וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקים לחפש: מה חשוב לצעירים בעבודה?

יציבות? שכר גבוה? סקר עולמי שערכה חברת MANPOWER מעלה כי לבני דור ה-Y יש דרישות חשובות יותר ממקום העבודה שלהם. 37% מהם אמרו כי הם מחפשים עבודה באופן תמידי

מערכת וואלה!

אם פעם בחרנו את מקום העבודה רק לפי השכר, היום מסתבר כי הקריטריון הזה כבר לא החשוב ביותר. מסקר שערכה חברת MANPOWER העולמית עולה כי העובדים עושים מאמץ רב לחפש משרה שתאפשר להם לשלב את חיי החברה והמשפחה שלהם באופן שלם. המשכורת היא כבר לא המוטיבציה העיקרית בחיפוש עבודה והעובדים שואלים "מה אני אוכל להרוויח מהעבודה שלי בארגון, ומה משפחתי וחברי יוכלו להרוויח".

הסקר, שבוצע בקרב 4,500 מחפשי עבודה בחמישה שווקים מרכזיים בעולם – ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, סין ומקסיקו בדק מה התמריצים של מועסקים בין הגילאים 18-65 בחיפוש ושמירה על מקום עבודתם. נוסף לאיכות החיים, על פי הסקר, גם סוג העבודה חשוב לא פחות מהשכר. כלומר, המועמדים מחפשים משרה "יוקרתית", גם אם השכר בה אינו הכי גבוה שיקבלו. אנו רואים זאת היטב בשוק הישראלי, כאשר רבים מחפשים עבודה בהייטק, בעוד שהמגזר הציבורי מתגמל יותר. עם זאת, כאשר מציעים למועמד להחליף את מקום העבודה ולהישאר באותו תחום עיסוק (למשל כמו "ציידי ראשים" בתחום בטכנולוגיה, הגורם החשוב ביותר הוא השכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מחפשי עבודה תמידיים

"אם בעבר המעסיקים חששו לשכור עובד שהחליף משרות כל שנה-שנתיים, כי הוא נחשב ללא יציב אנחנו רואים שקפיצה ממשרה למשרה, ואף מתחום לתחום, נחשב למקובל ואף רצוי", אומרת מיכל דן-הראל, מנכ"לית MANPOWER ישראל. הסקר מראה כי מעל 37 אחוזים מהנסקרים הגדירו את עצמם כ"מחפשי עבודה תמידיים", ורואים בעצמם ככאלה שבכל רגע מחפשים את ההזדמנות התעסוקתית הבאה. בעוד שפעם סטאטוס כזה היה נושא עימו אות קלון מסוים, היום רוב העובדים מודעים לשיטת ההעסקה החוזית, ומחפשים כל העת לייצר לעצמם הזדמנויות תעסוקה עתידיות.

בקרב בני דור ה-Y, ילידי שנות ה 90 של המאה הקודמת, ניידות במקום העבודה חשובה יותר משכר. כלומר, הם יעדיפו אפשרויות קידום ופיתוח אישי על פני גובה המשכורת. "דו"ח של משרד העבודה האמריקאי שהתפרסם לאחרונה חוזה, שהעובדים אשר נכנסים כיום לשוק העבודה, יחליפו במהלך הקריירה עשר משרות, שהקשר ביניהן אינו ליניארי, אלא מאופיין במעברים בין ענפים ותחומים. כשמסתכלים על ענף הטכנולוגיה וההיי-טק, ההערכה הזו נראית אפילו שמרנית", מוסיפה דן-הראל.

לדבריה, המעסיקים צריכים לאמץ כיום לא פחות מ"ממהפכה תפיסתית". שוק התעסוקה פועל כיום בסביבה דינאמית המשתנה תדיר, מעיין "כאוס מסודר". "דור ה-Y, שהולך ותופס עמדות ניהוליות, היטשטשות הגבול בין עבודה לפנאי, נסיגה של רשתות ביטחון סוציאליות, התפתחות טכנולוגית ורשתות חברתיות כגון לינקדאין, והפיכת מיומנויות מסוימות למבוקשות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully