וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי בקניה: איך יתנהגו אנשים שמקבלים הכנסה ללא עבודה

ארגון הצדקה האמריקאי GiveDirectly יחלק לתושבים בקניה סכום חודשי קבוע על מנת לבדוק איך תשפיע הבטחת ההכנסה על קבלת ההחלטות. ההשערה: ההכנסה המובטחת תעודד יזמות כלכלית

מערכת וואלה!

ניסוי חברתי חסר תקדים ייצא לדרכו בסוף חודש אוקטובר ויבחן את הרעיון הסוציאליסטי של מתן הכנסה בטוחה. ארגון הצדקה האמריקאי GiveDirectly, שפועל למען קהילות החיות בעוני קיצוני בקניה ובאוגנדה, יעניק למשפחות ממאתיים כפרים בקניה סכום של 200 דולר ללא תנאים וללא דרישות.

מדובר בניסוי הגדול והמקיף ביותר שנערך אי פעם בנושא הכנסה בסיסית אוניברסלית. השיטה הכלכלית של חלוקת דיבידנדים לאומיים נהגתה עוד בשנות השישים ותומכיה מאמינים כי מתן הכנסה בסיסית לכל אזרח – עשיר ועני כאחד – יצמצם את העוני ויעניק אפשרות לכל אדם לחיות בכבוד. היוזמה פועלת באלסקה כבר משנות השבעים ובקרוב גם תיכנס לתוקפה בפינלנד, אם כי בהיקפים מצומצמים יותר.

הארגון גייס עד כה כ-21 מיליון דולר על מנת להתחיל את הניסוי ומקווה להגיע עד סוף אוקטובר ל-30 מיליון דולר. במחקר ייקחו חלק 26,000 משתתפים שיחולקו לשלוש קבוצות ניסוי במטרה למדוד את השינויים ואת אופן קבלת ההחלטות ברמה האינדיבידואלית והקהילתית. הקבוצה הראשונה תקבל הכנסה חודשית של 75 סנט ליום למשך 12 שנים, הקבוצה השנייה תקבל 75 סנט לשנתיים והקבוצה השלישית תקבל את אותו הסכום של הקבוצה השנייה בבת אחת ולא כל חודש. GiveDirectly בחר לערוך את הניסוי בקניה משום שהארגון פועל כבר באזור, יש לו נתונים על המקומיים והוא ביסס עימם יחסי קירבה, כך שהם מצפים ליחס פחות חשדני כלפיהם.

התומכים ביוזמת ההכנסה הבסיסית טוענים כי הכנסה בטוחה מדי חודש תעודד אנשים לקחת סיכונים, להקים עסקים ולבצע השקעות.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully