וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה מציגה: חופשת לידה לכולם

24.4.2016 / 12:55

אבות? הורים מאמצים? הורים אומנים? קוקה קולה מציעה לעובדיה - ללא הבדל מגדר או העדפה כלשהיא חופשת לידה של 6-8 שבועות בתשלום. כ-40,000 עובדים צפויים להנות מההטבה

מערכת וואלה!

קוקה קולה הודיעה לאחרונה כי בעקבות פנייה של עובדיה הצעירים שקראו לקידום שוויון מגדרי במקום העבודה תיישם החברה מדיניות חופשת לידה בתשלום שתכלול לא רק אימהות. עד כה, קוקה קולה נתנה 6 עד 8 שבועות של חופשה בתשלום לעובדות שילדו. אך החל מינואר הקרוב, כל ההורים החדשים העובדים בקוקה קולה- לרבות אבות, הורים מאמצים והורים אומנים – יהיו זכאים ל-6 שבועות של חופשה בתשלום מיד לאחר הגעת הילד למשפחה. אימהות יהיו זכאיות ל-6 עד 8 שבועות נוספים של חופשה בתשלום. ההטבות החדשות יהיו זמינות לכל העובדים המאוגדים, כ-40,000 עובדים מתוך 60,000 בארצות הברית.

"טיפוח מקום עבודה כוללני יותר משמעו הבעת הערכה לכל ההורים - ללא קשר למגדר או לנטייה המינית שלהם", אמרה קרי אברלי, מנהלת משאבי האנוש של החברה בהצהרה באתר האינטרנט של החברה. "לדעתנו האופן המוצלח ביותר להבנות הטבות לסיוע למשפחות עובדות הוא להפוך אותן לניטרליות-מגדר ולעודד הן את האמהות והן את האבות להחזיק בתפקיד פעיל בחיי המשפחה שלהם".

החברה, שרשמה הכנסה של 44 מיליארד דולר בשנה החולפת, אמרה כי המדיניות "נהגתה" על ידי קבוצה רשמית של עובדים בני דור המילניום שהתבקשו להעלות רעיונות למשיכה ושימור של עובדים צעירים. עד שנת 2020, קוקה קולה צופה כי יותר ממחצית מכוח העבודה שלה יהיה מ"דור המילניום", ילידי שנת 1981 עד 1997.

יש לציין שארצות הברית היא המדינה המפותחת היחידה בעולם שלא מציעה אף חופשה בתשלום לאמהות חדשות, מה שמותיר את החברות להחליט בעצמן בנושא. קוקה קולה היא הדוגמה העכשווית בשורה של חברות ששינו את מדיניות חופשת הלידה על מנת שתכסה יותר עובדים. במהלך השנה האחרונה, חברות רבות, לרבות Bank of America, Etsy ופייסבוק – הנמצאות בענפים סופר-תחרותיים – שיפרו את מדיניות חופשת הלידה שלהן, במאמץ למשוך ולשמר את עובדיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully