וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת בעלי העסקים נגד עבודות הרכבת הקלה בת"א

20.10.2016 / 12:22

ביהמ"ש: מדובר ב"מעשה עשוי" - במובן זה שהעבודות להקמת הרכבת הקלה כבר בעיצומן, לאחר שבקשת התובעים לצו מניעה זמני נדחתה הן במחוזי והן בעליון

דוחות משטרה צומת מעריב הרכבת הקלה. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר היום (ה') לבקשת נת"ע ומשרדי התחבורה והפנים והורה על מחיקת התביעה שהגישו בעלי העסקים המצויים בתוואי העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל-אביב וברמת-גן.

בעלי העסקים עתרו בחודש יולי 2015, בין היתר לקבלת צו מניעה להתחלת העבודות (באוגוסט 2015), וזאת בשל נזקים, מטרדים ומניעת גישה לבתי העסק של התובעים ולפעילותם השוטפת.

התובעים ביקשו גם להורות לעירייה ולוועדה המקומית לבקש עבור התובעים פטור ממשרד הפנים מתשלום ארנונה במהלך כל תקופת העבודות ולהורות לנת"ע ולמשרד התחבורה לפרוץ ולסלול דרכי גישה חלופיות בתקופת העבודות, לרבות דרכי גישה חדשות.

בית המשפט המחוזי דחה כאמור על הסף את התביעה וקיבל את כלל טענות נת"ע ומשרדי התחבורה והפנים.

כך, בית המשפט קבע, בין היתר, כי מדובר ב"מעשה עשוי", במובן זה שהעבודות להקמת הרכבת הקלה מצויות כבר בעיצומן, לאחר שבקשתם של התובעים לצו מניעה זמני למניעתן נדחתה הן על-ידי בית המשפט המחוזי והן על-ידי בית המשפט העליון.

עוד נקבע כי בית המשפט המחוזי נעדר סמכות לדון בתביעה זו, שכן התובעים תוקפים במסגרתה את שיקול-הדעת המינהלי של הרשויות שאישרו את התוכניות לביצוע העבודות, וככזה היה עליהם לפנות מבעוד מועד לבית המשפט המוסמך - הוא בית המשפט לעניינים מינהליים.

נת"ע ומשרדי התחבורה והפנים יוצגו בידי עורכי הדין יוסי בנקל ואלי כהן ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully