וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תיצלח הנפקת סנאפצ'ט ב-25 מיליארד דולר?

20.11.2016 / 15:26

איוואן שפיגל ובובי מרפי עומדים להצטרף למארק צוקרברג ולמיליארדרים נוספים שעשו את הונם מרשתות חברתיות. סנפ - חברת האם של סנאפצ'ט מוערכת בשווי דמיוני - אילו אפליקציות נוספות יילכו בעקבותיה?

סנאפצ'ט. ShutterStock
סנאפצ'ט/ShutterStock

אם עברתם את גיל 20, כנראה שאינכם נמנים עם קהילת 160 מיליון המשתמשים של סנאפצ'ט. אבל אם אתם מתלהבים מהנפקות לוהטות בוול סטריט, כדאי מאד להתחיל להתעניין בסנפ – חברת האם שמתכוונת להנפיק את מניותיה בתחילת השנה הבאה, על פי שווי דמיוני של 20-25 מיליארד דולר. נשמע הרבה? רק לפני מספר חודשים נזרקו לחלל הערכות שווי כפולות שטיפסו עד 40 מיליון דולר. וול סטריט לא נתנה ערך כזה לאפליקציה מאז הנפיקה פייסבוק על פי שווי של 104 מיליארד דולר.

סנאפצ'ט אמורה להצטרף לשורה לא ארוכה של מגה אפליקציות, שהפכו צעירים, חלקם רק בשנות העשרים לחייהם למולטי מיליארדרים. הגדול מכולם הוא מארק צוקרברג, בעל השליטה בפייסבוק ששווה315 מיליארד דולר. ריד הופמן יסד את אפליקציית קשרי העבודה לינקדאין ששווה 26.2 מיליארד דולר וביז סטון הביא לעולם את טוויטר ששווה 13.3 מיליארד דולר. מחוץ לבורסה ממתינות עדיין אפליקציית האירוח הנפוצה אייר בי אנד בי, אפליקציית המוניות החברתית אובר, אתר השוואות המחירים טריוואגו ואחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, ספטמבר 2015. AP
פייסבוק הונפקה ב-104 מיליארד דולר. מארק צוקרברג/AP

סנאפצ'ט נוסדה ב-2011 על ידי שני סטודנטים מאוניברסיטת סטאנפורד בקליפורניה, איוואן שפיגל ובובי מרפי. שנתיים לאחר שהשיקו את האפליקציה, דחו השניים את הצעתה של פייסבוק לרכוש אותה מהם בתמורה לשלושה מיליארד דולר. על פי השווי המשוער של החברה בוול סטריט, שווה היום כל אחד מהשניים כ-3.4 מיליארד דולר.

בישראל וברוב מדינות העולם קשה למצוא את סנפצ'אט על סמרטפונים של מי שהגיעו או עברו את גיל הגיוס. היא מציעה למשתמשים לחלוק ביניהם תמונות שייעלמו מהטלפון של מקבל התמונה בתוך 10 שניות. בלקסיקון המבוגרים, המילה המקבילה לצילום היא "להנציח". הנצחה היא הדבר האחרון שמשתמשי סנאפצ'ט מעוניינים בו. למה? לא צריך להיות משתמש כדי לדמיין. יש תמונות שאנשים רוצים להראות לחבריהם אבל מאד לא מעוניינים שיגיעו בדרך כלשהי לעיניים זרות, או שישמרו כעדות לימים אחרים. תקשורת התמונות המתפוגגות היתה השירות הבסיסי שבאמצעותו פרצה סנאפצ'ט. אבל משם היא צמחה להיות האפליקציה הכי צוהלת ברשת, עם אפשרויות עיבוד תמונה מרהיבות ומצחיקות.

אלמנט הקוליות של סנפ קיבל בספטמבר האחרון תנופה כאשר החברה השיקה מוצר חדש ומהפכני: הספקטאקלס – משקפי שמש בעיצוב מגניב המצוידים במצלמת וידיאו זעירה המחוברת בתקשורת WiFi או בלוטת'. מגע במשקפיים מאפשר למשתמש לצלם באופן ספונטני סרט וידיאו של 10 שניות מנקודת מבטו. הרעיון נראה כמעט פשוט אבל הספקטאקלס הם קפיצת מדרגה של הצילום הספונטני- בעבר נאלץ הצלם לשלוף מצלמה. היום זמינה המצלמה על כל סמרטפון. הספטאקלס מאפשרים לבעליהם לצלם ולשתף את חבריהם בתמונות וידאו ספונטניות שצולמו מנקודת מבטם. המוצר החדש מעביר למשקיעים הפוטנציאליים מס ברור: סנפ היא לא רק סנאפצ'ט, לא רק תמונות וקליפים מהירים ועצבנים. סנאפצ'ט היא הדרך הנכונה והקולית להגיע לקהל צעירים נלהב שלעולם לא יגיע ללינקדין, אינו מתעניין בטוויטר ועשוי בכל רגע לצאת מפייסבוק לטובת אפליקציה חברתית חדשה ומתאימה יותר לגילו. באמצעות מוצא כמו הספקטאקלס, סנפ יכולה לגדול עם דור המילניאלס – שנולד בשלהי המאה הקודמת והתבגר במאה ה-21.

סנאפצ'ט, כמו אפליקציות אחרות, מתקיימת מפרסום. המפרסמים הפועלים באמצעותה מגיעים ללקוחותיה באמצעות קליפים שהם דוחפים למשתמש בין סרטוני הווידאו הקצרים שמריצה האפליקציה, הישר לקהל צרכנים מוגדר ואטרקטיבי – בני נוער. בניגוד לאפליקציות אמריקאיות אחרות, הוכיחה עצמה סנאפצ'ט בחדירה מהירה גם לקהלים מחוץ לארצות הברית. הסיבה פשוטה – היא מספקת תקשורת חזותית שעובדת היטב בכל תרבות ושפה. הצמיחה שמציגה החברה מסחררת, ומגיעה לקצב של 50% בשנה. בשנת 2017 – השנה בה צפויה ההנפקה להתבצע, צפויה סנפ להגיע להכנסות של מיליארד דולר. תהיה זו רק השנה השישית לקיומה.

ההנפקה שתתקיים בוול סטריט, ככל הנראה ברבעון הראשון של השנה הבאה, תאפשר לכל אחד לרכוש חלק מהצלחת החברה. זה יהיה כמובן הימור שיש להיזהר בו. לא מעט הנפקות של חברות טכנולוגיות מלהיבות גרמו עוגמת נפש. במוקדם או במאוחר תגיע לשוק אפליקציה חכמה וסוחפת יותר.

וול סטריט הומה משקיעים שהימרו על העתיד הלא נכון.

  • עוד באותו נושא:
  • סנאפצ'ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully