וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הפיצוי שקיבל לקוח שרכש מסך טלוויזיה שבור

מיכל רז-חיימוביץ'

5.9.2016 / 14:37

בית משפט לתביעות קטנות באשקלון פסק פיצוי של 6,400 שקל לאדם שרכש מטרקלין חשמל טלוויזיה שלטענתו סופקה לו שבורה . החברה: במעמד המכירה ביקש המוכר מהקונים לפתוח את הקרטון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשת טרקלין חשמל תשלם פיצוי של 6,400 שקל לאדם שרכש ממנה טלוויזיה שלטענתו סופקה לו שבורה, כך קבע בית משפט לתביעות קטנות באשקלון. התובע רכש טלוויזיה של חברת סוני לפני כשנה. לטענת הלקוח המוכר הציע לקונה להוביל את הטלוויזיה בעצמו משום שהיא קלת משקל.

כאשר הגיע לביתו, פתח את הקופסה ושלף תחילה את ספר ההדרכה ואת החלקים (מתקן התושבת, ברגים, חוטי חשמל), לאחר מכן, ובטרם הוצאת המסך, התקין את התושבת עליה יישב מסך הטלוויזיה. לבסוף, כאשר הוציא את מסך הטלוויזיה התברר כי המסך שבור בצדו הימני.

מאחר שדובר היה על שעה בה החנות כבר הייתה כבר סגורה, החזיר את כל האביזרים למקומם באריזה, לרבות המסך, ולמחרת ניגש לחנות. שם לא קיבלו את טענתו כאשר נסמכו על בדיקת טכנאי שקבע כי השבר בטלוויזיה נוצר כתוצאה מנפילה שארעה באחריות הלקוח.

עוד טענה הרשת להגנתה כי במעמד המכירה ביקש המוכר מהקונים לפתוח את הקרטון אלא שהם מיהרו עוד נטען כי הלקוח סרב להתקנת המסך בידי טכנאי של סוני משום שרצה לצפות בשידורים באותו היום. הלקוח דחה את הטענות הללו. בנוסף, טענה הרשת כי אילו שטכנאי היבואן היה פותח את האריזה והיה מגלה שבר במסך, האחריות במקרה כזה הייתה חלה על היבואן. אלא שהיות וקביעת המומחה היא שהמסך נשבר בעת ניסיון ההרכבה – הרשת, לטענתה, פתורה מתשלום.

הטענות הללו לא הרשימו את הרשמת הבכירה עדית כלפה שקיבלה את התביעה ומתחה ביקורת על טרקלין חשמל שלא הביאה את המוכר עצמו לדיון. "בהעדר ראיה אחרת יש לקבוע כי התובע נקלע בעטיה של הנתבעת לסיכון שנראה כי לא היה נוטל על עצמו במודע. נראה כי התובע הוטעה לסבור כי הוא רשאי ליטול את המוצר לידיו כשהוא ארוז (ואף כי כלל לא ניתן לפתוח את האריזה בחנות) וכי אין בכך כדי להעמיד את כספי הרכישה בסיכון". עוד קבעה כי אי אפשר לשלול את האפשרות שהמסך הגיע אל החנות כשהוא ניזוק. בסיכומו של דבר פסקה פיצוי של 6,000 שקל עבור הטלוויזיה (שנמצאת ברשות החנות) בנוסף ל-400 שקל הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully