וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: "כנראה שהיינו צריכים לבדוק כל חבילה שיוצאת מיוניליוור"

האם יוניליוור תאבד את התקן של משרד הבריאות? צוות מטעם המשרד יעביר ממצאים שיימצאו יועברו לבדיקות מעבדה. צפו בראיון עם הממונה על בריאות הציבור לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף ושלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"המשימה שלנו היא לבדוק לעומק מה אירע במפעל של יוניליוור", כך אמר פרופ' איתמר גרוטו, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות שיסייר במפעל יוניליוור, בריאיון לאולפן. "אנחנו רוצים לצאת משם כשאנחנו בטוחים שהכל בסדר. חלק מהממצאים שנמצא יועברו לבדיקות מעבדה. התוצאות יתקבלו בתוך יומיים שלושה. אם נראה דברים לא תקינים, נשקול את המשך הצעדים שלנו. המטרה שלנו היא לוודא שנעשו כל הצעדים שיכולים למנוע הישנות של מקרים דומים".

פרופ' גרוטו ציין כי לאחר שיתקבלו תוצאות הביקורת המקיפה ישקול משרד הבריאות לנקוט כלים משפטיים העומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP שניתן לחברה, כלומר: שלילת תו תקן של משרד הבריאות לאיכות מוצרי יוניליוור.

כשנשאל פרופ' גרוטו מדוע בתחילה העניק למפעל ציון גבוה על ההתנהלות שלו בראיונות עמו, אמר: "התגובה הראשונית שלי הייתה שזו הטעיה וקיוויתי שזה רשלני ולא נעשה בכוונה. אני חושב שנושא בריאות הציבור וההתנהלות מול משרד הבריאות הייתה לקויה מלכתחילה. הייתי בטוח שלא הוציאו מוצרים פגומים מהמפעל. אנשים שלי כבר ביקרו בימים האחרונים במפעל וראו שהמצב תקין. אני סומך עליהם ועל הבדיקות שאנחנו עשינו, אך כנראה שהיה שם משהו מעבר לבדיקה השגרתית. אנחנו לא יכולים לבדוק כל חבילה שם. כנראה שבמקרה הזה, זה מה שצריך לעשות".

בתשובה לשאלה מדוע משרד הבריאות, שאמור לשמור מפני כשלים אלה, איפשר למפעל לפעול ללא בקרה הדוקה יותר, טען "בעולם כולו הרגולציה עובדת כך שלא ניתן להיות בכל מקום כל הזמן. לכן מקפידים שיש תהליך בקרת איכות מובנה ושעושים בדיקות מעבדה. למשל, אם במקרה הזה הייתה מבוצעת בדיקת איכות לא היינו שומעים שום דבר ולא מצליחים לזהות אותו".

עם זאת הוא ציין כי כשיש תקלה, "בין אם בגלל החברה פעלה ברשלנות או בזדון, צריך לשנות את דרך הפעולה ולהפעיל את כל הכלים שברשותנו - למען יראו וייראו. לעולם לא נוכל להיות בכל מקום ולפקח על כל שקית שיוצאת מהמפעל. זה התפקיד של כל ספק. אנחנו משקיעים את המשאבים שלנו בצורה נכונה וסדורה. גם במערך הכשרות יש איש בקרת איכות שנמצא כל הזמן בקו הייצור ואמור לוודא שהתהליך תקין. מערך הכשרות הוא מטעם החברה. משרד הדתות לא משלם לכל משגיחי הכשרות בארץ. יש אדם שממונה על בקרת איכות, מהנדס אבטחה, שאנחנו מחייבים להעסיק במפעלים. בלי זה, אי אפשר לקבל רישיון".

בהקשר לביקור הצפוי שלו במפעל, אמר: "היום אהיה יותר חכם. אני רוצה לבדוק עוד כמה דברים לפני שאתן ציון".

המשרד שם למטרה ליטול דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר וחשודים כמזוהמים - זאת בנוסף לבדיקת דגימות מרצפת הייצור ודגימות מעבדה מדרכי השיווק. יש לציין כי ביקורת זו הגיעה כשבוע וחצי לאחר שהפרשה דווחה בכלי התקשורת, ורק אחרי שהתברר ביום חמישי האחרון כי חלק ממוצרי תלמה אכן הגיעו לציבור.

למרות ההכרזה של משרד הבריאות כי אין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה והמעקב אחר התחלואה נמשך, צרכני הקורנפלקס של תלמה מעלים תלונות זועמות לעמוד הפייסבוק של חברת יוניליוור ומקשרים בין הרעה במצבם הבריאותי לקורנפלקס המזוהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully