וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ונציה מוחים: התיירים הורסים לנו את העיר

20.11.2016 / 11:52

ונציה היא אחת מהערים המתויירות בעולם ולעיתים קרובות יש בה יותר תיירים מתושבים מקומיים ברגע נתון. התושבים המקומיים מוחים על הנזק שנגרם להם כמו לכלוך, צפיפות ויוקר מחייה

AP

צילומים של סמטאות צרות בוונציה הדחוסות עד אפס מקום במבקרים במהלך חג "יום כל הקדושים", הנערך ב-1 בנובמבר מילאו לאחרונה את כותרות העיתונים באיטליה והציתו מחדש את הוויכוח על הגבלת הכניסה לעיר באמצעות מערכת הזמנות מראש. עשרות תושבי ונציה נופפו בדגלי המחוז המקומי ונשאו מזוודות ריקות, במחאה סמלית שנועדה להדגיש את "יציאת מצרים" של התושבים המקומיים מהעיר, בה עדרי התיירים יכולים להפוך את החיים היום-יומיים למאתגרים במיוחד.

תושבי העיר מתלוננים כבר שנים רבות על כך שמשימות כמו קנייה של מוצרי מזון וסידורים יום-יומיים אחרים הפכו למסובכים יותר ויותר על רקע הניסיון של העיר לעמוד בדרישות של יותר מ-20 מיליון תיירים המגיעים לעיר בכל שנה. בעונת הקיץ, לדוגמא, בכל רגע נתון ישנם יותר תיירים מתושבים מקומיים בעיר.

התושבים המקומיים טוענים כי מותגי היוקרה, כמו גוצ'י ו-ורסצ'ה, דחקו מהעיר אומנים מקומיים ועסקים משפחתיים, כמו קצביות ומאפיות, שהלכו ונסגרו עם השנים. לטענת התושבים, אחד הגורמים המטרידים ביותר בשנים האחרונות הוא העלייה בכמות אוניות הפאר שמגיעות לעיר - עלייה מסחררת של 439% במספר העגינות בעיר ב-15 השנים האחרונות.

לדברי התושבים, הזינוק במבקרים לא מתורגם לעלייה תואמת בהכנסה עבור העיר, משום שהנוסעים מגיעים לרוב עם מדריכים פרטיים משלהם, ולא משלמים על מלונות, מוזיאונים, מסעדות או סיורים. רבים מהם פשוט צובאים על העיר, מצטלמים באתרים המפורסמים וחוזרים לאונייה - הם משאירים רק את האשפה שלהם מאחוריהם.

"זו לא מחאה נגד תיירות, זו מחאה נגד המדיניות שהעיר נוקטת בה ב-40 השנים האחרונות", אומר תושב ונציה אנדרה קסטלי. "אנחנו לא רוצים לעזוב את העיר, אנחנו ונציאנים, אנחנו רוצים לחיות כאן, ולכן אנחנו מבקשים מעיריית ונציה לעזור לנו להישאר בוונציה", הוא מוסיף.

קסטלי יצא למחאה כשהוא לבוש בגלימה אדומה עם פרוות סמור וכובע רקום זהב, בדמותו של דוכס ונציה, המנהיג ההיסטורי של רפובליקת ונציה. לאחר הובלה של תהלוכה בה המפגינים נשאו מזוודת קרטון עצומה וצעדו עם המזוודות שלהם, הדוכס עלה על גונדולה ועזב באופן סימבולי את העיר.
בנוסף לבעיות אלה ולפקקים שנוצרים על ידי התיירים, הונציאנים מתלוננים שההשכרות קצרות הטווח של התיירים מובילות לגידול בעלויות הדיור בעיר. "ונציה היא עיר שברירית, שברירית מבחינה מבנית ופיזית, אך גם כשזה נוגע לרקמה החברתית", אומר תושב העיר פדריקו פרמוטי. "אם תוסיפו את המחסור בדירות למקומיים והשגשוג בדירות המוצעות לתיירים, תוכלו להבין שהמצב הוא בלתי נסבל למי שרוצה לחיות כאן".

  • עוד באותו נושא:
  • ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully