וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס המונים של הרופאים המתמחים: לקצר את המשמרות

16.5.2016 / 11:51

במוצאי שבת הקרובה, 21.05 יעלה באתר הדסטארט קמפיין גיוס המונים לטובת מאבקם של המתמחים בבתי החולים. "תורנות של 26 שעות מסכנת את החולים ומסכנת את המתמחים", אומרת סטז'רית בבית חולים מאיר

מאצ'י הוף

אם תגיעו למיון באמצע הלילה רוב הסיכויים שהרופא שמטפל בכם ער כבר יותר מ 24 שעות - והוא ממש לא במצב אופטימלי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר בקשר לבריאות שלכם. מחאת הרופאים המתמחים חוזרת ומעלה הילוך: הפעם גם הציבור מתבקש להתגייס כדי לממן את המאבק.

רופא מנתח עם מסיכת רופאים. ShutterStock
רופא מנתח עם מסיכת רופאים/ShutterStock

לקריאה נוספת:
המוח ישראלי עושה אקזיט: 5 המצאות ישראליות שחייבים להכיר
האח הגדול כבר כאן מזמן: מישהו עוקב אחריכם
הזמינה שמלה בעלי אקספרס ב-1.99 דולר - קיבלה שמלה של קסטרו

במוצאי שבת הקרובה, 21.05 יעלה באתר הדסטארט קמפיין גיוס המונים לטובת מאבקם של המתמחים בבתי החולים. כספי התמיכה ישמשו את המתמחים לניהול המאבק וכן לנקיטת צעדים משפטיים וציבוריים שצפויים בהמשך.
"המצב הזה לא יכול להימשך, ואנו מתכוונים לשנות אותו", אומרת רעות רזון, סטז'רית לרפואה בבית חולים מאיר בכפר סבא. "תורנות של 26 שעות מסכנת את החולים ומסכנת את המתמחים. החולים לא מקבלים את הטיפול הראוי שמגיע להם לקבל מהרופא, ויותר ממחצית מהמתמחים מדווחים על אירועי הירדמות על ההגה בדרכם הביתה, בתום התורנות".

זוכרים את המאבק ב-2011? זעקתם של המתמחים נשמעה אז היטב, בזכות השביתות המרובות, והדרישה לתנאי שכר ראויים. "הפעם אנחנו נלחמים על דמותה של מערכת הרפואה הציבורית ולא על תנאי שכר", טוענים המתמחים. "אנחנו נלחמים עבור זכותו של עם ישראל לקבל רפואה באיכות שאנחנו יודעים לתת, אבל לא מסוגלים בתנאים הנוכחיים".

משמרות של 26 שעות רצופות ללא שינה קיימות רק בישראל. ברחבי העולם המערבי יש כבר הסכמה על כך שתורנויות ממושכות פוגעות ברופאים ובמטופלים, ובעקבות זאת המגמה היא לקצר את משך התורנויות. אין הסכמה על אורך התורנות האידיאלי, אך הטווח המקובל הוא 12-16 שעות. זו גם הדרישה של המתמחים בקמפיין הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully