וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לזהב בקישון: נמצאה אבן האודם הגדולה בישראל

9.5.2016 / 13:00

האם בנחל הקישון מסתתר פוטנציאל כלכלי ענק? חברת שפע ימים מצאה את אבן הרובי הגדולה אי פעם שנמצאה בישראל: 1.7 קראט, ולהערכתה הממצא מעיד על קיומו של מרבץ אבני חן יקרות

אבני רובי. ShutterStock
אבני אודם/ShutterStock

חברת שפע ימים דיווחה הבוקר כי מצאה מינרל יקר מסוג אודם - רובי (ruby) במשקל של 1.7 קראט ובגודל של 8.26 מ"מ. מדובר בממצא הגדול פי-3 מממצאי הרובי שמצאה החברה עד כה. המינרל נמצא במקטע התיכון של נחל הקישון, שבו זיהתה החברה מרבץ.

נחלי אלובייאלי נגיש ומגוון (Multi-commodity alluvial placer). החברה ממקדת את עיקר פעילותה במרבץ זה, המצוי בשלבים שונים של פיתוח וחקירה על ידי החברה (Developing Ore Body).

אבן חן מסוג רובי, כמו הספיר, נמנית עם המינרלים היקרים מסוג קורונדום, שהוא שני בקשיותו ליהלום. על פי המוכר בעולם, צבעיו של הספיר נעים לכל אורך קשת הצבעים, פרט לאדום. ההבדל היחיד בין רובי לספיר הוא בצבע. מדיווחים הקיימים כיום בעולם, אבני הספיר שכיחות יותר מאבני הרובי ולכן הרובי יקר יותר. לרובי גוונים שונים של אדום, כשהסוג היקר ביותר הוא זה שצבעו אדום כדם. הגוונים הבהירים של אבן הרובי שכיחים יותר.

הרובי נמנה זה מכבר על מגוון האבנים היקרות שמצאה החברה במרבץ של נחל הקישון, הכוללים את המינרל הקורונדום, שהוא מינרל האם של אבני הספיר והרובי, וכן של ספיר כרמל, שהיא אבן חן נדירה וייחודית שלפי דיווחי החברה, נמצאה רק בישראל. בחברה מציינים כי לנוכח גודלה של האבן מתחזקות ההערכות על הפוטנציאל הגלום במרבץ שבו החברה ממקדת את פעילותה.

בעבר כבר דיווחה החברה על כך שהמרבץ כולל מגוון מינרלים יקרים, בשונה ממכרות אחרים בעולם המנפקים בדרך כלל רק סוג אחד של מינרלים, והגיוון הזה הוא שהעניק למרבץ את התואר " Multi-commodity". למיטב ידיעת החברה לא דווח עד כה על ממצאי רובי בישראל, למעט אלה שהיא דיווחה עליהם.

החברה מציינת כי בכוונתה להמשיך פעילותה במקטע התיכון של נחל הקישון, לבצע קידוחי סקר נוספים ולפתוח מספר תעלות עומק נוספות, תוך התמקדות בנקודות הקידוח שהניבו ממצאים בריכוזיות גבוהה עד כה. רק לאחר מכן תגיע החברה לשלב שבו יתאפשר לה לבחון את הכדאיות הכלכלית של המרבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully