וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלי קניות לחג: איפה הזול ביותר ואיפה התייקר הסל ב-6%?

15.9.2016 / 20:00

המועצה לצרכנות ערכה בדיקה ברשתות השיווק השונות ובחנה את מחירי סל של 55 מוצרים לקראת ארוחות החג. איזו רשת היא המשתלמת ביותר ואיזו היקרה ביותר? ו

אישה סורקת את הברקוד של מוצרים בסופר. ShutterStock
אישה סורקת את הברקוד של מוצרים בסופר/ShutterStock

לקראת ראש השנה ערכה המועצה לצרכנות באמצעות הסיירת (סמ"ל) השוואה בין סלי הקניות של רשתות השיווק השונות. הסל כלל השנה 55 מוצרים, ביניהם מוצרי בסיס כגון פירות, ירקות, בשר ודגים טריים, מוצרים יבשים ומוצרים ייחודיים לחג כגון גפילטע פיש, רימונים ודבש.

מהבדיקה עולה כי הסל הזול ביותר הוא ברשת רמי לוי, בעלות הממוצע הרשתי של 702 שקלים. אחריו, בפער ניכר של 85 שקלים, רשת אושר עד עם ממוצע רשתי של 787 שקל. רשת ויקטורי הגיעה למקום השלישי עם 789 שקלים. הרשתות העירוניות – מגה בעיר ושופרסל שלי הציגו גם השנה את הסלים היקרים ביותר – 909 שקל למגה בעיר ו- 913 שקל לשופרסל שלי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהשוואה לשנה שעברה (ההשוואה נערכה על ידי בדיקת 45 מוצרים זהים, באותו תאריך בדיוק לפני החג) נראה שרוב הרשתות הורידו את עלות הסל באחוזים בודדים. ויקטורי ויש חסד הורידו את מחיר הסל ב-6%, יש בשכונה ב-5%, רמי לוי ב-4% ושופסל דיל ואושר עד ב-2%. ברשתות יוחננוף, שופרסל שלי וחצי חינם מחיר הסל נותר ללא שינוי. ברשת מגה בעיר המחיר עלה ב-1%, וברשת יינות ביתן הסל התייקר ב-6%. ההתייקרות המשמעותית של יינות ביתן, בא על רקע המיזוג עם רשת מגה. הרשת ניסתה להתחרות בעבר בגזרת המחיר מול רמי לוי אך זנחה את האסטרטגיה הזו מזמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחירים בהשוואות מעודכנים לתאריך 12.09.16 בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי (הופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז). מחירים המתייחסים לרשת הינם בממוצע רשתי ומעוגלים, מחירים המתייחסים לסניף מעוגלים. סניפים באילת אינם נכללים בדו"ח. רשתות כגון טיב טעם וקואופ שופ אינן מופיעות כרגע במאגר למרות שהן מחויבות להעלות נתונים. רשתות קטנות (כגון קינג סטור) אינן מחויבות להעלות נתונים. פירוט אופן הבדיקה מפורט כאן. חשוב לציין: מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי. מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully