וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות ביתן בדרך לרכישת מגה ב-405-450 מיליון שקל

אילנית חיות

10.5.2016 / 10:00

לידי הנאמנים הוגשו שש הצעות לרכישת החברה כמקשה אחת, כולן משופרות מהותית ביחס לאלו אשר הוגשו בתחילת הליך המכירה. הנאמנים: יינות ביתן הציעה את ההצעה הטובה ביותר

סניף מגה בקריית אונו  סגור היום היום 18 ינואר 2016. ראובן קסטרו
סניף מגה/ראובן קסטרו

מהלך מפתיע: רשת מגה בדרך לרשת יינות ביתן שבבעלות נחום ביתן. היום (ג) הודיעו נאמני הרשת לבית המשפט כי הם ממליצים על מכירת מגה ליינות ביתן לאחר שבחנו שש הצעות שהתקבלו לרכישת הרשת. לדברי הנאמנים, יינות ביתן הציעה 405-450 מיליון שקל תמורת הרשת.

לידי הנאמנים הוגשו 6 הצעות לרכישת החברה כמקשה אחת, כולן משופרות מהותית ביחס לאלו אשר הוגשו בתחילת הליך המכירה, וכוללות הסכמה לניהול מו"מ עם ההסתדרות וועד עובדי החברה, שיבטיח את המשך העסקת העובדים בהסכם קיבוצי לתקופה ארוכה. הצעת יינות ביתן, כוללת את המלאי המוערך בכ-130 מיליון שקל.

הנאמנים מציינים בבקשה כי היא מוגשת לאחר שנוהלו מגעים עם המציעים השונים במטרה לשפר את ההצעות שהוגשו, ולאחר שגובשה ההחלטה באשר להצעה הראויה ביותר, בה גלומים היתרונות הגדולים ביותר עבור נושי החברה ועובדיה.

הבקשה מוגשת בחלוף תקופה שבמסגרתה נוהלה רשת מגה על ידי הנאמנים ועברה מהפסדים כבדים לאיזון ורווחיות. כזכור, הנאמנים סירבו לקבל את ההצעות שהוגשו בחודש מארס האחרון, שהיו נמוכות משמעותית מההצעות הנוכחיות.

הנאמנים סבורים כי החלטתם לסרב למכור את הרשת לפני כחודשיים הוכחה כנכונה ומוצדקת. עם הזמן מצבה הפיננסי של הרשת הלך והשתפר, פעילות הרשת החלה להציג רווח תפעולי, ובד בבד הנאמנים, יחד עם צוות הניהול, נקטו בשורה של צעדי התייעלות ומהלכים להגדלת המכירות ושיפור הרווחיות שהחלו להניב תוצאות טובות.

לפי המפורט בבקשת הנאמנים, יינות ביתן הציעה את ההצעה הטובה ביותר כמעט בכל הפרמטרים שנבדקו על ידם. לפי תנאי הצעתה ייהנו נושי החברה משיעור החזר חובות העבר הגבוה ביותר, וזאת ביחס לכל ההצעות האחרות שהוגשו. בנוסף, קבלת ההצעה מבטיחה את המשך העסקתם של אלפי עובדי מגה (ומאות עובדים אחרים, שפרנסתם נסמכת על המשך פעילותה של החברה - בין כעצמאיים ובין כמי שמועסקים ע"י ספקים ונותני שירותים שונים). לפי המפורט בבקשה, קבלת ההסדר תביא לתשלום מלוא החוב לנושים בדין קדימה וכן תשלום של בין 30% ל-60% מהחוב ואף ייתכן שמעבר לכך (באומדן שמרני) לנושים בלתי מובטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "אני רוצה לברך את יינות ביתן על כך שהגישה את ההצעה הטובה ביותר להצלתה של רשת מגה כמקשה אחת, ובכך עשתה צעד חשוב לא רק למען 3,500 משפחות העובדים אלא למען המשק הישראלי כולו וענף קמעונאות המזון בפרט. אני סמוך ובטוח כי ההנהלה החדשה תצליח לבסס מערכת יחסים טובה עם העובדים וההסתדרות ובכוחות משותפים נצעיד את החברה ליציבות ולהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully