וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוץ מבילויים: כמה מפסידים ההורים על חופש באוגוסט?

הורים רבים נאלצים לקחת באוגוסט ימי חופש על חשבונם על מנת לשמור על ילדיהם אחרי שהקייטנות והמסגרות נגמרות. כמה מפסיד על כך זוג הורים ממוצע?

מערכת וואלה!

אחרי שהקייטנות הסתיימו וגם אופציות הבילוי אצל סבתא וסבא מוצו, מגיעה באוגוסט מצוקת ההורים לשיאה. מרביתם כבר ניצלו את מכסת ימי החופשה שנצברה לזכותם במהלך השנה והם נאלצים לבקש מהמעביד ימי חופשה על חשבונם.

מסקר שערכה חברת עוקץ מערכות עולה כי באוגוסט נעדר עובד על חשבונו 3 ימים ושכרו מקוזז בממוצע ב-1,299 שקל. לשם השוואה, ביולי מגיע ימי ההיעדרות הממוצע של עובד 1.6 והקיזוז בשכר נמוך יותר, ומסתכם ב-693 שקל. זוג הורים ייעדר בממוצע 9 ימים, ויפסיד 3,983 מהשכר החודשי באוגוסט, שבו ההוצאות גדולות יותר עקב בילויים ולקראת פתיחת שנת הלימודים.

אם הנתונים האלה נשמעים לכם מטרידים כדאי שתדעו שמבין מדינות ה-oecd רק ילדי בריטניה מקבלים יותר ימי חופשה בשנה בהשוואה לילד הישראלי. הנחמה היחידה שאנחנו יכולים להציע היא שספטמבר 2016 צפוי להיות ללא חופשות, שכן החגים מגיעים השנה רק באוקטובר.

תיקון לחוק חופשה שנתית קובע כי החל מ-1/7/2016 עובדים בעלי וותק של עד 4 שנים אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה זכאים למכסה מוגדלת של ימי חופשה (מכסת החופשה החל מהשנה החמישית לא השתנתה). בהתאם לכך, במקומות עבודה שבהם מונהג שבוע עבודה בן שישה ימים – זכאי העובד ל-13 ימי חופשה בפועל בשנה (12 קודם לכן), ואילו במקום עבודה שבו מונהג שבוע עבודה של חמישה ימים זכאי העובד ל-11 ימי חופשה בשנה (10 ימים קודם לכן).

עו"ד אלכס גרבר, ראש צוות בחברת בקרת שכר שעוסקת ביעוץ לחברות בתשלום משכורות, מציינת כי תיקון לחוק חופשה שנתית מגדיל את מכסת ימי החופשה של העובדים, כך שבעלי וותק של עד 5 שנים אצל אותו מעסיק או אותו מקום עבודה זכאים לתוספת של יום חופש בשנה (מכסת החופשה החל מהשנה השישית לא תשתנה).

לשאלה מה קורה כשעובד מיצה את ימי החופשה הצבורים, משיבה עו"ד גרבר: "יש מעסיקים שמאפשרים לעובד להיכנס לצבירת ימי חופשה שלילית על חשבון זכאותו העתידית, אך החוק לא מחייב אותם לעשת זאת. מנגד, החוק מתיר למעסיק לשלם לעובד שכר שמשקף רק את הימים שבהם עבד בפועל. כך למעשה, נוצר מצב שבו הורים מממנים מכיסם את החופשה שנטלו".

לדברי ליאור רותם גורדון, אימא ל-2 ילדים, ומנהלת מועדון הצרכנות של האימהות 'מאמא גורו', חוסר הטיפול של הממשלה בנושא מדרדר עוד ועוד הורים לתוך תהום של חובות והיעדרויות מהעבודה, בעת שהם נדרשים למצוא פתרון ל-75 ימים בשנה, שבהם הילדים נמצאים בחופש. "23 שרי חינוך כיהנו בתפקיד מאז קום המדינה, אולם אף אחד מהם לא הצליח לכופף את היד של הגורמים שנהנים מהמצב על גבם של ההורים שרוצים לבלות עם הילדים, אך מתקשים להתמודד עם ההוצאות שכרוכות בכך. לפיכך, אנו קוראים לכלל הגורמים שמייצגים את האינטרסים של ההורים להתלכד ולזעום יחדיו, לטובת הפעלת לחץ מאסיבי על מקבלי ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully