וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשלם לגן ולקייטנה, ולקחת חופש: המכה המשולשת של אוגוסט להורים

סקר שנערך בקבוצת "אימהות קונות ביחד" עולה כי רובן המוחלט סבורות כי אין זה הוגן לשלם לגן על חודש מלא באוגוסט בעוד הגן פועל שבוע בלבד. רובן רוצות לשלם רק על השבוע בו הגן פועל - אחרות מעדיפות שהגן יפעל כל החודש

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

בחודש אוגוסט הורים לילדים בגנים הפרטיים משלמים שלוש פעמים: פעם אחת על חודש אוגוסט מלא כשהגן עובד רק שבוע אחד, פעם שניה על קייטנה שאולי נערכת בגן שבוע נוסף ובפעם שלישית כשלוקחים חופש מעבודה כדי לבלות עם הילד שבועיים נוספים בבית.

בסקר שערכנו באמצעות "אימהות קונות ביחד", קהילת אימהות ומועדון הצרכנות בפייסבוק שמונה כ-211,000 אימהות, בדקנו עד כמה התשלום על הגנים הפרטיים מקובל על ההורים. מהסקר, בו השתתפו 1,142 אימהות עולה כי 96% מהמשיבות לא שלמות עם המצב כפי שהוא היום. 52% מהאימהות היו מעדיפות לשלם סכום יחסי לימי העבודה של הגן בחודש אוגוסט. 30% מהאימהות היו עדיפות שהגן יעבוד במהלך כל חודש אוגוסט בהתאם התשלום המלאה. 13.8% לא מקבלות את המצב לגמרי, אבל מבינות את מצבן של הגננות, ורק 3.7% מהמשיבות ציינו כי הן שלמות עם המצב הקיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש טעות בסיסית בתפיסת התשלום לגן. הגן הוא מוסד חינוכי לכל דבר והתשלום בו הוא שכר לימוד שנתי", טוען רביב זייפלד, סמנכ"ל עוגנים, לשכת גני הילדים הפרטיים בישראל, "ההורה יכול להחליט שהוא משלם אותו במזומן, צ'ק מזומן, אשראי, והגננת יכולה לבוא לקראתו ולפרוס את הסכום לתשלומים. הצ'ק שיורד באוגוסט, הוא לא על 8 ימים, אלא התשלום האחרון מהתשלום השנתי שחולק ל-12 תשלומים. כמו בכל מוסד לימודי, כמו במכללות ואוניברסיטאות למשל, שהלימודים מתקיימים רק 8 חודשים בשנה ואף אחד לא מתלונן למה אין לימודים ב 4 חודשים הנותרים".

במדינת ישראל בה גנים פרטיים הן לא מותרות אלא האפשרות היחידה למסגרת עבור הילדים עד גיל 3, בהיעדר מערכת חינוך ציבורית לגיל הרך, והמחיר שמשלמים ההורים בגנים הפרטיים גבוהים למדי. השכר שההורים משלמים לחודש במרכז כבר חצה את 3,000 שקל ומתקרב ל-4,000.

"אנשים חושבים שהגננת מתעשרת מהגן. לגנים יש תקן של משרד הכלכלה, ואם ניקח תינוקייה שבה התקן הוא מטפלת אחת ל-6 תינוקות וברוב הגנים כדי לעמוד בתחרות שמים מטפלת ל-5 תינוקות, ואם שכר הלימוד הוא 3,000 שקל בחודש על כל תינוק, יש לנו 15,000 שקל מחזור פר מטפלת. תורידי מזה את מס ההכנסה, את המע"ם, ומשכורת של המטפלת (גם אם ניקח שכר מינימום), לא נשאר לגננת יותר מ-2,000 שקל", אומר זייפלד.

ידוע שתינוקייה היא לא עסק משתלם לגנים הפרטיים ומשמשת בעיקר על מנת למשוך את ההורים להשאיר אותם לקבוצות הגיל הגדולות. לפי זייפלד, "גם בקבוצות הבוגרים היחס הוא גדול יותר של 7-8 ילדים פר מטפלת, אז הגננת מרוויחה יותר וזה בסדר להרוויח".

מאז שחוק חינוך חובה מגיל 3 נכנס לתוקף, התחרות בגנים הפרטיים גברה. "אם הילד שנכנס לגן פעם היה עוזב את הגן רק בגיל 4-5, עכשיו הילד הזה עוזב בגיל 3. עכשיו המחזור שהגננת צריכה לדאוג לו בהוצאות שיווק ופרסום של הגן הוא לעתים תקופות יותר. התחרות היום היא על הקבוצות הקטנות".

"אני מבין את ההורים שמבקשים הנחות בחודש אוגוסט או לחלופין שהגן יעבוד חודש מלא, אבל כדאי להבין גם את הגננות. מבחינת ההורים – שהגן יעבוד כמה שיותר". לדוגמא מביא זייפלד ניסוי שעשה פעם עם אחת הגננות ב-1 באפריל. לדבריו, הגננות מתלוננות שההורים לא קוראים את הפתקים שהן שמות בתיק אבל מהניסוי עלה אחרת. "הכנסנו לתיק פתק שמי שיקדים להירשם יוכל להשאיר את הילדים בגן למשך סוף השבוע. למחרת בבוקר 31 ההורים התייצבו וביקשו להשאיר את הילד בגן למשך סוף השבוע".

אז אולי הסיפור מרמז על כך שאנו ההורים לא רוצים לבלות עם ילדינו ומנסים להפיל אותם על הגן? הסקר דווקא מלמד שרוב ההורים השיבו דווקא בעד החופש בגנים הפרטיים, אבל סירבו לשלם על התקופה הזו לגן הפרטי.

  • עוד באותו נושא:
  • גני ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully