וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם תוציאו: רכיב שהוכנס למקררים עלול לשרוף אותם

13.7.2016 / 10:15

מקררים רבים בישראל נמצאים בסכנת התלקחות - כך חושף תחקיר שישודר הערב בתכנית עושות חשבון בערוץ 10. מה גורם לסכנה ואיך אפשר למנוע את הנזק? צפו בקטע מהתכנית

יח"צ - חד פעמי

תחקיר התוכנית "עושות חשבון" עם לינוי בר-גפן וסיון קלינגבייל שישודר הערב בערוץ 10, חושף מחדל מתמשך שגורם לכך שמקררים רבים בישראל נמצאים בסכנת התלקחות. הרשויות, שהיו מודעות על פי התחקיר למחדל, בחרו שלא להזהיר את הציבור מפני הסכנה.

על פי התחקיר, מאז אמצע שנות השבעים ועד לפני מספר שנים, הוכנס לכל המקררים בארץ קבל מסוים, בלחץ חברת החשמל ומתוך שיקולים שעל פי מומחים בתחום היו בעיקרם כלכליים. קבל כזה לא קיים במקררים בכל שאר העולם, ואין בו כל תועלת ממשית לנו הצרכנים, אולם בחברת החשמל דרשו - ומדינת ישראל אישרה תקן שחייב את כל היצרנים והיבואנים להוסיף את הקבל המיותר למקררים.

בשנים האחרונות החל להצטבר עוד ועוד מידע שהעיד שחלק גדול מהקבלים נוטה להתייבש ולהתלקח ועל שריפות שנגרמו כתוצאה מכך. בעקבות זאת, ולאחר מאבק פנימי, כונסה שוב הוועדה שאחראית על הנושא והחליטה לבטל את החובה להכניס קבל למקררים.

למרות זאת, איש לא טרח להזהיר את הציבור מפני הסכנה. הגורמים השונים שהיו בסוד העניין גם לא מצאו לנכון להמליץ לצרכנים על הוצאת הקבלים מהמקררים - למרות שהמדינה היא זו שחייבה להכניס אותם, ועל אף שמדובר בהליך פשוט יחסית שיכול להציל חיים ולמנוע שריפות.

זאת ועוד, בשנתיים האחרונות הקימו במכבי האש מחלקת מידע שהחלה לאסוף ולנתח את נתוני השריפות במדינה. מחקרי המחלקה הצביעו שוב על מימדי התופעה ועל היקף השריפות הגדול בגלל אותו קבל. במכבי האש התריעו על הנושא ואף הזהירו שהשריפות עלולות להחמיר ככל שהקבלים במקררים יתיישנו, אך איש לא טרח לפעול בנושא ולהזהיר את הציבור.

הפרטים המלאים על המקררים שבסכנה ועל הדרכים הבטוחות לאתר ולהסיר את הקבל - הערב מיד אחרי המהדורה בתוכנית "עושות חשבון" בערוץ 10.

  • עוד באותו נושא:
  • מקררים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully