וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מגלים את קוריאה: כך תעשו רילוקיישן לסיאול

גליה אלינסקי

9.9.2016 / 7:14

בירת דרום קוריאה מציעה סביבה תומכת ומעודדת לסטארט אפים וחברות טכנולוגיה. לצד תחבורה מעולה ומוצרים זולים - שכר הדירה בעיר גבוה. כמה ירוויח עובד שיבצע רילוקיישן לעיר והאם זה כדאי?

מרכז דונגדמון דזיין פלאזה, סיאול, קוריאה בתכנון זאהה חדיד. ShutterStock
סיאול/ShutterStock

סיאול, בירת דרום קוריאה, היא העיר ה-12 בגודלה בעולם ומאכלסת כ-26 מיליון בני אדם. סיאול היא בעלת הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם, מטרופולין ענק עם גורדי שחקים שמזכירים את מנהטן, מערכת רכבות משוכללת המתקדמת בעולם ושימוש בטכנולוגיה בכל מקום. לצד תרבות הפופ המייחדת את סיאול, ניתן למצוא מקדשים בודהיסטיים רבים, ארמונות ושווקים ססגוניים.

אוכלוסיית סיאול גדולה פי 50 מאוכלוסיית תל אביב. בזכות התשתיות המתקדמות, מערכת הרכבות היעילה והתכנון המתקדם של העיר, ניתן לעבוד במרחק יחסית רחוק מהבית והגיע אל מקום העובדה בקלות ואפילו ללא פקקים. נכנסים לרכבת התחתית ותוך נסיעה קצרה ומהירה מגיעים לקצה השני של העיר. השקט ברכבת, הכבוד לאחר, הטלפונים על "השתק" והניקיון הופכים את הנסיעה לנעימה.

סמסונג, אחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם ו-LG צמחו בדרום קוריאה ומהוות מקום עבודה עיקרי עבור תושבי העיר סיאול. חברות אלה מציעות הרבה יותר מאלקטרוניקה. מדובר בתאגידי ענק המנהלים פוליסות ביטוח בכל תחום כמעט (מפנסיה ועד ביטוחי רכב), בתי כל בו ענקיים המוכרים הכל ממוצרי מזון ועד למכוניות או ריהוט.

לצד חברות הענק האלה, דרום קוריאה מתחילה להשקיע בהקמת ובעידוד סטארט אפים. ההשראה ששואבים בדרום קוריאה היא ישראל – הסטארט אפ ניישן אשר הפכה להיות מודל עבור הדרום קוראנים והם מנהלים תכניות של יזמות, חממות ואינקובטורים על מנת לעודד את הטכנולוגים הצעירים והיזמים לקחת קדימה את הרעיונות שלהם ולהעז. המילה "חוצפה" מאוד פופלרית בקרב מנהלי שרנות בדרום קוריאה לאחרונה.

חברות ישראליות רבות גילו את גודלו של השוק הדרום קוריאני ואת הזיקה של הקוריאנים לטכנולוגיה וקידמה ופתחו סניפים או העבירו פעילות לסיאול. חברות כמו Nice , Matomy, Ironsource ועוד חברות מהתעשיות הביטחוניות פועלות בסיאול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מקרה מבחן

נבחן עובד ישראלי שנוסע עם משפחתו - בת זוגו ושלושה ילדים לסיאול לתפקיד של country manager.

שכרו בסיאול יהיה 15,000 דולר בחודש (180,000 דולר בשנה). מכיוון שהוא מומחה זר, ישלם מס הכנסה בגובה של 17%(2,550$) כך שהנטו של העובד גבוה מאוד ומשאיר לו כ-12,000 דולר אחרי תשלומי החובה לביטוח לאומי, לפנסיה ולביטים השונים החייבים ע"פ חוק.

אם ייחשב לעובד מקומי ישלם מס פרוגרסיבי ועל שכר זה ישלם כ-7,000 דולר (מדרגת המס הגבוהה היא 40%).
יכולת החיסכון של העובד בסיאול גבוהה מאוד ואיכות החיים שלו גבוהה מאוד ביחס לזו שבישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלויות מחייה

חלק מהמחירים בסיאול גבוהים בהרבה מבתל אביב. לדוגמא, ליטר חלב יעלה כ-8 שקלים לעומת 5.8 שקלים. גבינה ופירות יעלו יותר באופן משמעותי מבתל אביב והמחיר יקר בעשרות ולפעמים אף במאות אחוזים. מזון מערבי יעלה יותר מבארץ. אך אכילה במסעדות בחוץ, דבר מקובל מאוד במדינות המזרח (כתחליף לבישול ביתי) היא הרבה יותר זולה וזמינה. בתחום ההלבשה וההנעלה, סיאול יותר זולה, גם במותגים הבינלאומיים (השווינו נעלי ספורט של NIKE והן זולות בכ-25% ממחירן בישראל). קניה שבועית ממוצעת בסופרמרקט למשפחה עם 3 ילדים תעלה כ-360 שקלים.

דיור

משפחות הנמצאות ברילוקיישן בסיאול יגורו ברוב המקרים באזורים בהם גרים דיפלומטים ועובדי חברות בינלאומיות. האיזורים הללו יקרים באופן יחסי לחלקי העיר האחרים אך בשל ריכוז של אנשים שהגיעו מכל קצוות העולם הם מהווים מרכז חיים מערביים. שמות האיזורים:UN Village, Cheongdam, Samcheong Dong, Hannam Dong. שכר הדירה בשכונות אלה הינו יקר וינוע בין 4,000 דולר לדירת 3 חדרי שינה ל-8,000 דולר עבור בית פרטי. חשבונות מים, חשמל וגז (החימום בבתים מבוסס גז) יגיע לכ-1,000 שקלים בחודש בדירת 3 חדרי שינה. בחודשי החורף הקרים, תושבים זרים יחממו יותר את בתיהם מאשר המקומיים וישלמו יותר עבור הגז. כך גם בחודשי הקיץ כאשר ישתמשו יותר במיזוג אויר. יש לציין שעד עלות מסוימת של כ-1,000 שקלים בחודש, המדינה מסבסדת את העלויות האלה.

טלפון נייד עם תכנית מקומית יעלה כ-280 שקלים לחודש (הרפורמה לא הגיעה עדיין לסיאול) וכבלים ואינטרנט בבית יעלו כ-235 שקלים. כמובן שגם שם ניתן לקות חבילה כוללת של כל השירותים ובכך להוזיל את המחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה

נסיעה בתחבורה ציבורית מאוד מומלצת בסיאול. מערכת הרכבות המתקדמת בעולם עובדת ביעילות ובעלות נמוכה ומשמשת את כלל התושבים. הנסיעה במוניות מאוד זולה והן משמשות אלטרנטיבה נוחה לנסיעה בתוך העיר. גם אחזקת מכונית בסיאול זולה יחסית למחירים שאנו מכירים מהארץ. ברוב המכוניות משתמשים בדיזל ולא בדלק ובכך יורדת עלות האחזקה שלהן. רכב חדש מדגם טויוטה קורולה למשל (1.6) יעלה כ-80,000 שקל בסיאול. התחבורה הציבורית מאפשרת לתושבי סיאול לעבוד יחסית רחוק ממקום מגוריהם ובכך להרחיב את מגוון האפשרויות והאזורים הגיאוגרפיים בהם הם יכולים לעבוד.

בתי ספר

תושבים זרים ישלחו את ילדיהם לבתי ספר בינלאומיים (ישנו מספר רב של בתי ספר כאלה – אמריקאים, אנגליים ואחרים). העלות גבוהה מאוד ובדרך כלל המעסיק ישלם את שכר הלימוד. מדובר על 30,000 דולר - 40,000 דולר לשנה לילד.

קהילה ישראלית

הקהילה הישראלית בסיאול די קטנה. לצד השגרירות והנספחות הכלכלית בסיאול, ישנם ישראלים שנמצאים ברילוקיישן מטעם חברות בינלאומיות וישנו בית חב"ד פעיל ומזמין בניהולו של הרב אושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully