וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי עובדים לא קיבלו החודש את הפרשות הפנסיה המגיעות להם - ואתם?

15.5.2016 / 13:19

החל משעות הבוקר פנו אלפי עובדים מודאגים למחלקות כוח האדם, קרנות הפנסיה ולאגף שוק ההון באוצר, לאחר שגילו כי תשלומי הפנסיה המגיעים להם לא הופרשו כחוק לחשבונותיהם. האוצר: "מדובר על מהלך חשוב ומורכב מאוד אשר מלווה בחבלי לידה"

אדם יושב ליד מחשב עם מטבעות ומחשבון. ShutterStock
אדם יושב ליד מחשב עם מטבעות ומחשבון/ShutterStock

אלפי עובדים שבדקו בתחילת החודש את חשבונות הפנסיה שלהם, גילו שהניכויים ממשכורתם והפרשות המעסיק על לקרנות הפנסיה והפיצויים שלהם - לא נכנסו לחשבון. מבדיקה שערכנו התברר שמקור התקלה הוא בשינויים מרחיקי לכת שעליהם הורה אגף שוק ההון באוצר, במטרה להגביר את הפיקוח על העברה מסודרת של הכספים הנכנסים לחשבון העובד, והבטחת זכויות העובדים.

לקריאה נוספת:
המוח ישראלי עושה אקזיט: 5 המצאות ישראליות שחייבים להכיר
האח הגדול כבר כאן מזמן: מישהו עוקב אחריכם
הבהלה לזהב בקישון: נמצאה אבן האודם הגדולה בישראל

הנהלים החדשים אילצו חלק מהמעסיקים הגדולים לשכור גופים חיצוניים שמתמחים בחישוב והעברת הכספים, אך תקלות ובעיות תיאום בין המערכות גורמות בינתיים לשיבושים רבים ולעומס פניות של שכירים למחלקות כוח האדם וקרנות הפנסיה. תלונות רבות על אי הפקדות הגיעו גם לאגף שוק ההון באוצר שיזם את השינוי, ובמשרד מודעים להיקף התקלה.

כדי לבדוק אם ההפרשות לפנסיה אכן שויכו לכם השכר החודשי של אפריל, מומלץ להתקשר לקרן הפנסיה ולברר זאת. עובדים בעלי גישה לחשבון הפנסיה שלהם, יכולים לבצע את הבדיקה און ליין, בדומה לכניסה לחשבון הבנק. כמו כן אפשר להתייעץ עם סוכן הפנסיה של מקום העבודה. בכל מקרה שבו מתגלה בעיה כדאי לפנות למחלקת משאבי אנוש בארגון.

"אנו מבקשים להתאזר בסבלנות"

אחד הגופים הציבוריים הגדולים במשק, שעובדיו לא קיבלו את ההפרשות שהיו אמורות להגיע לחשבונותיהם נאלץ בשבוע שעבר לפרסם את ההודעה הבאה:

"לצערנו, הגופים הפנסיוניים עדיין לא ערוכים לקליטת הממשק האחיד בצורה מלאה. כתוצאה מכך, נוצר מצב שבו כספים שהועברו לגופים אלה לא משויכים לקופות שלכם במועד הנדרש. נפגשנו כמה פעמים עם חברת XXX והיועצים הפנסיוניים, שנמצאים בקשר שוטף עם חברות הביטוח וקרנות הפנסיה. בנוסף מתקיימים מפגשים דו שבועיים עם צוות אשר מלווה את הנושא וכולנו תקווה שהנושא ייפתר בהקדם. הבעיה היא כלל ארצית. (אין זה מנחם כי צרת רבים חצי נחמה). אנו עושים כל אשר ביכולתנו לוודא כי מלוא התשלומים שהועברו בגינכם אכן הופקדו כנדרש בקופות על-שמכם. אנו מבקשים להתאזר בסבלנות ומציעים לכם לבצע בדיקת תקינות הפקדות לכשתקבלו את הדוח החציוני הראשון לשנת 2016. יחד עם זאת, אם קיבלתם מכתב פיגורים מהקופה שלכם אנו ממליצים להעבירו לבדיקת הסוכן הפנסיוני שלכם או למדור שכר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אגף שוק ההון במשרד האוצר יזם את תקנות התשלומים לקופת גמל שנכנסו לתוקף בפברואר 2016. התקנות מחייבות מעסיקים לדווח על ההפקדות לחיסכון פנסיוני בצורה מסודרת וממוכנת לצורך שמירה על הזכויות הפנסיוניות של העובדים. בנוסף מחייבות התקנות את הגופים לדווח למעסיק על אופן קליטת הכספים כדי לאפשר מעקב ובקרה. מדובר על מהלך חשוב ומורכב מאוד אשר מלווה בחבלי לידה אשר גורמים לעיכוב בהגעת הכספים לחשבונות העובדים. הכספים נשמרים באופן אוטומטי בחשבון זמני. נדגיש כי זכויות העובדים לא נפגעות וכל הכספים ייקלטו בחשבונות העובדים בהתאם למועד הפקדתם".

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully