה לא יעמדו בהתחייבויותיהם הוא מעמיד 2 תנאים לפיהם ייתן לדנקנר ארכה. הראשון, העברה בפועל של 430 מיליון שקל; והשני, הפקדת ערבות בנקאית או פיקדון כספי בקופת ביהמ"ש בסך של 70 מ' ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully