וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם קיבוצי בענף האבטחה: שכר העובדים יעלה ל-5,580 שקל

יובל אזולאי

27.9.2016 / 13:50

לפי ההסכם, שכרם של העובדים יעלה בשתי פעימות, כך שעד דצמבר 2017 התעריף השעתי המינימלי של עובדי הענף יעמוד כ-30 שקל לשעה

אילוסטרציה. ShutterStock
מאבטח/ShutterStock

השכר ההתחלתי של שומרים ומאבטחים יעלה עד סוף 2017 ב-10% ויעמוד על 30 שקל לשעה - כך סיכמו יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן ויו"ר ארגון חברות האבטחה, פיני שיף. מתוקף ההסכם הקיבוצי החדש, שכר המינימום של מאבטחים ושומרים יעלה מ-4,825 שקל ל-5,580 שקל.

ההסכם, המסדיר את העלאת שכר המינימום של כ-80 אלף עובדים המועסקים בענף השמירה והאבטחה נחתם היום (ג').

לפי ההסכם, שכרם של העובדים יעלה בשתי פעימות, כך שבינואר 2017 התעריף השעתי המינימלי של עובדי הענף יעמוד על 28.5 שקל ושכרם החודשי לא יפחת מ-5,300 שקל למשרה מלאה. הפעימה השנייה תחול בתחילת דצמבר 2017, אז שכרם השעתי של עובדי הענף יעלה ל-30 שקל לשעה והשכר החודשי למשרה מלאה יעמוד לכל הפחות על 5,580 שקל.

בהסתדרות הכללית אמרו היום כי העלאת שכר המינימום לעשרות אלפי המאבטחים והשומרים במשק ל-5,300 שקל בחודש כבר בינואר הקרוב - מקדימה בכשנה את הפעימה האחרונה להעלאת שכר המינימום בכלל המשק. כעת, ההסכם החדש יובא לאישור שר העבודה והרווחה, חיים כץ, למען יחתום על צו הרחבה לכלל עובדי הענף במשק.

"ערב החגים, זו בשורה לעשרות אלפי משפחות", אמר יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן: "העלאת שכר המינימום של עובדי השמירה והאבטחה תתרום לחיזוק מעמדם של עובדים רבים מתוך הכרה בחשיבות מלאכתם. הסכם זה מצטרף לשורה של הישגים שהובלנו על מנת להבטיח שאוכלוסיית העובדים תרוויח שכר גבוה יותר ותהנה מהסדרה מלאה של תנאים סוציאליים המאפשרים קיום בכבוד".

לדברי יו"ר ארגון חברות האבטחה, שיף "הארגון לא רואה בצעד זה סוף פסוק בדאגתו לעובדים: נעשית פעילות נמרצת להקניית מעמד של עבודה מועדפת לחיילים משוחררים שיגויסו לעבודות אבטחה, תוך שיפור התנאים הפיזיים של העובדים בענף. אני מקווה שמזמיני שירותי האבטחה יגלו הבנה רבה לעדכון שכר העובדים ושהאטרקטיביות לעיסוק בתפקידי הבטחה- תגבר".

  • עוד באותו נושא:
  • אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully