וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "הרפורמה בפנסיה תסייע לעובדים הלא מאוגדים"

2.8.2016 / 13:50

בראיון לאולפן וואלה! NEWS מסביר סגן הממונה על שוק ההון במשרד האוצר הראל שרעבי על משמעות הרפורמה בפנסיה שתיכנס לתוקפה בנובמבר

צילום: רוני כפנו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

מהפכה בשוק הפנסיה: החל בנובמבר השנה כל עובד שלא יבחר קרן פנסיה יצורף אוטומטית לקרנות ברירת המחדל שזכו במכרז של משרד האוצר. הקרנות שזכו הן של הלמן אלדובי ומיטב דש.

בראיון לאולפן וואלה! NEWS מסביר הראל שרעבי, סגן הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, את משמעות המהלך. "אנחנו מזהים מגמת ירידה בדמי הניהול במשק אך יש קבוצות אוכלוסיה שלהן המגמה לא מחלחלת של הלא מאודגים ולא פעילים ואנחנו מטפלים בהן", אומר שרעבי.

הקרנות הזוכות יקחו דמי ניהול נמוכים מהממוצע במשק. מההפקדות החודשיות יילקחו כ-1.5% ומהצבירה יילקח 0.001%. לדברי שרעבי מדובר בתוספת של מאות שקלים בחודש לקצבה של הצובר. "מדובר באוכלוסיה ששילמה את דמי הניהול המקסימליים", אמר שרעבי.

מדובר בשתי קרנות שהן דווקא מהקטנות בשוק ומחזיקות בכ-1% מהשוק משמעות הכניסה לשוק על פי שרעבי היא הגדלת התחרות. "רוב העובדים לא מצטרפים אקטיבית לקרן פנסיה בבואם למקום העבודה אלא מצטרפים לקרן של המעביד, הרפורמה אומרת שהמעסיק יהיה רשאי לצרף רק לקרנות אלה שזכו במכרז", מסביר שרעבי.

יש לציין שהקריטריונים לבחירת זוכי המכרז התמקדו בדמי הניהול וכי מומלץ לעובדים לעקוב גם אחרי התשואות שמספקות הקרנות.

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully