וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואן: יש לכם סלמונלה בגלל הייצור החפיפניקי

אחרי שהקים מפעלי מזון באירופה מתכוון עמיר קרנציה, לנצל את רפורמת הקורנפלקס כדי לייבא את מוצריו לישראל. המחירים אמנם לא יהיו יותר המוכים אבל הייצור יהיה בסטנדרט בינלאומי. בראיון לאולפן וואלה! NEWS הוא מספר מה דעתו על הריקולים בארץ ועל מירוצי המכוניות שלו

מערכת וואלה!

שוק המזון בישראל ידע ימים טובים מאלה – ריקולים בעקבות הימצאות חיידקים מסוכנים לבריאות, ומשבר האמון של הציבור מול היצרנים. דווקא בתקופה זו מיושמת רפורמת הקורנפלקס שנותנת הקלות ליבוא של מוצרי מזון יבש לארץ. עמיר קרנציה, בעל מפעל ליצור מזון באירופה, מתכוון להיעזר בהקלות הללו.

עמיר קרנציה הוא תעשיין מזון אירופאי ונהג מרוצי פרארי. לאחר שהקים מפעלי מזון ברומניה וגם עשה אקזיט שמכר כמה מהם הוא מתכוון לחדור לשוק הישראלי במסגרת רפורמת הקורנפלקס שתאפשר לו לייבא לארץ את מוצרי קבוצת אלקה שבבעלותו במחיר תחרותי. מה שיגדיל את מגוון המוצרים לצרכן הישראלי ויגביר את התחרות בין יצרני מזון מקומיים. לקרנציה מפעל מזון ברומניה, והוא משווק תוצרת לכל אירופה – עוגות הבית, וופלים "אלפרס", ביסקוייט "קאסאי", קרואסון "הבית". לפני שנתיים החל לייצר גם שטוחים.

"אני ישראלי במקור, לאבא שלי היה מפעל טקסטיל בבת ים", מספר קרנציה. "ההורים שלי במקור מרומניה ובשנות ה-90 אני ואבי עברנו לשם והתחלנו ביצור של קפה. רומניה זו מדינה עם הרבה הזדמנויות, אבל יש הרבה בירוקרטיה, וצריך לחנך את האנשים. מה שקל במקום אחד קשה במקום אחר והפוך".

קרנציה התייחס לשורת מקרי גילוי הסלמונלה במוצרים בארץ בשבועות האחרונים. "כל הבעיה היא החפיפניקיות שזה באופי שלנו", טוען קרנציה. "אני מגיע לארץ, וכל פעם אני מוצא שערה בסלט באיזה מסעדה, המלצרית אומרת סליחה קטנה מתחת לשפם, לוקחת את הסלט מחליפה לסלט אחר – מביאה לי פיצוי בקינוח וזה, כאילו זה נורמלי. אבל זה לא בסדר. אני מתערב איתך שמי שמקבל את הסחורה, אין לו מטפחת על הראש, וזה לא מתנהל בצורה תקינה. העניין הזה קיים פשוט בנו, ועכשיו כשקורים הדברים האלה, אנשים צריכים להבין. זה לא נגמר עם הפיצוי – ועוברים על סדר היום. כמה פעמים הלכת למכולת או סופר וראית במדפים לכלוך וריח וסומסום פתוח משבוע שעבר, וחלב שפוך? זה לא בסדר, צריך לנקות, עם חומרים אנטיספטיים, וזה עולה כסף. אבל ישראלים מחפפים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
מפעלי יוניליוור/שי מכלוף

הניקיון מתחיל מהרצפה

לדברי קרנציה "למפעלים באירופה יש סטנדרט בין לאומי – אפילו אם אני מייצר ברומניה יכולים להגיע מבקרים מבריסל ולבדוק את המפעל. יש סטנדרט קודם כל בתשתיות, כשזה מתחיל מהרצפה עצמה – עם לאקה מיוחדת ופינות מעוגלות, כדי שלא יווצר לכלוך בפינה. תקרות ישרות בלי צינורות ובלי מנורות כדי שלא יצטבר אבק. בתקן האירופאי יש גם בקרי חומר וגם בקרי מתכות – אם יש חלילה בורג. יש גם ביקורת על הביקורת וביקורת משקל.

אנשים לבושים – מהנעליים עד הבגדים הלבנים, שצריכים לרחוץ אותם בכל משמרת וכיסויי ראש וכיסויי זקן ושפם, ונטילת ידיים שלא ייכנסו שערות. בלי עגילים ושרשרות. הבגדים אין בהם כיסים חיצוניים, רק פנימיים".

קרנציה מספר כי החברה שלו כבר מכרה בישראל בהיקף קטן. "מכרנו לישראל טיפה דרך כמה ספקים בארץ, עכשיו זה נהיה יותר רציני". לדבריו המטרה היא לפחות ליישר קו מבחינת המחירים בארץ עם המחירים באירופה. "המפעלים שלנו הם עם רמת יצור וסטנדרט בין לאומי של יצור, IFS - רמה הכי גבוהה של יצור וזה עולה כסף. יש לזה אימפקט על המחיר הסופי".

קרנציה גם מתחרה במרוצי מכוניות באירופה כשהוא מניף דגל ישראל ובכל פעם שהוא עולה לפודיום המנצחים משמיעים את ההמנון שלנו. הוא מותח ביקורת על כך שהספורט המוטורי לא מקבל רוח גבית בישראל. "חייבים לבנות מסלול מרוץ בארץ בגלל התרומה הכלכלית, יש לנו מזג אוויר שנהגים אירופאים חולמים עליו ומשנעים את רכביהם למזרח התיכון בחודשי השלג כשהמסלולים שם מושבתים. יחד איתם יש תנועת אוהדים שממלאים בתי מלון, מסעדות ועסקים, מתעוררות גם דרישות לתעשיות מקומיות שיתמכו בתפעול הענף".

  • עוד באותו נושא:
  • ייבוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully