וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבת הישראלית SAIPS בשירות המכונית האוטונומית של פורד

18.8.2016 / 16:52

כשאודי דנינו הקים את SAIPS הוא לא ניסה לגייס משקיעים ושותפים פיננסיים למיזם שלו, בנימוק "שהחברה הרוויחה כסף מיומה ראשון". 3 שנים מאוחר יותר חברת הבינה המלאכותית נמכרה לפורד, ועשרות מיליוני הדולרים ממכירתה, ייכנסו לחשבון הבנק שלו ושל שותפיו

עיתוי ההכרזה על רכישת חברת ההיי-טק הישראלית SAIPS לא היה מקרי. שעה קלה קודם לכן שחררה ענקית הרכב פורד, שרכשה את הסטארט אפ הישראלי, סרטון וידיאו שבו פורש מנכ"ל החברה מארק פילדס את חזון המכונית האוטונומית של פורד, כשהוא מציין את מועד היעד להשקה: חמש שנים.

כשאודי דנינו הקים את SAIPS לפני שלוש שנים, הוא לא חשב על פילדס ועל מכוניות אוטונומיות. הוא חשב על בינה מלאכותית ועל מכונות שלומדות דברים חדשים שאיש לא תכנת עבורם מראש. אחרי שמונה שנים בחברת ההיי-טק אפלייד מטיריאלס, המפתחת שבבי מחשב, הוא פרש לביתו ופיתח את האלגוריתם למערכת, ולפני שלוש שנים החליט להקים חברה שתספק שירותים ללקוחות המעוניינים להטמיע במוצרים שלהם בינה מלאכותית.

בניגוד לחברות היי-טק רבות אחרות, דנינו לא ניסה לגייס משקיעים ושותפים פיננסיים למיזם שלו. "למעט השקעה מכספי הפרטי, לא היה צורך במשקיעים. החברה הרוויחה כסף מיומה ראשון". המשמעות היא שכל התמורה מרכישת החברה, בסך כמה עשרות מיליוני דולרים, תיכנס לחשבונו של דנינו ושותפיו. אבל הם ימשיכו לעבוד בחברה תחת כנפיה של ענקית הרכב האמריקאית.

עם הלקוחות של החברה הקטנה נמנו גם התעשייה האווירית, ענקית המחשבים hp, וכן חברת ההדמיה טראקס וחברת Wix - אחת מחברות התוכנה הישראליות המצליחות בעולם, שפיתחה כלים לבנייה ושדרוג של אתרי אינטרנט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רותם ליטמן, אודי דנינו ונגה זיבר בולקיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתחרות: ענקיות טכנולוגיה

גם ענקית הרכב פורד זיהתה את הפוטנציאל והבינה ש-SAIPS יכולה לספק לה יתרון במירוץ המטורף שהתלהט בשנים האחרונות בין עשרות חברות רכב וענקיות היי-טק: פיתוח מכונית אוטונומית, כלי הרכב שבו נוכל להמשיך את תנומת הבוקר בעוד הוא נוהג אותנו בתבונה לעבודה ובחזרה.

המכונית תדע לעצור ברמזורים ובמעברי חצייה, לחמוק מנהג לא זהיר העשוי לפגוע בנו, להחנות את עצמה, לשלם בחניונים ובעיקר לעשות עבורנו את תנועת העצור-סע בפקקים.
בחזון שהציג המנכ"ל פילדס השבוע, תתמקד פורד בפיתוח מונית אוטונומית, מעין אובר למתקדמים. למעשה, פורד כבר עורכת ניסויים עם חברת אובר, בעוד שהמתחרה GM מנהלת ניסוי דומה עם המתחרה של אובר, ליפט.

בתחרות לא משתתפים רק המתחרים המסורתיים של פורד, כמו טויוטה קבוצת פולקסוואגן ו-GM. בחזית הפיתוח שועטות גם ענקיות היי-טק כמו גוגל ואפל, כמו גם יצרנית הרכב החשמלי החדשני טסלה. חלק מהחברות כבר משלבות בניסויים את חברת ההיי-טק הישראלית מוביל איי, שמצלמת ההתראה שפיתחה יכולה לשמש "עיניים" למכונית האוטונומית.

"לא צפוי שינוי בחברה"

התכנה הייחודית של SAIPS תספק למערכת של פורד את היכולת ללמוד, ולהתמודד עם אתגרים שהמתכנתים לא ידעו לחזות. יכולת הלמידה, בה יצוידו כל המחשבים בעתיד, חשובה במצבים שבהם מספר האירועים והמצבים האפשריים הוא כמעט אין סופית ובלתי נצפה מראש.

בישראל יש חברות רבות המפתחות מוצרים עבור העידן החדש של המכוניות. חלק גדול מהן עוסקות באבטחת מידע ומניעת השתלטות עוינת על המכונית הנשלטת על ידי מחשבים, ומחוברת באופן שוטף לאינטרנט. אבל לפורד זוהי עסקה ראשונה בהיי-טק הישראלי ו-SAIPS תהפוך כעת לחלק מחברת הענק האמריקאית, שחוללה ב-1908 את מהפכת קו הייצור בתעשייה.

"לא צפוי שינוי בחברה", אומר היזם דנינו. ערב הרכישה היתה SAIPS בתהליך מעבר מאזור התעשייה רחובות לתל אביב. זוהי חברה קומפקטית עם 15 עובדים בלבד, שהחלה לאחרונה בתהליך גיוס נוסף של עובדים. במהלך השנה הקרובה צופה דנינו את הכפלת החברה, שתהיה מעתה מרכז הפיתוח הישראלי של פורד. למתחרה הגדולה GM, יש כבר שנים מרכז פיתוח ישראלי גדול, הפועל בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully