וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים עם פנים מלאות יתקשו יותר למצוא עבודה

15.9.2016 / 14:45

חוקרים בארה"ב הציגו בפני נבדקים תמונות של אישה בשתי גרסאות: רזה וקצת מלאה יותר. תוצאות המחקר הראו העדפה ברורה לנשים הרזות. אצל הגברים לא הייתה העדפה

מערכת וואלה!

אומרים שלמעסיק פוטנציאלי לוקח רק מספר שניות להחליט האם להעסיק אתכם - על בסיס המראה שלכם. מחקר חדש מגלה כי נשים רזות יותר הן בעלות סיכוי גדול יותר להשיג את העבודה הבאה שלהן, לעומת נשים בעלות קווים עגלגלים יותר.

המחקר, שכותרתו "גידול קטן ב-BMI בטווח המשקל הבריא עדיין מפחית את סיכויי ההעסקה בסקטור השירותים", ואשר פורסם במגזין PLoS ONE, יצר שתי תמונות של נשים ושאל אנשים את מי מהן הם צפויים יותר להעסיק. המחקר בוצע על ידי צוות החוקרים דניס ניקסון, אנדרי טימינג, דניאל רה ודייויד פרטר מאוניברסיטת אלבמה.

החוקרים שינו את התמונות כך שתמונה אחת מציגה אישה עם נתוני BMI גבוהים יותר מהשניה והציגו בפני הנבדקים גם תמונות מקבילות של גברים. בנוסף גם צורפו תמונות של גברים ונשים בעלי קעקועים ופירסינג על מנת לבדוק קיום דעות קדומות אחרות.

התוצאות הראו כי אנשים צפויים יותר לגייס את הנשים הרזות יותר לעומת הנשים בעלות הפנים המלאות יותר- אך המצב היה שונה אצל הגברים. בעוד שהנשאלים העדיפו נשים רזות יותר- במיוחד למשרות עם שירות לקוחות פנים מול פנים – הם לא הראו הבדל בהעדפה בנוגע לגברים.

לדברי החוקרים: "המחקר מנסה לחקור המימד המגדרי של דעה קדומה זו על ידי שאלה על עובדות נשים בטווח העליון של ה-BMI צפויות להיתפס באופן שלילי יותר מגברים בעלי נתונים דומים". באשר לתוצאות, אומרים החוקרים כי התוצאות "מטרידות מאוד" מנקודת מבט של שוויון מגדרי במקום העבודה. "ממצאים אלו מורים באופן ברור למדי שנשים נמצאות בחיסרון משמעותי לעומת גברים בכל הנוגע ל'הון הפיסי המגדרי' שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully